‘Spor ürünleri ciromuzu 6 kat artırdık'

Haberin Devamı ›
Spor, eğlence ve teknolojinin artık iç içe geçtiğini söyleyen TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan, “Dolayısıyla spor ürünleri, koşu bandı, kondisyon bisikleti, dambıl gibi sadece spor aletleri ile sınırlı değil artık. Akıllı bant ve saatler, spor kulaklıklar, taşınabilir şarj aletleri, mobil kameralar ve hobi ürünleri de sporla geçirdiğimiz anların parçası haline gelmeye başladı” dedi. Sporu keyifle izlemek isteyenler için yeni teknolojileri ve kapsamlı ürün çeşitliliğini müşterilerine sunmaya devam ettiklerini belirten Gürcan, “2016 yılında spor ürünleri, teknolojileri kategorisindeki ciromuzu 2015 yılına göre yaklaşık 6 kat artırdık” diye konuştu. Gürcan, şöyle devam etti: “Artık sporu her yerde izliyoruz. Dolayısıyla ana ekran TV olmakla birlikte cep telefonu, tablet ve notebooklar da sporseverler tarafından tercih ediliyor. Özellikle TV ve cep telefonu ürünlerindeki satışlarımızda büyük ekranlara yönelik artan bir eğilim görüyoruz. Spor izleyicisi, bu trendi destekliyor.”
Marka çeşitliliği...
TeknoSA olarak, hem spor yaparken hem de sporu takip ederken ihtiyaç duyulan, sporu keyifli hale getiren teknolojilerin adresi olduklarını ifade eden Gürcan, şöyle devam etti: “Teknolojiyle spordan alınan fayda da, keyif de giderek artıyor. Örneğin akıllı saatler, hem sürekli gelişen teknolojisi hem de sporda rahat kullanımı ile tercih ediliyor. TeknoSA olarak biz bu kategoride tercih edilen tüm marka çeşitliliğini sunarken kendi markamız Preo Pwatch ile herkese erişebilir fiyatta akıllı saat sahibi olma imkânı sağlıyoruz. Bu nedenle, ilk iki akıllı saat modelimizin tükenmesini takiben Preo Pwatch 3’ü de 2016’nın son aylarında tüketicilerle buluşturduk. 2016 yılındaki akıllı saat ciromuz bir önceki yıla göre 5’e katlandı.”
Spor kulaklıklar
Akıllı saatlerden sonra spor kulaklıkların da sporseverlerin gözdesi olduğunu kaydeden Gürcan, “Mikrofonlu, her havada kullanılabilecek, tere ve neme dayanıklı, hafif, açık akustik tasarımıyla çevrede olanları duymaya imkân veren ürünlerin satışları artıyor” dedi. Gürcan, “Ayrıca, outdoorda spor yaparken taşınabilir cihazlar olmazsa olmaz bir ihtiyaç artık. Küçük boyutları ve güçlü şarj özelliğiyle Teknosa Preo markalı powerbank ürünlerimiz de çok tercih ediliyor” diye konuştu. Gelecek dönemde artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gözlüklerinin video oyunları, spor müsabakaları gibi eğlence içerikleri ile kullanımı önemli ölçüde artıracağını anlatan Gürcan, “2016 yılında kendi markamız olan Preo ailesine sanal gerçeklik gözlüğümüzü de bu nedenle ekledik. 360 derece panoramik özelliği ile gerçeğe çok yakın görüntüler sunan cam lense sahip ve tüm akıllı telefonlarla uyum içinde çalışan Preo MY VR Box, uygun fiyatıyla bu deneyimi herkes için erişilebilir kılıyor” sözlerini sarfetti.
Mobil perakendenin yükselişi
Bu yıl teknolojinin gündeminin yine yoğun olacağını kaydeden Bülent Gürcan, “Sanal gerçeklik gözlükleri, akıllı saatler ve giyilebilir teknoloji ürünlerinin gelişmiş versiyonlarıyla buluşacağız. Akıllı oyuncaklar, dronelar, 3D yazıcılar ve mobil kameralar hayatımızda daha fazla yer alacak” dedi. Gürcan, şöyle devam etti: “Biz teknolojinin hızıyla birlikte koşarken, yeni ürünler de her zaman olduğu gibi sektörümüze hareketlilik getirecek. Ayrıca çoklu kanal, dijitalleşme ve mobil perakendenin yükselişi sektörde büyümenin lokomotifi olmayı sürdürecek. Tüm bunların ışığında, 2017 yılında tüketici teknolojisi ürünleri pazarının mevcut trendlere göre yüzde 10-12 seviyesinde büyümesini bekliyoruz. Bu büyümenin içerisinde TeknoSA olarak biz de yerimizi güçlü şekilde alacağız.”
