‘Üç büyükler, AVM'lerin de olmazsa olmazı'

Haberin Devamı ›
Alışveriş merkezlerinin (AVM) içinde yer alan spor giyim mağazaları hem metrekare hem de ciro bakımından genel toplamın yüzde 3’lük dilimini oluşturuyor. Son 5 yıllık ciro artışına bakıldığında ise projeler bir önceki yıla göre ortalama yüzde 16, spor giyim kategorisi ise yüzde 24’lük bir büyüme göstermiş.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, yaşanan bu büyüme doğrultusunda, spor mağaza kategorisi alanında kiralama yapılan alanların, 5 yıl öncesine kıyasla minimum 2 katı büyüklüğe ulaştığını söylüyor.
GS Store, Fenerium ve Kartal Yuvası markalarıyla faaliyet gösteren üç büyük futbol takımının perakende mağazalarının, AVM marka karmasında çeşitliliği sağladığını dile getiren Belgü, şöyle devam ediyor: “Geniş bir yaş aralığına ve müşteri kitlesine hitap eden bu mağazalar, sürekli yenilenen ürün gamları ve düzenledikleri kampanya ve etkinliklerle alışveriş merkezlerine önemli bir hareketlilik getiriyor.”
Kadın taraftar ilgisi
Üç büyüklerin perakende zincirlerinin AVM’lerin olmazsa olmazı olduğunu kaydeden Belgü, “Farklı ürünleri ile her geçen gün kadınların ilgisini biraz daha çeken bu mağazalar, aynı zamanda insanları spora da yönlendirerek önemli bir misyona da imza atıyorlar. Spor giyim kategori mağazalarının cirolarına baktığımızda ise ilk üçte yer aldıklarını görüyoruz” diyor.
‘Başkan olursam onur duyarım’
Fenerbahçe’nin, Şampiyonlar Ligi’nde üst üste şampiyon olacak kapasitede olduğunu vurgulayan Hulusi Belgü, “Sahip olduğumuz güçle Fenerbahçe’nin çok daha farklı bir yerde olması gerektiğine inanıyorum” diye anlatıyor. Fenerbahçe’ye başkan olmanın her taraftarın gönlünde yattığına inanan Belgü, “Her Fenerbahçeli gibi kulübe başkan olursam büyük onur duyarım. Bundan sonra da ihtiyaç duyulduğunu her hissettiğimde, Fenerbahçe için elimden geleni yapmaya devam edeceğim” diyor.
‘Fenerbahçe’ye göre ayarlıyorum’
Dernek başkanlığının yanı sıra bünyesinde 20’ye yakın alışveriş merkezi bulunan Multi Turkey’in Yönetim Kurulu Üyesi olan Hulusi Belgü, perakende sektörünün önde gelen isimlerinden birisi... Belgü aynı zamanda sıkı bir Fenerbahçe taraftarı. Fenerbahçe’nin her Fenerbahçeli’nin hayatında önemli bir yere sahip olduğunu belirten Belgü, şunları söylüyor: “Benim için de Fenerbahçe ailemden sonra ikinci sırada geliyor. Tüm iş ve tatil programlarımı Fenerbahçe’nin maç fikstürüne göre ayarlıyorum. Arkadaş çevremin büyük bir bölümü Fenerbahçe vasıtasıyla tanıdığım insanlar. Kısacası Fenerbahçeli olmak bir yaşam biçimi diyebilirim.”
Futbolun yıldızları alışverişe taşındı
Spor alanındaki gelişmelere finans sektörü de duyarsız kalamıyor. DenizBank, Galatasaraylı taraftarlar için özel bir kart tasarımı gerçekleştirmiş. Banka, ‘GS Bonus Platinum’ kartlarına özel tasarımlı 4. yıldızı eklemiş. GS Bonus Platinum talebinde bulunacak müşterilere sunulacak yeni tasarımlı kartlar, en fazla avantaj sağlayan ürün olarak öne çıkıyor. DenizBank Ödeme Sistemleri ve Şube Dışı Kanallar Grubu Genel Müdür Yardımcısı Ayşenur Hıçkıran, “Türkiye’de sporun gelişimine katkıda bulunmak bizlere gurur veriyor. Galatasaray da tıpkı diğer kulüplerimiz gibi desteklemekten mutluluk duyduğumuz önemli camialardan biri” diyor. GS Bonus Platinum’u yepyeni 4 yıldızlı yüzü ile taraftarlara özel olarak sunmaktan heyecan duyduklarını belirten Hıçkıran, şunları söylüyor: “Taraftarlar yeni kartları ile ‘Takımın Kazandıkça Sen de Kazan’ ve diğer Galatasaray taraftar kampanyalarından ilave faydalar sağlayabiliyorlar. Öncelikli bilet satın alma hakkı, Suada Club-Galatasaray Adası havuzundan ücretsiz yararlanma, burada bulunan tüm restoran, gece kulüplerinde ve Reina’da yüzde 25 indirim, tüm Big Chefs restoranlarında yüzde 15 indirim avantajları taraftarları bekliyor.”
Spor giyimin teknolojiyle imtihanı
Akıllı tekstil ürünleri, spor giyim sektörünü de etkisi altına almaya başladı. Pek çok giyim markası koleksiyonlarında artık inovatif ürünlere yer veriyor. Onlardan birisi de Amerika’da kayak giyimin önde gelen şirketleri arasında yer alan Columbia... Teknolojiyi kış koleksiyonuna taşıyan marka, tüketicisine ısı kaybını önleyen, sıcak tutan, yağmurdan ve kardan koruyan ürünler sunuyor. Koleksiyonunda termal yansıtıcı, izolasyon ve elektrik teknolojisini kullanan Columbia’nın yeni sezonda outdoor severlerle buluşturduğu Titanium koleksiyonu ise, sahip olduğu malzeme ile öne çıkıyor. Soçi Olimpiyatları’nda Amerika, Rusya ve Kanada takımlarının yarış dışı kıyafetlerinin sponsorluğunu üstlenen Columbia, Olimpiyat ruhu ve zorlu koşullardan esinlendiği Titanium koleksiyonunu outdoor ve şehir yaşamına taşımış.