Üç büyüklerin ‘perakende’ yarışı

10 Ocak 2016, Pazar 02:30
- A +
Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş’ın yeşil sahadaki rekabeti, perakende sektörüne taşındı. Fenerium, GS Store ve Kartal Yuvası mağazaları ile sektörde faaliyet gösteren üç büyükler, PeraPost dergisi ve CRIF A.Ş. işbirliğiyle belirlenen ‘Türkiye’de faaliyet gösteren en büyük 100 perakende şirketi’nin arasında yer aldı. Türkiye’de ilk kez hazırlanan ve şirketlerin 2014 yılı bilançoları baz alınarak belirlenen ‘Perakende 100’ araştırmasında Fenerbahçe, 94.6 milyon TL ciro ile 75. sırada yer aldı. Galatasaray, bu araştırmada 73.4 milyon TL ile 80, Beşiktaş ise, 45 milyon TL ile 88. sırada bulunuyor.

4 yıldız etkisi

Kulüplerin perakende sektöründeki yarışı devam ederken son dönemde GS Store’lardaki atak ise gözden kaçmıyor. Galatasaray Mağazacılık ve Perakendecilik Genel Müdürü Ali Kemal Öğüdücü’nün göreve gelişinin ardından mağaza sayısını artıran ve e-ticarete ağırlık veren kulüp, 2015 perakende cirosunu 120 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyor... Bunun 35 milyon TL’sinin ise online satışlardan gelmesi bekleniyor. Öte yandan 4. yıldızı takan ve bunu resmi ürün satışlarına olumlu şekilde yansıtan kulüp, mağaza açılışlarına da devam ediyor.

Tırlı satış

2015 yılı itibari ile yurt içi ve yurt dışında toplam 64 satış noktasına ulaşan Kartal Yuvası’nın 2015-2016 sezonu ciro hedefi ise 60 milyon TL... Aynı zamanda yurt içinde 3 adet mobil Tır, Türkiye genelini dolaşarak Beşiktaş taraftarlarını lisanslı ürünlerle buluşturuyor. 2011 yılında kurulan www.kartalyuvasi.com.tr ile e-satış hizmeti sunan kulüp, yurt içi ve yurt dışında faaliyet gösteriyor.

Halka açılacak

Fenerbahçe Kulübü’nün lisanslı ürünlerinin üretim ve satışı için 2000 yılında kurulan ve bugün itibariyle Türkiye’nin dört bir yanında 101 mağazaya ulaşan Fenerium ise halka açılmaya hazırlanıyor. Fenerbahçe de
e-ticarete ağırlık veren kulüplerden... Kulübün e-ticaret sitesini yönetmek için kendi bünyesinde özel olarak kurulmuş bir de ekibi bulunuyor. Taraftar memnuniyetini artırmak için çağrı merkezi oluşturan Fenerbahçe, Fenerium mağazalarındaki ürün çeşitliliğine önem veriyor.

Futbola ‘hiphop’lu destek

Şimdiye kadar Türkiye Milli Futbol Takımı ile Coca-Cola Gelişim Ligleri’nin ana sponsorları arasında bulunan Coca-Cola, Spor Toto Süper Lig takımlarının da sponsoru olarak futbola destek vermeyi sürdürüyor. Şirket bu desteğini yeni reklam filmiyle duyurdu. Coca-Cola, takımlarını yürekten destekleyen milyonlarca taraftara seslenen ‘Kol Kola’ kampanyası ile taraftarlarla kol kola girdi. Yaklaşık bir ayda Türkiye’nin farklı köşelerinde ve statlarında çekilen reklam filmi, Concept’in imzasını taşıyor. Yönetmenliğini Gönenç Uyanık’ın üstlendiği filmin akıllara kazınan reklam müziklerini ise hiphop grubu Mode XL yapmış.

Takas endüstrisi büyüyor!

Spor ve eğlence endüstrisinin dünya markalarının, UEFA Şampiyonlar Ligi, İngiltere Premier Ligi ile birlikte; Star Wars’un da oyun kartları, çıkartma ve koleksiyonlarının lisans haklarına sahip olan Topps, bu yıl 75. yılını kutluyor.  Amerika Birleşik Devletleri’nde, 75 yıl önce kurulan Topps, beyzbol oyun kartlarıyla başladığı günlerden bugüne, eğlence ve spor endüstrisinin güçlü markalarının lisans haklarını alarak, dünyanın lider kart oyunları lisansörü olmuş... Akıllı telefonlara özel aplikasyonlar ve internet üzerinden oynanabilen oyunlarla dijital ortamda da takipçileriyle buluşan Topps, Türkiye’de ise yetkili distribütörü Toptoyz aracılığıyla faaliyet gösteriyor. 80’in üzerinde ülkede bulunabilen, sadece İngiltere’de 1.5 milyon çocuğun oynadığı Topps oyun ve koleksiyon kartları, çocukların ideal takımlarını oluşturmak amacıyla, futbolcu kartlarını birbirleriyle takas etmeleri esasına dayanıyor. Ve bu takas günümüzde hatırı sayılır bir endüstriye dönmüş durumda.
YORUM YAZ

Sıradaki haber yükleniyor...