“Pazarın büyüklüğü 45 milyar TL seviyesine ulaştı’
Tüketici teknolojisi ürünleri pazarının geçen yıl çift haneli büyümesini sürdürdüğünü vurgulayan Bülent Gürcan, “Türkiye’de genç nüfusun teknolojiye olan ilgisi ve teknolojinin hayatımızda vazgeçilmez bir ihtiyaç haline gelmesi, performansı pozitif etkiledi” dedi. Gürcan, şu bilgileri verdi: “Pazarın büyüklüğü 2016 için 45 milyar TL seviyesine ulaştı. Telekom, küçük ev aletleri ve beyaz eşya geçmiş yıllarda olduğu gibi 2016 yılında da pazarın lokomotif kategorileri oldu. Bu kategorilerde teknoloji market kanalında en fazla büyümeleri biz gerçekleştirdik. İlk 10 ayda, 2015 yılına göre aynı mağazalarda çift haneli büyüme performansı gösterirken, teknoloji market kanalındaki pazar payımızı da artırarak liderliğimizi pekiştirdik.”
Basket potası, kaykay, boks torbası...
Satışa sundukları spor ürünlerini sürekli çeşitlendirdiklerini söyleyen Bülent Gürcan, şöyle devam etti: “Farklı spor ürünlerini Türkiye’nin her yerine ulaştırmada teknosa.com da etkin rol üstleniyor.Akıllı saat, spor kulaklıkları veya sanal gerçeklik gözlüğü gibi ürünlere ek olarak teknosa.com’da fitness kondisyon aletleri (koşu bantları, kondisyon bisikletleri vs.) ve spor branşları ile hobiye dönük ürünler (basket potası, kaykay, boks torbası gibi) tüketicilere sunuluyor. Sadece spor aletlerinde online satışlarda 2015 yılına göre yüzde 80-90 seviyesinde bir artış var.”
‘eSpor’a yatırım yapıyoruz’
Türkiye’de büyük bir takipçi kitlesi olan eSpor için de yatırım yaptıklarını dile getiren Bülent Gürcan, şu bilgileri verdi: “eSpora destek veren ilk markalardan biriyiz. 3 yıldır League of Legends Ligi’nin ana sponsorları arasında yer alıyoruz. Türkiye’de 4 milyona yakın genç bu oyunu oynuyor. Müthiş bir izleyici kitlesiyle çekişmeli müsabakalar ve finaller yaşanıyor. Büyük spor kulüpleri de bu konuda yatırım yapmaya başladı. Ülke olarak bu konudaki sahip olduğumuz ciddi potansiyeli desteklemeye devam edeceğiz. Üstelik bize gençlerin yanında olma fırsatı vermesi açısından da eSpor’u önemsiyoruz.”
Maçlarda e-Bilet dönemi başlıyor
2015 yılında start alan kara, hava ve deniz taşımacılığında e-Bilet uygulamasının ardından şimdi de spor karşılaşmalarında düzenlenen biletlerin dijital platforma taşınmasının hazırlığı yapılıyor. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 26 Aralık 2016 tarihinde yayınladığı ‘Etkinlik e-Bilet’ taslak kılavuzu, e-Bilet platformunun 2017 yılında etkinlik biletleriyle büyümeye devam edeceğini gösteriyor. Türkiye’de her yıl ortalama 10 bine yakın kültür, sanat ve spor etkinliği düzenleniyor. TÜİK verilerine göre 2015 yılında yaklaşık 57 milyon 148 bin sinema, 5 milyon 853 bin tiyatro bileti satıldı. Futbolda ise 4 büyük takıma bakıldığında yaklaşık 20 milyon derbi bileti satışı söz konusu. Tüm bilet satışlarına bakıldığında rakamlar etkinlik sektöründe e-Bilet pazarının potansiyelini de ortaya koyuyor.
