MENÜ

'Spor, teknolojinin katkı sağlayacağı bir alan'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Kurumsal uygulama ve yazılım alanında faaliyet gösteren SAP Türkiye’nin Pazarlama Direktörü Erdem Aksakal, sporun teknolojinin çok fazla katkı sağlayabileceği bir alan olduğunu söyledi

SAP Türkiye’nin Pazarlama Direktörü Erdem Aksakal, teknolojik gelişmelerin hayatın her alanında etkili olduğunu söyledi, “Giderek daha karmaşık hale gelen dünyamızda teknolojinin etkin olarak kullanımı da bir o kadar önemli” dedi. Sporun da teknolojinin çok fazla katkı sağlayabileceği bir alan olduğunu belirten Aksakal, şöyle devam etti: “Spora bakışımız üç boyuttan oluşuyor. Birincisi spor kulüplerinin de verimli ve rekabetçi bir şirket olarak yönetilmesi. İnsan kaynakları, finans, tedarik zinciri, satın alma, pazarlama gibi fonksiyonlarını daha etkin yürütebilecek çözümler sunuyoruz. İkincisi, hangi branş olursa olsun, oyunun teknoloji bakış açısıyla gerçek zamanlı olarak algılanmasını sağlıyoruz. Teknoloji, sporun içindeki kritik karar vericilere teknik direktörlere, sportif ekiplere en doğru kararı anında alabilmeleri için gerekli bilgiyi veriyor. Üçüncüsü ise dijital bir taraftar deneyimi yaratmak... Taraftarlar oyunun bir parçası. Maç istatistiklerinden, mobil ve dijital taraftar uygulamalara, elektronik alışveriş deneyimine kadar birçok alanda taraftar etkileşimi sağlayabiliyoruz”.

‘Taktiksel avantaj için’

Aksakal, Almanya Futbol Federasyonu ile geliştirdikleri teknolojiyle ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “SAP Challenger Insights ismini verdiğimiz uygulama, karşı takımın karakteristik özellikleri, defans ve hücum taktikleri ve saha dizilimleri ile ilgili bilgi sağlıyor. Penalty Insight Function isimli ikinci uygulamamız ise kalecilere ve antrenörlerine, penaltı kullanacak olan oyuncuların köşe istatistiklerini bile sağlıyor. Her iki uygulama saniyeler sonra teknik direktör ve oyuncularla birlikte incelenebiliyor. Burada amacımız takımın, saha dizilimlerini gerçek zamanlı görebilmeleri ve taktiksel avantaj sağlamaları”.

‘Özel yazılım geliştirdi’

Yine aynı şekilde Almanya Milli Takımı’nın 2014 Dünya Kupası’nda elde ettiği şampiyonlukta büyük payları olduğunu aktaran Aksakal, “Almanya Milli Takımı’na özel bir yazılım geliştirdik. Takımın daha hızlı ve seri bir oyun çıkartması için maçın gerçek zamanlı analiz edilmesini sağlayarak, teknik ekibin veriye anında erişmesini ve maç esnasında hızlı bir şekilde plan yapıp uygulamaya geçebilmesini sağladık. SAP Match Insights teknolojisi sayesinde baskın futbolunu sahaya başarıyla yansıtarak namağlup şekilde dünya şampiyonu oldu” dedi. Aksakal, SAP Match Insights ile sadece Alman Milli Futbol Takımı’nın değil, potansiyel rakiplerin analizlerinin de yapıldığını ifade ederek, “Örneğin; çeyrek finalden önce Almanya, rakibi olan Fransa’nın savunmanın ortasında güçlü olduğunu, fakat beklerin ileri çıkmaması dolayısıyla kanat savunmalarında zayıf kaldığını analiz etti ve kanat taktikleriyle rakibini yıpratarak yendi” diye konuştu.

‘Sakatlanma riskini azaltmak istiyoruz’

SAP olarak futbol gibi sert mücadelelere tanık olan sporlarda, tekrar sakatlanma riskini azaltmak istediklerini belirten Erdem Aksakal, konuyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Çünkü tahminlere göre futbol takımlarının sakatlık nedeniyle her yıl oyuncuların ücretlerinin yüzde 10-30’una karşılık gelen bir tutarda kayıp yaşadığını biliyoruz. Diğer bir deyişle, sakatlıkların sayısında küçük bir azalma bile, büyük bir tasarruf anlamına gelebiliyor. Bir de tüm profesyonel spor yaralanmalarının yarısının önlenebildiğini düşünün. Sadece erkekler liginde yılda 1 milyar Dolar’dan fazla tasarruf sağlanabilir”. İşte bu noktada teknolojinin devreye girdiğini söyleyen Aksakal, “Sakatlık Risk Takibi çözümümüz, tabloyu tamamen değiştirebilir” dedi. Aksakal, şöyle devam etti: “Aşırı zorlanma, yaş, oyun tekniği, su kaybı, hava koşulları gibi pek çok nedenle sakatlık yaşanabiliyor. Injury Risk Monitor çözümü; atletik performans, teknik, iş yükü yönetimi gibi noktalardaki eksikleri belirleyerek olası sakatlıkları önceden haber veriyor. Daha önce yaşanmış sakatlıklar da sonraki sakatlık risklerini öngörme açısından avantaj sağlıyor”.

