Arama

Popüler aramalar

‘Tercihimizi futboldan yana kullandık'

Abone OlGoogle News
Haberin Devamı

Lukoil’in Pazarlama Müdürü Ulaş Koç, tüm dünyada spor etkinliklerini destekleyen bir şirket olduklarını söyleyerek, “Türkiye’de ise bu tercihimizi futboldan yana kullandık” dedi. Tüketicilerinin büyük çoğunluğunun erkek olduğunu belirten Koç, “Özellikle de Türk erkeklerinin futbola ilgisi malum. Kulüplerle de gönül bağları var. Gönül verdikleri takımla bir markayı yan yana görünce, o markayı algılama şekilleri farklı oluyor. O yüzden futbolla ilerledik” diye konuştu. Ulusal iletişime 2014 yılında başladıklarını anlatan Koç, şöyle devam etti: “Temelde motivasyonumuz Türk sporunu desteklemek. Türkiye’de de dört büyükler ve Göztepe ile anlaşma yaptık. Bu kulüplerle 5 yıllık anlaşmamız var. Sponsorluğumuz gelir paylaşım modeline dayalı. Kulüp kartlarımız var. Bu kartlarla alışveriş yapan müiterilerimiz yüzde 2 indirim alıyor, aynı alışverişten kulübe de yüzde 2 ödüyoruz. Şu anda 400 aktif taraftar kart kullanıcımız var.”

Top sende yarışması...

Yaptıkları sponsorlukların çok ciddi ses getirdiğini ifade eden Koç, “Pazar araştırmalarına göre marka bilinirliliğimizi yüzde 60’lardan yüzde 90’lara getirdik. Marka olarak akıllara girdik. Futbol takımlarını desteklediğimiz için mutluyuz. Taraftar Kart kullanan müşterilerimiz indirim kazanıyorlar ve böylece takımlarını da desteklemiş oluyorlar” dedi. Lukoil’in kısa bir süre önce dijital platformda ‘#TopSende’ adlı bir yarışmayı hayata geçirdiğini dile getiren Koç, “Topluma yakın bir şirket olarak sporu ve futbolu destekliyoruz. Türkler de futbolu seviyor ve o nedenle böyle bir yarışma düzenlemeyi uygun bulduk. Kısaca futbolseverleri mutlu edecek bir yarışma düzenledik” diye konuştu.

İletişim platformu

Koç, yarışmayla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Yarışmamız 24 Mart’ta start aldı. Katılımcılar, istedikleri mekânda, gol sevincini ifade ettikleri video çekimlerini ‘topsende.lukoil.com.tr’ adresine yükleyecek. #TopSende yarışması sürecinde katılımcı, seçmiş olduğu kulüp kategorisi altında yarışabilecek. En çok puan alanın videosu, puan tablosunda yer alacak. 18 yaşından büyük tüm futbolseverlerin katılabildiği yarışmanın haftalık birincileri ve yarışma sonu kazananları olacak. Haftanın birincileri 4 büyük kulübün iç saha maçlarına gitme hakkı kazanırken, yarışma sonunda seçilen birinci, ikinci ve üçüncüler de birden fazla ödül kazanacaklar. Kampanya, 22 Mayıs 2016 saat 23.59’a kadar devam edecek. Bu yarışmanın amacı müşterilerimiz ile bir iletişim platformu kurmak.”