‘Kullanım yaygınlaşacak’
e-Bilet özel entegratörü FIT Solutions, geliştirdiği çözüm ile sinema, tiyatro, konser, spor müsabakaları ve benzeri etkinlikler için bilet düzenleyen şirketlerin de verilerini elektronik ortama taşıyor. FIT Solutions CEO’su Koray Gültekin Bahar, konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “2017 hedeflerimiz arasında e-Bilet pazarından aldığımız payı artırmak var. Spor müsabakaları, müzik festivali gibi eğlence amaçlı sosyal etkinliklerde de kullanımı yaygınlaşacak e-Bilet için çözümlerimizi geliştirmeye ve genişletmeye devam ediyoruz. Türkiye’deki bilet pazarının büyüklüğünü biliyoruz ve önemsiyoruz.”
Perakendeciler ‘hayatına sahip çık’ diyecek
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD),Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) ve Tüm Restoranlar Lokantalar ve Tedarikçiler Derneği (TÜRES), toplumun her kesimini korkutmaya, sindirmeye, hayattan koparmaya yönelik terör eylemlerine karşı vatandaşları “hayatına sahip çık”maya davet ediyor.
Sosyal dayanışma
Halkın moralini en yüksek düzeyde tutarak tekrar hayata karışmasına destek olmak amacıyla başlatılan sosyal dayanışmaya BMD Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, KMD Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, TURYİD Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer, TÜRES Genel Başkanı Ramazan Bingöl, öncülük ediyor. Kampanyaya ayrıca, derneklerin üyeleriyle spor, sanat, magazin ve iş dünyasının ünlü isimleri de destek veriyor.
Futbol temalı reklam!
Küçük işletme odaklı teknoloji sağlayıcısı GoDaddy, Türkiye’deki ilk televizyon reklamını yayınladı. GoDaddy EMEA Bölgesi Başkan Yardımcısı Stefano Maruzzi, “Dijitalin perakendeciler, girişimciler, profesyoneller ve iyi bir iş fikri olan herkes için sunduğu fırsatlara olan farkındalığı artırmak için, GoDaddy için başarılı bir yılı televizyon kampanyasıyla bitirmek istedik” dedi. Maruzzi, şu bilgileri verdi: “Türk girişimciler ve işletmeler, dijital fırsatları görmelerine ve kullanmalarına yardım etmek için yanlarında olacak bir iş ortağına ihtiyaç duyuyor. Türkiye’deki küçük işletme ve girişimcilerinin başarılı olmalarına ve hikayelerini anlatmalarına yardım etmek adına onlarla birlikte çalışmak, ihtiyaç duydukları dijital çözümleri ve önerileri sunmak istiyoruz” dedi. Maruzzi, tüm ürün yelpazesinde büyüme gösteren GoDaddy’nin müşteri sayısının 2016 yılının ortasında 100 bini aştığını kaydetti.
‘Güvenilir spor merkezlerine ihtiyaç var’
Carrera Fitness&SPA, İstanbul’da Kempinski Astoria AVM’den sonra Kempinski Bellevue Residence’da açılıyor. Çalışma hayatının rutininden kaçmak isteyenler için öncelikle, güvenilir spor merkezlerine ihtiyaç olduğunu söyleyen Carrera Fitness&SPA CEO’su Hüseyin Valentino Erikçi, “Önceliğimiz üye memnuniyeti” diyor.Türkiye pazarında 1.340 spor salonu bulunduğunu ve fitness sektörünün yıllık ortalama yüzde 5 büyüdüğünü kaydeden Erikçi, şöyle devam ediyor: “Carrera markasını fitness sektörüne taşıdık. Bu marka kalitesi ile yıllar içinde otomobil, elektronik ve moda başta olmak üzere birçok alanda tutku haline geldi... Biz bu tutkuyu rutinden kaçmak isteyen üyelerimize yaşatmak istiyoruz. Carrera Fitness&SPA’da son teknoloji fitness ekipmanlarından oluşan özel konsept odaları, basket, tenis sahaları ile wellness ve SPA alanları bulunuyor.”