Takımın ‘12. oyuncusu’

SAP Sports One ile takımların ve bireysel anlamda oyuncuların verimliliğini tek bir platform üzerinden yönetmeye imkân verdiklerini dile getiren Erdem Aksakal, “Sports One aynı zamanda sağladığı analitik verilerle de performansı iyileştirmenin yollarını sunuyor. Alman Milli Futbol Takımı (DFB), FC Bayern Munih, TSG Hoffenheim, FC Nuremberg ve Xolos de Tijuana tarafından kullanılan SAP Sports One, takımın ‘12. Oyuncusu’ olarak adlandırıldı” dedi. Kurumsal uygulama ve yazılım alanında dünya lideri olan SAP’ın, dünya çapında 82 binden fazla çalışanı olduğunu kaydeden Erdem Aksakal, şöyle devam etti: “SAP çözümleri, üretim, gıda, tekstil, otomotiv, sağlık, spor, perakende, finans ve kamu sektörünün de aralarında yer aldığı 25 ’ten fazla sektördeki müşterimizin iş sürecine destek veriyor. SAP Türkiye olarak ise her yıl bir öncekine göre büyüme elde ediyoruz”.

Fiyonklu, ponponlu yürüyüş trendi

Dünyaca ünlü markaların ve tasarımcıların koleksiyonlarından oluşturulmuş özel bir seçkiyi Vakko’larda bir araya getiren Vakko Shoes&Bags, 2016-17 Sonbahar/Kış Koleksiyonu’nu satışa sundu. Bu yelpazede yer alan Brian Atwood’un yeni koleksiyonu, ince çizgileriyle dikkatleri çekiyor. Maskülen stilin el yapımı detaylarla teknik olarak zirve yaptığı Santoni ayakkabı koleksiyonu, kürk detaylara sahip. Daha gündelik kullanımlardaysa Joshua Sanders spor ayakkabılar eğlenceli fiyonk ve ponponlarla süslenmiş.

Lego detaylı çanta

Yelpazede, tül detaylı bağcıklı babetler ve stilettolardan oluşan koleksiyonuyla İtalyan ayakkabı zanaat geleneğini Londra stiliyle buluşturan İngiliz markası Bionda Castana da var. Renkli kumaşlardan oluşan spor ayakkabılarla MSGM, kış sezonunu tamamlayan alternatifler sunuyor. Tasarımlarında renkleri bir ressam gibi kullanan Paula Cademartori etnik kültürlerin esintilerini çantalara taşımış. İçimizdeki çocuğu harekete geçiren tasarımlarıyla Les Petits Joueurs, yeni koleksiyonuyla kışı daha da eğlenceli bir hale getirmiş. Les Petits Joueurs çantalar, lego detayıyla moda tutkunlarıyla bu sezon Vakko’larda buluşuyor.

Sarı Melekler’e Barilla etkisi

Fenerbahçe Kadın Voleybol Takımı’nın iki yıllık forma sponsoru Barilla oldu. Barilla Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Güneş Karababa, “Barilla olarak tüm dünyada spora ve sporcuya önemli destekler veriyoruz. Sporcu, spor tutkunları, sağlıklı yaşayan ve gün boyu aktivitesi yüksek bireyler için en iyi besini geliştirmek adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi. Barilla’nın ürettiği ürünlerle spor alanında da en çok tercih edilen marka olduğunu kaydeden Karababa sözlerini şöyle sürdürdü:

Sağlıklı yaşam için

“Spor ve sporcu ile yan yana bir şirket olarak Fenerbahçe Voleybol Kadın Takımı ile gerçekleştirdiğimiz işbirliğinden farklı bir mutluluk duyuyoruz. Sporun sosyal yaşamdaki büyük öneminin yanı sıra, sağlıklı yaşamın beslenme ile birlikte vazgeçilmez unsurlarından biri olduğunu biliyoruz. Çocukluktan itibaren kadın, erkek tüm bireylerin spor yapmasını teşvik etmek hedeflerimizin başında geliyor. Bu doğrultuda, tüm amatör sporların altyapılardan itibaren desteklenmesi gereğine inanıyoruz”.

