MENÜ

‘Yeni nesil spor mağazalarımızı yaygınlaştırmayı planlıyoruz’

18 Kasım 2020, Çarşamba 06:58 Son Güncelleme: 18 Kasım 2020, Çarşamba 02:07
- A +

Yeni mağazaları Boyner Dynamic’in spor perakendeciliğinde bir dönüm noktası olduğunu söyleyen Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Eren Çamurdan, “Deneyim odaklı yeni nesil spor mağazacılığı konseptimizi Boyner Dynamic mağazasıyla beraber yaygınlaştırmayı hedefliyoruz” dedi. Çamurdan Fanatik’e konuştu….

Pandemi sürecinde spor kategorisinde satışlarınızda ne kadarlık büyüme oldu?

Kadın, erkek ve çocuk koleksiyonlarının yer aldığı aktif spor ve denim kategorimiz genel satışlarımız içerisinde yüzde 35’in üstünde bir paya sahip ve her geçen sene büyümesini artırıyor. Pandeminin ilk aylarında evde kaldığımız dönemlerde evde spor yapmak bir trend haline geldi. İnsanların sağlıklı yaşam talepleri ve bedensel olarak iyi hissetmek istemeleri gibi nedenlerle evde spor yapma alışkanlığı yaygınlaştı. Hayatın akışında olan bu değişim, spor kategorimize de olumlu olarak yansıdı. Boyner.com.tr ve Morhipo.com’da spor giyim ürünleri ve spor aksesuarlarına yoğun bir talep oldu. 

Bu dönemde en çok sattığınız spor ürünü ne oldu?

Pandemi nedeniyle çoğu şirket evden çalışma düzenine geçtiğinden ve evde daha fazla vakit geçirdiğimiz için ev giyim ve spor giyim ürünlerine yükselen bir ilgi var. Morhipo.com ve boyner.com.tr’nin mart ve nisan ayındaki verilerine baktığımızda spor ayakkabı, t-shirt, sweatshirt ve eşofman gibi seçenekler en çok satılan ürünler oldu. Yaz döneminde de spor kategorisi mağazalarımızın amiral gemisi olmaya devam etti. Boyner.com.tr’de yılın ilk 6 ayında en çok ilgi gören ürün grupları spor ayakkabı, sneaker ve t-shirt oldu. 

Spor kategorisinde yeni yatırımlarınız olacak mı?

Spor giyim uzun yıllardır odak alanlarımızın başında ve en güçlü olduğumuz kategorilerden biri. Tüketiciler artık hem konforlu hem de şık hissedebilecekleri ürünleri tercih ediyor. Dünyaca ünlü spor markalarının Türkiye’deki stratejik ortağıyız. Bu alana yatırımlarımızı sürdürülebilir bir şekilde yapıyoruz. Ürün çeşitliliğimizi zenginleştiriyor, markalarla imza attığımız ortak projelerle müşterilerimize yenilikler, ayrıcalıklar sunuyoruz. Ayrıca yeni mağaza yatırımlarıyla müşterilere dokunduğumuz nokta sayısını artırıyoruz. Yeni yatırımlarımızı planlarken müşterilerimizin spor deneyimini zenginleştirmeyi hedefliyoruz. Bu nedenle yatırımlarımızın odağında deneyim mağazacılığı bulunuyor. 

Bu alanda mağazalaşmaya gidecek misiniz?

Spor kategorisine fiziksel ve online tüm mağazalarımızda yer vermekle birlikte sadece aktif spor ürünlerinin bir araya geldiği Boyner Sports mağazalarımız bulunuyor. Tüm bu yatırımlarımızla spor giyim modasının nabzını tutarken, spor ekonomisinin büyümesine katkı sağlıyoruz. Boyner, perakendede yenilikçi yaklaşımlarını spor mağazacılığı alanında da sürdürüyor. Bunun en güzel örneklerinden biri Mall of İstanbul’da açtığımız “Boyner Dynamic” mağazamız oldu. Spor perakendeciliğinde bir dönüm noktası olan “Boyner Dynamic” ile Türkiye’de ilk olan deneyimler yaşatıyoruz. Yeni mağazamızda koşudan futbola, basketboldan tenise kadar farklı spor türlerine yönelik dünyaca ünlü markaların performans ve konfor sunan ürün seçeneklerine yer veriyoruz. 

