'Spor yatırımını markaya yatırım olarak görüyoruz'

05 Temmuz 2018, Perşembe 06:00
- A +
Spora yapılan yatırımı bir sosyal sorumluluk olarak görmediklerini söyleyen Vestel Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Ergün Güler , “Markamıza ve sponsor olduğumuz spor dalının marka değerine yapılan yatırım olarak görüyoruz” dedi. Türkiye’de spor ekonomisinin gün be gün geliştiğini vurgulayan Güler, sponsor oldukları voleybol, bisiklet ve e-Spor dallarındaki hedeflerini Fanatik’e anlattı:

Türkiye’de spor ekonomisi gelişiyor mu?

Türkiye’de spor ekonomisi de aynı ülke ekonomimiz gibi gün be gün gelişiyor. Dünya pazarına baktığımızda spor artık çok daha önemli bir yere sahip. Bunu sadece futbol, basketbol ya da voleybol gibi disiplinler şeklinde düşünmemek lazım. İnsanların sağlıklı yaşam hassasiyetleri de spor ekonomisinin bugün bulunduğu konuma gelmesine yardımcı oldu. 2005 yılında spor ekonomisinin değeri 46.5 milyar Dolar olarak ölçülürken geçen sene bu değer 90.9 milyar Dolara yükseldi. Ki öngörü bu sene bu değerin üç basamaklı rakamlara yükseleceği yönünde... Türkiye hiç şüphe yok ki sporu seven bir ülke. Bunu sponsorluklarda, günlük hayatta insanların spor eğilimleri üzerinde ve spor alanında elde edilen başarılarda görebiliyoruz. Özetle dünyada olduğu gibi Türkiye’de de spor ekonomisi hızla gelişmeye devam ediyor.

Şirket olarak spor yatırımlarına bakış açınız nedir?

Spora yapılan yatırımı bir sosyal sorumluluk olarak değil markamıza ve sponsor olduğumuz spor dalının marka değerine yapılan yatırım olarak görüyoruz. Öte yandan spora yapılan yatırımın en büyük avantajının da sürdürülebilir iletişim olması. Yatırımın sürekli ve sürdürülebilir olanı makbuldür. Normal bir kampanya yaptığınızda istediğiniz kadar GRP basın, görünür olun dört hafta sonunda kimsenin aklında kalamıyorsunuz. Ama şimdi, iki yılın sonunda Türkiye’de voleybol denildiğinde akla Vestel geliyor. Spora yatırım yapmamızın amaçlarından bir diğeri ise ülkemizin geleceği olan gençlerimizi bu sporlarla tanıştırmak ve spor yapmaya yönlendirmek. Gençleri spora teşvik ederken ülkemizde bu sporun gelişmesine destek olmak bizi gururlandırıyor.

Desteklediğiniz spor dalları var mı? Bu kapsamda neler yapıyorsunuz?

Şu anda voleybol, bisiklet ve e-Spor dallarında sponsorluklarımız var ve bunların hepsi de bizimle oldukça uyuşan sponsorluklar. 2016-2017 sezonu itibariyle Türkiye Voleybol Federasyonu’nun (TVF) ana sponsoru olarak, Bayanlar Voleybol Ligi’ne ‘Sultanlar Ligi’ ismini verdik. Bugün Avrupa ve dünyanın en değerli voleybol ligi olan Sultanlar Ligi, ‘Vestel Venus Sultanlar Ligi’ olarak adlandırılıyor. Vestel olarak hedefimiz, Türkiye’de voleybolun yükselişine katkıda bulunmak. Türk voleyboluna yaptığımız yatırımların yanı sıra, bisiklet ve e-Spor alanlarında da sponsorluklarımız mevcut. Son 3 yıldır Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu’nun sponsoruyuz. Geçen sene 53’üncü Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu’nda aynı 51’incisinde olduğu gibi, parkur olarak Manisa’daki üretim üssümüz Vestel City’den kullanıldı. Ayrıca Manisa Büyükşehir Belediyesi ile birlikte Manisa’da 41 kilometre uzunluğunda bir bisiklet yolu inşa ediyoruz. Son olarak ülkemizde gittikçe kitlesi artan e-Spora da destek vermeye başladık.