Yaşayan efsaneden enerji içeceği

Herbalife, yeni spor içeceği ‘CR7 Drive’ı dünya futbolunun yaşayan efsanesi Cristiano Ronaldo ile birlikte geliştirdi. Ronaldo ile yıldız futbolcunun resmi beslenme sponsoru Herbalife arasındaki işbirliğinin zirve noktasını temsil eden CR7 Drive spor içeceği, Ronaldo’nun kişisel performans verilerine göre ihtiyaçları belirlenerek aylar süren çalışmalar sonucunda geliştirildi. Futbol, sabit bisiklet, koşu ya da kalp ritmini önemli ölçüde artıran diğer sporlar ve dayanıklılık gerektiren birçok aktivite için uygun bir sporcu içeceği olarak üretilen yeni CR7 Drive, profesyonel sporcuların ihtiyaçlarını karşılayacak. Yeni sporcu içeceği CR7 Drive hakkında konuşan Herbalife Türkiye Genel Müdürü Kemal Ülgen, Ronaldo’nun beslenmesine son derece dikkat ettiğini, CR7 Drive’ın da Ronaldo’nun performansını artırıp özel beslenme ihtiyaçlarını karşılamak için üretildiğini söyledi.

Sporcu beslenmesi

Ülgen, “CR7 Drive’ı Ronaldo için ve onunla birlikte geliştirdik ancak Ronaldo’nun ihtiyaçları herhangi başka bir sporcununkinden veya sporseverinkinden farklı değil. CR7 Drive’ı her seviyedeki sporcunun kullanımına sunduğumuz için gurur duyuyoruz” diye konuştu. Real Madrid’li yıldız forvet Ronaldo ise, “CR7 Drive’ın geliştirilmesi için özel olarak sporcu beslenmesinden sorumlu Herbalife bilimsel ekibiyle çalışmak hem son derece verimliydi hem de gerçek bir işbirliğinin nasıl olması gerektiğini bana gösterdi” dedi.

Obeziteye karşı ‘dalış’ zamanı

Nestle Pure Life, sağlıklı beslenme ve su tüketimini yaygınlaştırmak, hareketi teşvik etmek amacıyla ‘Obeziteye Karşı Hareket Zamanı’ projesinde dünya serbest dalış rekortmeni Şahika Ercümen’le işbirliği yaptı. Türkiye’ye serbest dalış alanında dünya rekoru getiren Şahika Ercümen, Nestle’nin bu projesi kapsamında sağlık ve beslenme önerilerinde bulundu. Ercümen sağlıklı bir hayat için iyi beslenme, yeterli su tüketimi ve hareketin şart olduğunu vurgulayarak şunları ifade etti: “Sağlıklı bir yaşam için meyve, sebze, vitamin, mineral ve posa olmazsa olmazlardandır. Dengeli beslenmeye özen gösterirken yeterli su tüketimini de unutmamak lazım. Sporcuların aktiviteden 2 saat önce belirli aralıklarla 4 bardak su içmesi gerekiyor. Spor yaparken kaybedilen mineralleri yerine koyacak sertlik ve değerde su tüketimi önemli. Sadece suyun sertliği değil, içinde bulunan elementler de vücudumuzun dengesi bakımından önemli”.

Temel ihtiyaç

Doğru beslenmenin ve doğru nefes alma tekniklerinin kaliteli bir yaşam için önemini de vurgulayan Ercümen şöyle devam etti: “Sporda gerekli olan enerji hem iyi besin öğelerinden hem de yeterli su alımından karşılanabilir. Besin ve enerji gereksinimleri yaş, cinsiyet ve spor dallarına göre farklılık gösterse de temel beslenme kuralları tüm sporcular için benzerdir.” Ortalama bir yetişkinin vücudunun yüzde 60’ının sudan oluştuğunu, çocuklarda bu oranın yüzde 75’lere kadar yükseldiğini belirten milli sporcu, “Organlarımızın önemli bir bölümü sudan oluşuyor. Örneğin beynimizin ve kalbimizin yüzde 73’ü su. Su, aldığımız nefesten sonra hayattaki en temel ihtiyaçlarımızdan biri” dedi. Sadece spor yaparken değil, günlük hayatta da su içmek için susamayı beklememek gerektiğini söyleyen Ercümen, “Günde en az 8 bardak su için” önerisinde bulundu.

YORUM YAZ