40’tan fazla ülkede faaliyet gösteriyor

PAO Lukoil’in, dünya petrol üretiminin yüzde 2’sini gerçekleştiren ve kanıtlanmış rezervlerinin yüzde 1’ini elinde bulunduran petrol ve gaz şirketi olduğunu söyleyen Ulaş Koç, şu bilgileri verdi: “Lukoil Grubu’nun ana faaliyetlerini, petrol ve gaz arama ve üretim faaliyetleri, petrol ve petrokimya ürünleri, elektriğin üretimi ve satışı olarak sıralayabiliriz. Rusya’nın yakıt ve enerji sektöründe kilit rol oynayan şirketimizin, petrol üretimi ve işleme payı yüzde 16’nın üzerinde. 2015 yılı sonuçlarına göre Rusya’nın en çok vergi ödeyen ikinci büyük şirketi konumundayız ve dünya çapında 40’tan fazla ülkede faaliyet gösteriyoruz. Rusya, Doğu ve Batı Avrupa ülkelerinde modern rafineri ve petrokimya tesislerimiz bulunuyor. Rusya ve diğer ülkelerde, ‘Lukoil’ markası altında faaliyet gösteren 5 bin 500’ün üzerinde benzin istasyonumuz var. Lukoil ayrıca, 14 ülkede kendi ürünü olan ‘EKTO’ yakıtının pazarlamasını da gerçekleştiriyor.”

‘Türkiye’deki istasyon sayımızı hızla artırdık’

Lukoil’in 2006 yılında Türkiye pazarına girdiğini hatırlatan Ulaş Koç, şöyle devam etti: “2008 yılında Akpet’i alarak Türkiye’deki istasyon sayımızı hızla artırdık. Bugün 650’ye yakın istasyonumuz var. Bunların 100’ü Akpet diğerleri ise Lukoil istasyonları. Biz istasyonlarımızın verimliliğine önem veriyoruz ve yatırımlarımızı bu doğrultuda yapıyoruz. Nerede olduğunuz önemli. Doğru noktalara geçmeye çalışıyoruz.” İstasyonlarının ağırlıklı olarak Konya, Tokat, Nevşehir, Kayseri, Hatay, Erzurum, Samsun, Antalya, Muğla/Bodrum, Manisa, Tekirdağ gibi illerde bulunduğunu söyleyen Koç, “Birçok verimli istasyonumuz olmakla birlikte Konya, Hatay, Samsun; Antalya ve İstanbul illerindeki istasyonlarımızın satış verimliliğinden son derece memnunuz. Bu yılsonuna kadar her şey yolunda giderse 50’ye yakın yeni istasyon açmış olacağız” dedi.

Günde 200 bin müşteriye ulaşıyor

Genel merkez, depolama tesisleri ve istasyonlar dâhil olmak üzere 10 bine yakın kişiye istihdam sağladıklarını söyleyen Ulaş Koç, “İstasyonlarımızdan günde yaklaşık 200 binin üzerinde müşteriye ulaşıyoruz. Bunun yanı sıra Türkiye’nin önemli futbol kulüpleriyle yürüttüğümüz proje kapsamında milyonlarca kişiye erişiyoruz” dedi.

‘Spor karakterimizle örtüşen bir alan’

Sporun, n11.com’un dinamik karakteri ve sahip olduğu genç değerlerle çok iyi örtüşen bir alan olduğunu söyleyen n11.com Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bilgen Aldan, “Türkiye’de de özellikle sporun önemli bir tutku olduğunu biliyoruz. Dolayısıyla bu tutku noktası üzerinden müşterilerimize ulaşmak, onlarla sevgi bağımızı kuvvetlendirmek bizim için çok önemli” dedi. Sporun milyonlarca insanın hayatını etkilediğini belirten Aldan, “Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de spor tarihindeki unutulmaz anlar ve yaşananlar, insanlara ilham verip hayatlarını değiştiriyor. Bu yüzden de Darüşşafaka Doğuş gibi bir takımın bir parçası olmaktan dolayı mutluyuz” diye konuştu.

