MENÜ

‘Spor, teknolojiyle birlikte çok hızlı gelişiyor

Abone Ol Google News

Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, sporun teknolojiyle birlikte çok hızlı geliştiğini söyleyerek, “Ayrıca çeşitlenmeye ve geniş kitlelere ulaşmaya başladı. Yeni ve akıllı teknolojiler hem spor yapan hem de sporu takip edip, izleyen kişilerin deneyimini zenginleştiriyor” dedi. Teknosa olarak kuruldukları günden bu yana, spora ve sporcuya destek verdiklerini belirten Gürcan, “Sporun içinde yer almanın markamıza değer kattığına inanıyoruz. Dinamizm, eğlence, heyecan yaratma yönleriyle teknoloji ve spor birbirine çok benziyor, birbirini besliyor” diye konuştu. Gürcan, şöyle devam etti: “Biz Türkiye’de bir taraftan çok sevilen sporları desteklerken, diğer taraftan müşterilerimizin spor yaparken arzu ettikleri deneyimi yaşaması ve spor izlerken keyif alması için gereken ürünleri sunuyoruz. Bu ürünlere olan talep de her geçen gün artıyor. Türkiye’nin lider teknoloji perakende şirketi olarak, 10 yıla yakın bir süre A Milli Futbol Takımı’na Resmi Teknoloji Tedarikçisi olarak sponsor olduk. Basketbol ve voleybola destek verdik. Günümüzün en popüler spor başlıklarından ‘geleceğin sporu’ olarak adlandırılan Espor branşına da henüz bu kadar popüler olmamışken destek vermeye başladık.”

Haberin Devamı

Desteğe devam

Haberin Devamı

Teknolojinin spora, sporun da teknolojiye ivme kazandırdığını kaydeden Gürcan, “Spora, özellikle de gelişmekte olan dallara destek vermeye devam etmeyi planlıyoruz” dedi. Gaming sektörünün hem dünyada hem Türkiye’de çok hızlı büyüdüğünü dile getiren Gürcan, şunları söyledi: “Buradaki potansiyelden hareketle, ilk olarak 2014 yılında Türkiye’nin Espor sektöründeki önemli temsilcilerinden League of Legends şampiyonluk Ligi’ne sponsor olduk ve 3 yıl boyunca destekledik. Bu alanı ilk fark eden markalar arasında yer almanın verdiği deneyimle, birçok önemli Espor etkinliğine dahil olarak oyun severlerle buluşma imkânı bulduk. Bu yıl, Espora dair farkındalığı da artıran özel bir kampanya hazırladık. Oyun oynamayı seven gençlere destek verdik. Çok yakında dünyanın en büyük Espor organizasyonlarından ESL One’ın yayınını Türkiye’deki Espor izleyicilerine ulaştıracağız. Ülkemizde bu konudaki organizasyonlara destek vermeyi sürdüreceğiz.”

‘Preo’ya yenilikler katmaya devam edeceğiz’

Bülent Gürcan, bu yılki hedeflerini ise şöyle anlattı: “Deneyime önem veren, kolaylık ve erişilebilirlik odaklı yeni nesil tüketiciler için işimizi dönüştürmeye, geliştirmeye devam ediyoruz. Bu çerçevede tüketicinin değişen ihtiyaçlarını anında anlama, analiz etme ve öngörme becerilerimizi geliştiren veri analitiğine önemli yatırımlar yapıyoruz. 2018 yılında omnichannel konusunda Teknosa.com altyapısını tamamen yenileyip, kanallar arası entegrasyonu ileri seviyeye taşıdık. Bu yıl, omnichannel modelimizi derinleştirmeyi sürdürüyoruz. Müşterilerimizin alışveriş yolculuğunu ve süreçlerimizi analiz edip, işimize değer katmaya odaklanıyoruz. Mobil iletişim hattımız Teknosacell’e, ürün çeşitliliğini sürekli geliştirdiğimiz ve erişilebilir fiyatlarla müşterilerimize sunduğumuz kendi özel markamız Preo’ya yenilikler katmaya devam edeceğiz. Bu yıl, 30 milyon TL seviyesinde yatırım yaparak yüksek katma değer üretmeyi hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

‘Sporseverlerin giyilebilir cihazlara ilgisi artıyor’

Sporseverlerin özellikle giyilebilir cihazlara olan ilgisinin gün geçtikçe arttığını vurgulayan Bülent Gürcan, şu bilgileri verdi: “Adım ölçer ve yakılan kaloriyi gösterme özelliğinin yanı sıra kalp atış hızı, tansiyon ölçme ve uyku izleme fonksiyonlarıyla günlük hayatın en büyük yardımcısı olan akıllı saatlere talep oldukça yoğun. 2016-2018 yılları arasında bu ürün grubunda yüzde 250’lik bir satış büyümesinden bahsetmek mümkün. Spor yapanların çokça tercih ettiği mikrofonlu kulaklıklar da yüzde 50’nin üzerinde bir satış artışıyla öne çıkan ürünler arasında yer alıyor. Gelişen teknoloji ile spor ve sağlıklı yaşam trendi de iç içe geçiyor. Bu, tüketici talebine de yansıyor. Örneğin kişisel blenderlar son 2 yılda yüzde 100’ün üzerindeki büyüme gösterdi.”

‘Herkes için ürün çeşitliliğimizi artırmak’

Esporun dünyayı kasıp kavuran bir trende dönüştüğünü anlatan Bülent Gürcan, şöyle devam etti: “Bunun yansımasını gaming ürünlerinin satışlarından da görüyoruz. Özellikle oyun bilgisayarları ve tamamlayıcı aksesuarlar çift haneli büyümelerle toplam bilgisayar sektörünün gelişimine katkı sağlıyor. Spor izlemeyi sevenler ise spor karşılaşmalarının keyfini doyasıya çıkarabilecekleri, büyük ekranlı televizyonlara, mobil cihazlara yöneliyor. Bu kategorilerde, uzmanlığımızla müşterilerimize rehberlik ediyoruz. Hedefimiz, sporla iç içe olan herkes için sunduğumuz ürün çeşitliliği ve mağazalarımızdaki özel deneyim alanlarıyla, ilk başvurulan adres olmaya devam etmek.”

Haberin Devamı
YORUM YAZ