‘Spor ve gençlerle bir arada olmak bizim için önemli’

Neden e-Spor?

e-Spor’un oldukça önemli bir spor dalı olduğunu düşünüyoruz ve bu sektörün gelişmesine teknolojimizle katkıda bulunmak istiyoruz. Bu kapsamda Türkiye’nin teknoloji devi olarak, spor ve teknolojinin bir arada olduğu e-Spor League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin partneri olmanın bizim için uygun iş birliklerinden biri olduğunu düşünüyoruz. Türkiye’nin teknoloji devi olarak, spor ve teknolojinin bir arada e-Spora yatırım yapmak bizim için çok uygun bir iş birliği. Genç neslin en sevdiği spor dalları arasına giren e-Spor, 2017’de önemli bir atağa kalktı. Türkiye’nin tüketici elektroniği lider markası Vestel olarak TV, ses sistemleri ve Venus ile cep telefonunda yaptığımız yatırımları destekleyen ve teknoloji ekosisteminin önemli bir parçası olan oyun sektörüne girmemiz bizim ana iş alanlarımızı tamamladı. Spor ve gençlerle bir arada olmak bizim için önemli.

‘e-Spor ekonomisi 906 milyon Dolar’

e-Spor’un Türkiye’de büyümesini nasıl değerlendiriyorsunuz? Günümüz artık teknoloji devri. Bilgisayar ve konsol üzerinden oynanan bu tür strateji oyunları artık gençler arasında çok popüler. e-Spor dünyada milyonlarca kişi tarafından oynanan, bir o kadar kişi tarafından da ilgiyle takip edilen bir spor. Türkiye’de 30 milyonu aşkın oyuncu olduğu tahmin ediliyor. Ve oyun pazarının 500 milyon Dolar sınırına ulaşması bekleniyor. Newzoo tarafından hazırlanan ‘2017 Global Esports Market Report’a göre, 2017 yılında e-Spor ekonomisi 696 milyon Dolara yükseldi ve yıllık artış yüzde 41.3 oldu. 2017 yılında reklamlara 155 milyon Dolar, sponsorluklara 266 milyon Dolar ve medya hakları da 95 milyon Dolar olmak üzere toplamda 516 milyon dolar harcandı. 2017’de izleyicilerin bilet ve ürünler için ödediği bedel ise 64 milyon Doları buldu. 2018 yılında öngörülen e-Spor ekonomisi 906 milyon Dolar ki bu durumda artış oranı yüzde 38,2 olarak gerçekleşecek. Yani büyüme olanca hızıyla devam edecek.

‘Geri dönüşleri son derece olumlu’

Peki Vestel, e-Spor’un neresinde?

e-Spor dünyasına League of Legends 2017 Türkiye Şampiyonluk Ligi’nin partneri olarak adım attık. Burada ciddi bir destek sağladık. Sonrasında Türkiye’nin teknoloji devi olarak teknolojimizle sporcularımızın yanında yer almak için önemli adımlar atmaya başladık. Yakın zamanda buna dair haberleri de alacaksınız zaten. Ayrıca son olarak da Multiplayer FIFA 18 Balkan Kupası’na da teknoloji sponsor olduk. e-Spor sponsorluğu bizim için çok uyumlu bir iş birliği. Dolayısıyla da doğru işbirliklerini gerçekleştirdiğinizde geri dönüşleri de son derece olumlu oluyor. Öte yandan Vestel deyince akla teknoloji geliyor. Bu anlamda voleybol sporu için de teknolojiyi kullanarak istatistiki bilgiler çıkarmak ve voleybolseverlere bu bilgileri sunmak için de çalışmalar planlıyoruz. Bununla birlikte sosyal medya hesaplarımızı ve spor alanlarındaki eğlence odaklı yaklaşımımızı da kullanmaya devam edeceğiz. Bir de FabrikaVoley için de ayrıntılarını yakında görebileceğiniz bir projemiz olacak.
YORUM YAZ

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.