Sağlıklı bir yaşam

Aldan, şöyle devam etti: “2013 Eylül ayında Darüşşafaka Cemiyeti, Darüşşafaka Spor Kulübü ve Doğuş Grubu arasında uzun süreli bir iş birliği protokolü imzalandı. Doğuş Grubu’nun Darüşşafakalı öğrencilerinin eğitim giderlerine katkıda bulunmayı amaçladığı bu oluşum, Türk Basketbolunun geliştirilmesine odaklı, profesyonel sporcular yetiştirmeyi hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda, n11.com olarak biz de bu müthiş sinerji ve amaca destek veriyor olmaktan gururluyuz. 2.ligden 1.lige, ardından Euroleague’e kadar yükselen Darüşşafaka Doğuş sponsorluğumuzla birlikte, insanlara aktif ve sağlıklı bir yaşam sunmak için yoğun bir çaba veriyoruz. Sponsor olduğumuz organizasyonlar, kullanıcılarımıza sunduğumuz fırsatları göstermek için büyük bir fırsat olsa da esas amacımız tüm ülkede olumlu etkiler bırakmak.”

Satranç sınıflarında ‘İş’ var

Türkiye Satranç Federasyonu’nun ana sponsorluğunu üstlenen İş Bankası, Türkiye genelinde devlet ilkokulları ile ortaokullarında satranç sınıfları açmaya devam ediyor. Yapılan işbirliğini geniş kapsamlı ve uzun vadeli olarak planlayan banka, bu sponsorlukla, çocukların ve gençlerin zihinsel gelişimlerine katkı yapmayı hedefliyor. Satranç dersi alan ilkokul ve ortaokul öğrencilerine eğitim malzemeleri sağlanmasının sorumluluğunu üstlenen İş Bankası’nın bugüne kadar açtığı satranç sınıflarının sayısı 15 bine yaklaştı. Banka ayrıca, 2008 yılında, 250 bin kayıtlı kullanıcısıyla dünyanın en büyük internet satranç platformu olan Playchess ile kapsamlı bir iş birliği projesini de hayata geçirdi. Bu iş birliği kapsamında, Türkiye’den playchess.com’a bağlanan lisanslı satranç oyuncuları ücretsiz olarak sitede online olarak satranç oynayabiliyor.

Beatles zamanı

İsviçreli saat üreticisi Raymond Weil CEO’su Elie Bernheim, gelecekte sporla ilgili planlarının olduğunu söyleyerek, özellikle sporun life style alanında yatırım yapabileceklerini belirtti. BaselWorld 2016 sonrası sektördeki son gelişmeleri değerlendirmek amacıyla İstanbul’a gelen Bernheim, bu yıl 40. yaşını kutlayan markanın gelecek hedeflerini paylaştı. Türkiye’de Günsal Saat’in distribütörlüğünü yaptığı Raymond Weil markasının efsanevi grup Beatles ve dünya müzik devi Universal Music ile gerçekleştirdiği işbirliklerini anlatan Elie Bernheim, bu proje kapsamında hayata geçirdikleri “maestro Beatles” saat modelinin sınırlı sayıda üretildiğini açıkladı.

‘Pazar payı artıyor’

Günsal Saat Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Salt ise, Türkiye’deki saat sektörünü değerlendirerek, son dönemde global olarak yaşanan olumsuzlukların pazarı etkilediğini belirtti. Salt, tüm bunlara rağmen Raymond Weil markasının pazar payının büyüdüğünü anlattı.

Arda Turan, Türkiye’nin en hareketli erkekleri arasında

Rexona, ‘Türkiye’nin Hareketleri’ adlı bir araştırmaya imza attı. Estima’ya yaptırılan ve ülke genelinde 15 şehirde, 18-44 yaş arasında AB/C1 sosyo ekonomik gruplardaki kişiler arasında yapılan araştırmada öne çıkan ilginç bulgular var. Ankete katılanların yüzde 26’sı Arda Turan’ın Türkiye’nin en hareketli erkekleri arasında olduğunu düşünüyor. Ayrıca, Fatih Terim’in daha hızlı anlamında yaptığı elleriyle pedal çevirme hareketi, yüzde 45 ile unutulmayan hareketler arasına girmiş.