MENÜ

Aydil Erçoklu: Spor ve kadın, olmazsa olmazımız

Abone Ol Google News

Capital Sports Media Genel Müdürü Aydil Erçoklu, stratejileri, iş birliklerindeki kriterlerini, yeni yol haritalarını Fanatik’e anlattı. Erçoklu, “Sporun her dalına destek vermeye hazırız. Kadınların sesi olmaktan gurur duyuyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Capital Sports Media saha içi iletişim faaliyetlerinden sosyal medya hesaplarına, sponsorluk satışlarından medya planlamaya kadar oldukça geniş başlıkları içeren bir hizmet alanına sahip. Siz markanın genel müdürü olarak Capital Sports Media’yı nasıl tanımlıyorsunuz?

"Capital Sports Media’yı (CSM) kısaca “sporda stratejik iletişim ortağı” olarak tanımlayabiliriz. Spor pazarlaması alanında faaliyet gösteren, İngiltere merkezli bir medya ajansıyız. Şirketimiz 2018 yılında Birleşik Krallık’ta kurulmuş; İstanbul ve Dubai’deki ofisleriyle genişlemiştir.

Türkiye’deki spor pazarlamasına farklı bir bakış getirerek spor kulüplerinin yanı sıra, sporcuları da işin içine katarak, her seviyede ve branşta spor iş birliklerine öncülük ediyoruz. Dolayısıyla bir yandan spor kulüplerine yeni gelir modelleri oluşturuyoruz, diğer yandan da markaların hedefledikleri spor kitlesiyle etkileşim kurmasına ve iş birliği yapmasına destek veriyoruz.

Haberin Devamı

Bu iş birlikleri 3D Halılar, LED Ekranlar, kulüplerin sosyal medya hesapları, sponsorluklar ve her türlü taraftar katılımı ve stratejik büyüme ortaklıkları aracılığıyla yapılan reklamları içeriyor ancak bunlarla sınırlı kalmıyor. CSM, Türkiye pazarına yeni girecek uluslararası reklam verenlere planlama ve satın alma dahil 360 derece iletişim ve medya hizmetleri sunuyor. CSM ayrıca Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye’de spor özelinde Web3 evreninde NFT gibi dijital varlıkların geliştirilmesine yönelik danışmanlık hizmetleri de veriyor"

Aydil Erçoklu: Spor ve kadın, olmazsa olmazımız

Global firmalarda çeşitli pozisyonlarda üst düzey yönetici rolleri üstlenen Aydil Erçoklu, Mart 2022’den bu yana Capital Sports Media Genel Müdürü olarak görev yapmakta.

Sporun hangi branşlarına destek veriyorsunuz? Neden?

"Tüm spor kitlelerine ulaşmayı hedeflediğimiz için CSM olarak aslında tüm spor branşlarına destek veriyoruz, ancak şu anda daha ağırlıklı futbol, basketbol, voleybol ve tenis gibi branşlarda faaliyet gösteriyoruz. Markalar ve sektörler açısından, çalıştığımız ülkede söz konusu sektörde bir reklam yasağı veya sınırlama olmadığı sürece sporun her dalına destek vermeye hazırız"

Şu anda hangi kuruluşlarla (veya ekiplerle) sözleşmeleriniz var? Bugüne kadar hangi firmalara ulaştınız ve hangi firmalara ulaşmayı planlıyorsunuz?

"Hâlihazırda dört büyüğün de içerisinde olduğu tüm futbol kulüpleriyle iş birliği içerisindeyiz. Galatasaray ile stat içi reklam alanları ve sosyal medya hesapları; Sivasspor ve Göztepe Spor kulüpleri ile ise sosyal medya hesaplarının pazarlanması konusunda münhasırlık anlaşmamız bulunmakta. Galatasaray, Trabzonspor, AS Monaco, Legia Varşova ve mevcutta sözleşme aşamasında olduğumuz Avrupa’da faaliyet gösteren önemli spor kulüpleri ve oyuncular ile de Web3 ve NFT danışmanlığı çalışmalarımız var. NEF Stadyumu içerisinde yer alan LED ekranlar ve 3D halıların reklam satışını yapıyoruz ve aynı zamanda Galatasaray’ın resmi Facebook, Twitter ve Instagram resmi hesapları üzerinden markalara paylaşım yapma imkânı veriyoruz. Ayrıca Galatasaray’ın dijital varlık ajansıyız ve dünyadaki bir futbol kulübüne ait ilk NFT’lerin arzını birlikte yaptık. Trabzonspor ile de Türkiye’deki ilk şampiyonluk NFT koleksiyonunu beraber arz ettik.

Haberin Devamı

Türkiye’de faaliyete başlamamızdan bu yana çok kısa bir süre geçmesine rağmen 30’dan fazla marka ile farklı projelerde birlikte çalıştık. Spor kulüplerinin sponsorluklar sebebiyle reklam alanında alınabilecek sektörleri kısıtlanmasına rağmen, teknolojiden taşımacılığa, perakendeden kripto para borsaları dahil finans sektörüne ve daha birçok sektöre ulaşmayı başardık"

Bu alanlarda hangi başarı öykülerine imza attınız?

"CSM, Türkiye’de kulüplere sosyal medya ve Web3 tabanlı dijital varlıklar aracılığıyla gelir sağlayan ilk ajanstır. Markaların, ilk defa kulüplerin sosyal medya hesapları üzerinden seslenebilmesine ve taraftar ile birebir iletişim kurmasına imkân veren projeler geliştirdik. Dünyada az sayıda örnekleri olan, Türkiye’de ise bizimle hayata geçen bu projelerle, markaların direkt kulüp hesaplarından taraftara özel kampanya yapmalarına vesile olduk.

