MENÜ

'Taraftar gibi evde oturuyorlar'

10 Mart 2021, Çarşamba 06:58 Son Güncelleme: 10 Mart 2021, Çarşamba 06:58
- A +

Twigy Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, bir dönem futbol kulüplerinin lisanslı terliklerini üreten Twigy’nin statlarda görmeye alıştığımız Terlik Adam’larının da pandemi nedeniyle tıpkı taraftarlar gibi evde oturduğunu söyledi. Öncel, taraftarların futbol ekonomisini olumlu yönde etkilediğini belirterek, maçların seyircisiz oynanmasını şöyle değerlendirdi: “Spor basınının unutulmaz ismi İslam Çupi, bir yazısında, ‘Türkiye’de, Fenerbahçe Cumhuriyeti sağlıklı başarılı ve ilkse bu ülkede her şey mutlu ve huzurludur. Esnafın yüzü güler, perakendeci ve toptancıların tezgahında mal kalmaz’ diyor. Gelinen noktada ise maçlar seyircisiz oynanıyor ve bu durum perakende sektörünü de etkiliyor. Üç büyüklerin getirdiği bereket yerini hüzne bıraktı. Sadece büyükşehirlerde değil, Anadolu’daki pek çok ilde de taraftar ekonomisi yerini büyük bir boşluğa bıraktı.”

‘Mağaza açılışları sürüyor’

İkinci dalga salgın önlemleri nedeniyle perakende sektörü cirolarında aralık ayında başlayan kan kaybının ocakta da devam ettiğini kaydeden Öncel, Türkiye’nin önde gelen markalarının ocak ayını ortalama yüzde 50–60 ciro kaybı ile tamamladığını ifade etti. Öncel, hafta içi çalışma saatlerinin daraltılması, hafta sonları ise sokak kısıtlaması nedeniyle markaların AVM mağazalarında alışveriş saatlerinin yüzde 60’ını kaybettiğini anlattı. Öte yandan markaların mağaza açılışlarına devam ettiğini belirten Öncel, “2020'de üyelerimizin yüzde 76’sı AVM’lerde mağaza kapatırken, yüzde 67’si yeni mağaza açtı. Bu yıl da üyelerimizin yüzde 73’ü AVM'lerde mağaza kapatmayı planlarken, yüzde 69’u yeni mağaza açacağını beyan ediyor” dedi.


‘Sessiz tabanlı terlik tercih ediliyor’

Yaşanan pandemi sürecinin, gündelik yaşamdaki birçok alışkanlığı değiştirdiğini dile getiren Sinan Öncel, konuyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Pandeminin getirdiği zorlukların ortasında markalar için e-ticaret ön plana çıktı. E-ticaret sektörü bu süreçte tüketicilerin ihtiyaçlarını güvenli bir şekilde karşılarken, markaları, pandeminin olumsuz ekonomik etkilerine karşı korudu. Markalar, e-ticarete yönelik yatırımlarını artırdı. Bu dönemde tüketicilerin alışkanlıkları da değişti. Twigy olarak sessiz tabanlı ürün satışlarımızda büyük artış oldu. Gün boyunca evde oturulduğu için komşuların, terlik sesi duymamak için bu ürünlerimizi birbirlerine hediye ettikleri dahi oluyor.”


‘AVM yatırımcıları için fırsatlar devam ediyor’

Çok katlı mağazacılık, hazır giyim, ayakkabı, kozmetik, aksesuar, ev tekstili ve dekorasyonu, optik, mobilya, küçük mutfak ürünleri gibi alanlarda faaliyet gösteren 400’e yakın markayı temsil eden Birleşmiş Markalar Derneği’nin de (BMD) başkanlığını yürüten Sinan Öncel, şöyle devam etti: “AVM'lerde neredeyse kapanan kadar yeni mağaza açılıyor. Yani uygun lokasyonda uygun kiralama koşulları sunan, ‘kiracısı ile dost’ AVM yatırımcıları için fırsatlar devam ediyor.”

‘Spor giyim ön plana çıktı’

Pandemi nedeniyle çoğu şirket evden çalışma düzenine geçtiğinden ev giyim ve spor giyim ürünlerine olan ilginin arttığını söyleyen Sinan Öncel, “İnsanlar evde çok zaman geçirdiği için spor giyim, dönemin ruhunu yansıtıyor. Spor ayakkabı, t-shirt, sweatshirt, eşofman ve terlikler gibi seçenekler en çok satılan ürünler oldu. Markalar bu nedenle spor giyim işine girdi. Koleksiyonlarında bu ürünleri ön plana çıkarmaya başladılar” diye konuştu.


YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...