MENÜ

Yenal Gökyıldırım: 'Spor ürünleri satışlarımız yüzde 60 büyüdü'

Abone Ol Google News

MediaMarkt Türkiye ve Yunanistan İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, geçen yıl spor ürünleri satışlarının cirolarının yaklaşık yüzde 5’ini oluşturduğunu söyleyerek, “Spor ürünleri kategorimiz bir sene içinde yüzde 60 büyüdü” dedi.

Haberin Devamı

Gökyıldırım, “MediaMarkt olarak spor fitness ürün grubu dediğimiz kablolu/kablosuz spor kulaklıkları, oyun konsolları, oyun masaüstü/dizüstü bilgisayarları, oyuncu monitörü gibi spor ürünleri satışı yapıyoruz” diye konuştu.

Elektronik spor ürünlerinde oldukça önemli bir yere sahip olan akıllı saatlerde Türkiye’de pazar lideri olduklarını belirten Gökyıldırım, “Tüm Türkiye’de satılan her 2 akıllı saatten birinin MediaMarkt’ta gerçekleştiğini de söyleyebilirim. Yakın zamanda da bu aksesuarları takip eden teknoloji severler için mağazalarımızda önemli yenilikler yapmayı da hedefliyoruz” dedi.

Baskül tercih ediliyor

Spor malzemelerinin satışlarının eticarette yıldan yıla büyüme gösterdiğini kaydeden Gökyıldırım, şu bilgileri verdi: “2016-2017 yıllarındaki büyüme yüzde 37 iken, 2017-2018 yıllarındaki büyüme yüzde 70’e yakın seviyelerde gerçekleşti. Bu değerler, offline’a göre 2,5 kat daha fazla bir büyüme performansına tekabül ediyor. En çok satılan ürünlere baktığımızda ise daha çok evde yapılan sporlara yönelik olduğunu görüyoruz. Geçtiğimiz yıllarda daha çok tercih edilen koşu bandı, bisiklet, vs. gibi büyük ürünler bu yıl yerini baskül, pilates topu, gibi daha küçük ürünlere bıraktı.”

Haberin Devamı

‘Teknolojinin kullanımı giderek artıyor’

E-ticaretin öneminin her geçen gün daha da arttığını anlatan Yenal Gökyıldırım, Türkiye’nin her noktasına ulaşabilmek için mağazalaşma sürecinin de önemli olduğuna dikkat çekti.

Gökyıldırım, şöyle devam etti: “Doğal olarak mağazalarımızda teknolojinin kullanımı da giderek artıyor. Elektronik etiketler, kiosk uygulamaları, robot satış elemanları, dijital tanıtım uygulamaları ve elektronik sipariş teslim noktaları gibi yenilikler özellikle teknoloji perakendecilerinde daha sık görülebiliyor. Bu yenilikler hem maliyetlerimizi dengelememizi hem de tüketicimize yeni deneyimler yaşatmamızı sağlıyor. Söylediğim gibi tüketici artık, istediği ürünü, istediği zamanda ve istediği yerden satın alma imkânı sunan markaları tercih ediyor.”

‘Spor ekonomisi her geçen gün gelişiyor’

Türkiye’de spor ekonomisinin geliştiğini söyleyen Yenal Gökyıldırım, şöyle devam etti: “Bu zaten markaların spor branşlarındaki sponsorluk desteklerinden görülebilir. Özellikle sadece takım sporları değil, olimpik sporlarda da hızla gelişen bir ekonomiden söz edebiliriz. Bu büyüme beraberinde ilgili spor branşının ve o alandaki sporcuların gelişimini de getiriyor. Sponsorluklar, reklam pastasının büyümesi, iş birlikleri ve benzer uygulamalarla her geçen gün büyüyen bir ekonomiden bahsedebiliriz.”

‘Sürekli yatırım yapan şirketlerden biriyiz’

MediaMarkt olarak sürekli yatırım yapan şirketlerden birisi olduklarını ifade eden Yenal Gökyıldırım, şunları söyledi: “2016 yılından beri pazarın 2 katı büyüyoruz ve bunu sürdürmek istiyoruz. Amacımız önümüzdeki sene pazar payımızı yüzde 35 oranında yükselterek organize perakende de liderliğimizi sürdürmek. Ayrıca MediaMarkt ülkeleri arasında da son 3 yıldır en hızlı büyüyen ülke olduk ve bu unvanımızı da sürdürmek istiyoruz. Sürekli tüketiciyi merkeze koyarak ilerlemeye devam edeceğiz. Günümüzde tüketici, istediği ürünü, istediği yerden, istediği zamanda almak istiyor. Bu alanda da yatırımlarımıza devam ediyoruz. Kuvvetli mağaza, güçlü e ticaret... Ancak önemli olan; bu kanalların birbiriyle uyumu ve entegrasyonu. Müşteri memnuniyetimizi artırmak, mağaza ağımızın genişlemesi gibi konular, önümüzdeki mali yıl için temel hedeflerimizin başında sayılabilir.”

Haberin Devamı

‘150 milyondan fazla ziyaretçi ağırlıyoruz’

MediaMarkt’ın en geniş satış alanına sahip perakende markası olduğunu belirten Yenal Gökyıldırım, yatırım hedefleriyle ilgili olarak şu bilgileri verdi: “200 bin metrekare toplam alanla en geniş satış alanına sahibiz. Mağazalarımızı yeni gelişen ihtiyaçlara göre özenle tasarlayarak yeniliyoruz. Yeni mağaza açılışlarımız ve bununla bağlantılı olarak istihdam planlarımız 2019 yılı için de mevcut. Ayrıca yeni mağazalar ve mevcut mağazalardaki hareketlilikle işlerimizin yüzde 15 civarında büyüyeceğini öngörüyoruz. 2018 yılında, 11 farklı ilde 18 yeni mağaza açtık ve toplamda 25 ilde 71 mağazaya ulaşmış olduk. Aynı zamanda yaklaşık 2 bin 500 çalışanımızla yılda 150 milyondan fazla ziyaretçi ağırlıyoruz.”

Fitness’ın vazgeçilmezi

Doğru spor giyim seçimi, muhteşem bir antrenman ile hareketsizliğin arasındaki farkı belirleyebilir. Nike Giyimde İnovasyon Sorumlu Başkan Yardımcısı Janett Nichol, “Spor sutyeni, aktif kadınların dolabındaki en önemli parçadır; eğer iyi bir ürünse kadınların spor yapmasını sağlar. Bu da kadınlara hayatlarında güven katar. Tayttan da ayakkabıdan da daha önemlidir” diyor.

Haberin Devamı

Sutyen Tasarım ve İnovasyon Direktörü Nicole Rendone ise, “Doğru bir seçim, gerçekten formda ve sağlıklı olmak için yapmanız gereken şeyleri gerçekleştirmenizi sağlar. Nike, sporculardan gelen geri bildirimlerle, her düzeyden sporcular için yüksek performanslı ürünler tasarlıyor” diye anlatıyor.

YORUM YAZ