"Spor ürünleri, tüm pazarda tahtını sağlamlaştırıyor"

Haberin Devamı ›
Alman ayakkabı zinciri Deichmann’ın Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, mağazalarında yer alan spor koleksiyonlarının değişen trendlerle birlikte git gide genişleyen bir paya sahip olduğunu söyleyerek, “Kendi private label ürünlerimiz dışında Adidas, Nike, Fila, Puma, Reebok gibi dünyaca ünlü spor markalarının modellerini de koleksiyonumuzda bulunduruyoruz. Spor ayakkabıların yanı sıra spor çanta modelleri de oldukça fazla ilgi görüyor ” dedi. Spor ürünlerinin tüm pazarda günden güne tahtını sağlamlaştırdığını belirten Özkul, “Genel olarak gözlemlerimiz ve satış analizlerimiz, modada artık daha rahat trendlerin ön plana çıktığı yönünde” diye konuştu. Bu yıl itibariyle Türkiye’deki 10. yıllarını kutladıklarını kaydeden Özkul, “Şu anda 64 noktada 120 mağazamız ve 1100 çalışanımız var. 10 yılda oldukça başarılı bir büyüme elde ettik. 2016 yılı içinde de toplam 10 yeni mağazayı müşterilerimiz ile buluşturmayı hedefliyoruz” dedi.
Spor sponsorluğu...
Global olarak bakıldığında Deichmann’ın, spor sponsorluklarına açık bir marka olduğunu ifade eden Özkul, şöyle devam etti: “Geçtiğimiz yıllarda kış sporları kategorisinde dünya şampiyonalarında birçok sponsorluk gerçekleştirdik. Ayrıca yine hentboldan futbola, Avrupa’da birçok spor dalında farklı kategorilerde sponsorluk çalışmalarında bulunduk. İlerleyen günlerde de markamız ile uyum göstereceğini düşündüğümüz spor sponsorluklarında yer almaya devam edeceğiz.”
Yürüyüş ve koşuların olmazsa olmazı
Şu anda mağazalarındaki en gözde trendlerden birinin ‘light weight’ yani hafif tabanlı ürünler olduğunu belirten Atilla Özkul, şunları söyledi: “Elinize aldığınızda bile hafifliğini hemen hissedebileceğiniz bu ayakkabılar yürüyüş ve koşularda tüketicilerimizin en çok tercih ettiği ürünler arasında. Bu ayakkabıların satış rakamlarının oldukça yüksek olduğunu gözlemliyoruz. Birçok markamızda light weight sneaker modellerini bulmak mümkün.” Bu arada erkek tüketicilerin takım elbiselerini bile sneaker’lar ile kombinleyebildiğini anlatan Özkul, şöyle devam etti: “Sneaker modelleri o kadar çeşitlendi ki, her renge ve zevke uyan bir model mutlaka bulunuyor. Mağazalarımızdaki uzman kadrolarımız ile bizler de bu seçimlerine yardımcı oluyoruz. Örneğin koşu ayakkabısı ile tenis ayakkabısının teknolojisi birbirinden apayrı. Spor yaparken kullanılacak doğru ekipman, hem yapılan sporun başarısını artırıyor hem de sağlık açısından riskli durumları ortadan kaldırıyor. ”
‘Müşteriler artık farklılık istiyor ’
Türkiye’deki ayakkabı perakende sektörünü de değerlendiren At illa Özkul, şu bilgileri verdi: “Özellikle dövizdeki artışın, gider kalemlerinin gelirlere oranla daha yükselen trendlerde seyretmesine ve dolayısıyla kârlılık oranlarının düşmesine sebep olduğunu görüyoruz. Bu nedenle yatırımcıların verimlilik esasını göz önünde bulu ndurduğu bir dönemdeyiz. Artık günümüzde perakende sektörü çok daha dikkatli ve titiz bir politika ve portföy yönetimi izliyor. Sektörü fiziksel anlamda değerlendirmek gerekirse, birçok sektör oyuncusu mağazalarında renovasyona gidiyor ve fa rklı konseptlerle öne çıkmak için çalışıyor. Çünkü müşteriler artık farklılık istiyor. ” Dijital ve geleneksel kanalları birbirleri ile sağlıklı bir şekilde bütünleştirebilen markaların uzun vadede başarılı olacaklarını ifade eden Özkul, “Bu anlamda sektörde, hedef kitleye dijital kanallar vasıtasıyla ulaşmak yükselen trend olacak” dedi.
BARÇA'NIN SPONSORUNDAN PERAKENDE ATAĞI
Futbol Club Barcelona ya da takma adıyla Barça’nın resmi sponsoru olan Beko, perakende yatırımlarına hız veriyor. 100 ’den fazla ülkede tüketicileriyle buluşan marka, İstanbul’un önemli noktalarında iki günde 7 mağaza açtı. Beko’nun özel konseptli mağazaları Türkiye çapına yayılacak. Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, konuyla ilgili olarak, “Dünyanın dört bir yanında tüketicilerin hayatına değer katan Beko markamız, yenilikçi mağaza konsepti ile Türkiye ’de atağa kalkıyor. Başarıdan başarıya koştuğumuz global pazarlarda edindiğimiz deneyim ile, ülkemizdeki mağazacılık anlayışına yeni bir soluk getiriyoruz” dedi.
60 milyon ziyaret...