Türkiye’de spor alanında bir dijital varlık projesi başlatan ilk ajans olduk. Kurucusu Ali Sami Yen’in etrafında bir dijital varlık oluşturmak için Galatasaray ile çalıştık. Proje sadece Türkiye’deki ilk değil, aynı zamanda dünya çapında bir futbol kulübünün NFT koleksiyonunu 59 saniyede rekor bir sürede sattığı ilk proje oldu. Galatasaray’ın yanı sıra Süper Lig’in son şampiyonu Trabzonspor için CSM danışmanlığında halka arz edilen “Trabzonspor Şampiyonluk NFT Koleksiyonu” hem bir ilk olarak tarihe geçti hem de büyük bir başarıya imza attı. CSM danışmanlığı ile arz edilen Galatasaray dijital varlıkları da dünyanın ve Türkiye’nin ilk futbol dijital varlıkları olarak tarihe geçti"

Haberin Devamı

Aydil Erçoklu: Spor ve kadın, olmazsa olmazımız

Aydil Erçoklu, Fanatik Sports&Summit’te ‘Öncü Kadınlar’ oturumuna moderatörlük yapmış; kadın federasyon başkanlarına sorularını yöneltmişti.

Bir kadın olarak sporu yöneten bir markanın genel müdürü olmak size nasıl hissettiriyor?

"Ben her zaman kadınların her işi yapacak güce ve yeterliliğe sahip olduğuna inanırım. Kadınlar son yıllarda mesleki cinsiyet ayrımcılığı noktasındaki önyargıları tek tek kırıyor. Ama daha kat edecek çok yolumuz, yıkacak çok fazla önyargımız var. Biz Capital Sports Media olarak Türkiye’de “mesleğin cinsiyeti yoktur” demeyi başarıyoruz.

CSM’in sadece Genel Müdürlük koltuğu değil, en kritik köşe başları da kadınlara emanet. Pazarlama ve İş Geliştirme Başkanımız ile Satış Direktörümüz de kadın. Spor pazarlaması gibi erkeklerin çoğunlukta olduğu bir alanda ezberleri bozmaktan, kadınların sesi olmaktan gurur duyuyoruz"

Aydil Erçoklu: Spor ve kadın, olmazsa olmazımız

Fanatik Sports & Business Summit 2022’ye destek verdiniz, Öncü Kadınlar gibi çok önemli bir oturum moderatörlüğünü üstlendiniz. Spor sektöründe yer alan öncü kadınların sinerjisiyle bir oturumu yönetmek nasıl bir histi?

"Capital Sports Media olarak tüm spor alanlarında kadının sesinin duyulmasını, kadın sporunun daha fazla benimsenmesini hedefliyoruz. Bu noktada sponsorluk fırsatı olduğunda kulüplere kapsamlı bir yaklaşım sunabiliyoruz. Öte yandan, 60’tan fazla federasyona sahipken sadece 3’ünde kadın başkanın olduğunu görüyoruz. CSM olarak her fırsatta, sporun her branşında kadınlar yönetici koltuklarında, karar mekanizmalarında da var olabilmeli diyoruz. İşte tüm bu nedenlerle Fanatik Sports & Business Summit 2022’ye destek vermek bizim için çok değerliydi. Spor dünyasında her biri ayrı bir ilham kaynağı olan kadınların olduğu bir oturumu yönetmek çok gurur vericiydi"

Aydil Erçoklu: Spor ve kadın, olmazsa olmazımız

Aydil Erçoklu, Summit arasında Mutlu Ulusoy’un sorularını da yanıtladı.

Spora yaptığınız desteklerin geri dönüşleri nasıl oldu?

"Avrupa genelinde sporun çehresini değiştirmek amacıyla kurulan Capital Sports Media, Türkiye’de de spor pazarını geliştirmeye yardımcı olan yeni bir spor ortaklıkları çağını getirmeyi hedefliyor. Geçtiğimiz yıl yaptığımız çalışmaların; yeni nesil şirketlerde, 2000’li yılların kitle iletişim stratejisini zorlamak yerine, en iyi erişim kanallarını düşünmeleri gerektiği konusunda bir farkındalık oluşturduğuna inanıyoruz. Ayrıca geçen yıl hedeflerimize ulaştığımızı söyleyebiliriz. Spor pazarında istikrarlı bir oyuncu haline geldik ve birden fazla spor kulübü ve organizasyonu ile çalışarak büyüdük"

Türkiye, spor pazarlaması açısından nasıl bir potansiyele sahip?

"Türkiye’deki spor pazarı çok büyük. Derbi olmayan bir maçı dahi 3 milyondan fazla kişinin izlediği bir Süper Lig maçıyla, Türkiye’de devasa bir pazar kitlesine ulaşma potansiyeli, dünyanın herhangi bir yerinden daha yüksek. Türkiye’deki taraftarlar, dünyanın en tutkulu taraftarları. Örneğin Manchester City, Bayern Münih, Milan gibi takımlar yüksek takipçi sayılarına sahip. Ancak sosyal medya etkileşim rakamları, Türkiye’nin (örneğin Fenerbahçe ve Galatasaray) gerisinde. Kulüplerimiz, bu potansiyelleriyle sponsorluk ve reklamlardan milyonlarca dolar gelir elde edebilir. Capital Sports Media bu pazara yön vermek ve uluslararası marka ve bağlantıları aracılığıyla bu yatırımları artırmak amacıyla çalışıyor"

YORUM YAZ