Mağazalarda tüketiciye sunulan bu deneyimler neler?

3D ayak tarayıcı, outdoor kıyafetlerin denenebileceği soğuk oda, basketbol sahası, koşu bandı, sanal gerçeklik ve retro oyunlar gibi yenilikler ve aktiviteler sunuyoruz. Satın almayı düşündüğü ayakkabıları denemek isteyen sporseverler koşu bandında koşarken karşıdaki ekranda ormanda, sahilde veya atletizm pistinde koşma hissini verecek özel videoları izleyebiliyor. Motor sporları ürünlerini alanlar ise bir yarış simülatörü deneyimi yaşayabiliyor. Boyner Dynamic mağazamızın koleksiyonunda 30’dan fazla marka 30 binden fazla ürün yer alıyor. Tüm markalardaki yüksek segment performans ürünlerinin yanı sıra yurt dışından sadece Boyner Dynamic için getirdiğimiz özel markalar da müşterilerle buluşuyor. Deneyim odaklı yeni nesil spor mağazacılığı konseptimizi, Boyner Dynamic mağazası ile beraber geliştirmeyi ve yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. 

‘Yeni yılda heyecanlı ve yenilikçi olacağız’

2021’e yönelik hedefleriniz neler?

Boyner daha da heyecanlı ve yenilikçi olacak. Bu heyecan ile müşterilerimizi yenilikçi ürün ve hizmetlerle buluşturmaya devam edeceğiz. En trend ve tarz ürünlere yer verirken yerel değerlerimizi de sahipleneceğiz. Unutulmaya yüz tutmuş yerel zanaatkarları gün yüzüne çıkartmak ve bunları müşterilerimizle buluşturmak için hazırlıklarını yaptığımız bir projemiz var. 2021 yılında mağaza yatırımlarımıza da devam edeceğiz. Yeni nesil mağazacılık konseptimizle 5 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Omnichannel, lojistik, yeni kategoriler, belirli alanlarda uzmanlaşmış mağazalar ve özel markalarımıza yoğunlaşacağız.

‘Cesur kararlar alan bir yönetim tarzını benimsedik’

Pandeminin iş yapış biçimlerinize etkisi ne oldu?

Pandemi hepimiz için daha önce benzerini yaşamadığımız bambaşka bir deneyim oldu. Hem günlük hayatımızı hem de iş hayatımızı derinden etkiledi. Pandemiyle gelen bilinmezliklere önlem olarak, iş yapış süreçlerimizi de değiştirdik. Uzun vadeli planlarımızı bir kenara bıraktık. Kısa vadeli daha sonuç odaklı bir stratejiyle ilerlemeye başladık. Daha dinamik, hızlı, yenilikçi ve cesur kararlar alan bir yönetim tarzını benimsedik. Pandemiyle birlikte değişen tüketici beklenti ve ihtiyaçlarına yönelik proje ve hizmetler geliştirmeye ve var olan hizmetlerimizi çeşitlendirmeye başladık. Müşterilerimize kanal bağımsız en iyi deneyimi yaşatabilmek adına omnichannel ve lojistik hizmetlerimize, yeni ve farklı ürünler sunmaya odaklandık. Pandemi, yaşattığı zorlukların ve değişimlerin yanı sıra milletçe sahip olduğumuz, bizi farklı kılan değerlerin farkına varmamıza neden oldu. ‘Bizim Tarzımız Güzel’ iletişim kampanyasını da bu değerlerden ilham alarak hazırladık. Önümüzdeki dönemde de Bizim Tarzımız Güzel iletişim kampanyamızda vurguladığımız gibi hem dünya modasını hem de Türkiye’nin kendine özgü değerlerini ve özelliklerini sahiplenmeye devam edeceğiz. 

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...