Bulgurlu, şöyle devam etti: “Müşteri deneyiminin başlangıç noktası olarak gördüğümüz mağazalarımızı, modern perakendecilik trendleri ile tasarlanan bir yaşam alanına dönüştürüyoruz. Türkiye’de 2015 yılında Beko mağazalarımızda yaklaşık 60 milyon ziyaret sayısına ulaştık, yeni atılımlarımızla bu rakamı daha da yükseklere taşımayı hedefliyoruz. Yenilikçi yüzümüzü temsil eden mağazalarımızın, hedeflerimiz için itici güç olacağına inanıyorum. Yüksek teknolojiye sahip, kaliteli, enerji tasarruflu ve çevreci ürünlerimizi dünya standartlarında bir müşteri deneyimi ile sunuyoruz. Bu doğrultuda yeni konsept mağaza yatırımlarımıza hızla devam edeceğiz.”
‘Yeni bir dönem’
Arçelik A.Ş. Türkiye’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer de, “Beko için yeni bir dönem başlıyor. Beyaz eşya ve tüketici elektroniğindeki zengin ürün yelpazesiyle öne çıkan mağazalarımız, müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını tek noktadan karşılayabilecekleri bir yapıya kavuşuyor. Mağazalarımızda devreye almakta olduğumuz “Asistanım ” satış asistanı tablet uygulamamız, dijital görüntüleme ve ürün deneyimleme alanlarımızla, müşterilerimize en uygun çözümleri hızlıca seçme imkanı sunuyoruz. Müşterilerimize en iyi deneyimi sunmak için çalışmalarımızı tüm hızıyla sürdürüyoruz ” dedi.
SPOR SEKTÖRÜ ARTIK FUARDA BULUŞACAK
Sağlıklı yaşam bilincinin artmasıyla birlikte, Türkiye ’de spor sektörüne yapılan yatırım her geçen gün yükselen ivmesini sürdürüyor. Spor ekipmanları, fitness-wellness, indoor-outdoor sporları, sporcu sağlığı ve spor modasını kapsayan sektör, yabancı firmaların pazara girmesiyle birlikte son 5 yıldır istikrarlı olarak yüzde 25 büyüme gösteriyor. TÜYAP, bu kez spor sektörünü tek çatı altında bir araya getiriyor. Spor dünyasının ilk ve tek fuarı olan ‘Spor ve Aktif Yaşam Fuarı’ için hazırlıklarını hızla sürdüren TÜYAP, 200 ’ün üzerinde firma ve spor kulüplerinin katılımı ile özel spor etkinliklerine 14-17 Nisan 2016 tarihleri arasında ev sahipliği yapacak. Tanıtım toplantısına TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş Genel Müdür Yardımcısı İlhan Ersözlü, Türkiye Cimnastik Federasyonu Başkanı Suat Çelen ve Türkiye Vücut Geliştirme Fitness ve Bilek Güreşi Federasyon Başkanı Niyazi Kurt’un katıldığı fuarda, dört gün boyunca spor etkinlikleri gerçekleştirilecek. Bu arada Spor ve Aktif Yaşam Fuarı ile birlikte, Boat İstanbul ve Avrasya Bisiklet ve Aksesuarları Fuarı da eş zamanlı olarak start alacak.
GAZPROM'DAN "DOSTLUK İÇİN FUTBOL" PROJESİ
UEFA Şampiyonlar Ligi resmi sponsoru Gazprom’un çocuklar için yürüttüğü uluslararası ‘Dostluk İçin Futbol ’ projesinin dördüncü sezonu başladı. ‘Dostluk İçin Futbol’a bu sezon ilk kez Afrika ve Güney Amerika’dan da ülkeler katılacak. Geçen yıl 24 olan katılımcı ülke sayısı, bu yıl 32 ’ye çıktı. Böylece katılımcı ülke sayısı, programın başlangıcından bu yana dört kat artmış oldu. Programa bu yıl katılacak ülkeler arasında Almanya, Arjantin, Avusturya, Azerbaycan, Belarus, Belçika, Brezilya, Bulgaristan, Cezayir, Çek Cumhuriyeti, Çin, Ermenistan, Fransa, Hırvatistan, Hollanda, İngiltere, İspanya, İsviçre, İtalya, Japonya, Kazakistan, Kırgızistan, Macaristan, Polonya, Rusya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya, Suriye, Türkiye, Ukrayna ve Vietnam yer alıyor. Sezon boyunca, her yıl geleneksel olarak düzenlenen bazı etkinlikler gerçekleşecek. 25 Nisan’da katılımcı ülkelerde Uluslararası Dostluk ve Futbol Günü kutlanacak, 27-28 Mayıs’ta Milano’da Uluslararası Sokak Futbolu Turnuvası ve uluslararası ‘Dostluk İçin Futbol’ Çocuk Forumu düzenlenecek.
YAVRU ATMACALARA ÖZEL ZIBIN
Çaykur Rizespor Kulübü Yönetimi, ‘geleceğin taraftarı’ temelinin atılacağı projeleri hayata geçirmeye devam ediyor. Bunlardan birisi de ‘yavru atmacalar için zıbın’ projesi... Projeye göre Rize’deki hastanelerde dünyaya gelecek her bebeğe kulüp tarafından atmaca amblemli Rizespor zıbını (tulum) hediye edilecek. Kulüp diğer taraftan 30 değişik spor dalını hizmete açtı. Şu an 11 değişik yaş grubundan oluşan altyapı futbol takımlarında yer alan 230 sporcu ile birlikte toplam sporcu sayısı 647’ye ulaşmış... Hedeflenen ise, Rize’deki çocukların ve gençlerin spor yapmalarını sağlamak... Bu yüzden ildeki beden eğitimi öğretmenleri, din görevlileri ve muhtarlara, Çaykur Rizespor ’un Spor Elçileri olmaları konusunda birer mektup gönderilmiş.