Spor pazarı 4.5G ile büyüyecek

Haberin Devamı ›
Türkiye’nin 4.5G teknolojisinegeçmesine sayılı günler kaldı… Bununla birlikte mobil internet yayınında çığır açacağı söylenen yepyeni bir teknoloji olan LTE Broadcast ile tanışacağız. LTE muhtemelen gelecekte de adını en çok duyacağımız teknoloji olacak. Tam adı Long-Term Evolution olan teknoloji, Türkiye'de spor pazarını hareketlendirecek gibi görünüyor. Bu teknolojiyle kulüpler, yeni sponsorluk anlaşmaları ile ek gelir kapısına kavuşacak… LTE’nin önemini kavrayan sektörlerden birisi de mobil iletişim sektörü oldu. Bu teknolojinin sağladığı yüksek hız ve bant genişliği, operatörlerin kullanıcılarına yeni ürün ve hizmetler sunacağı anlamına gelecek. LTE teknolojisinin operatörler tarafından benimsenmesi, destekleyen cihazların artması ve sağladığı hız gibi faktörler, bu hizmetin uzun yıllar gündemde kalacağını gösteriyor.
Taraftarlara özel uygulama
4.5G ile hayatımıza girecek yepyeni bir teknoloji olan LTE Broadcast’in, dünyada ve Türkiye’deki spor pazarına oldukça büyük etki edeceğini söyleyen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz, “Yurtdışında spor yayıncılığı alanında 2015’ten bu yana kullanılan teknoloji, 4.5 G ile hayatlarımıza girecek. Spor müsabakalarını canlı izlerken, birden farklı açıyla takip etme ve kotasız yüksek hızda HD görüntü kalitesi sunan LTE Broadcast, yayıncılık anlayışına da farklı bir boyut kazandıracak” dedi. Bu teknolojinin kullanıldığı en önemli noktalardan birinin spor müsabakalarının canlı yayınları olacağını belirten Kuruöz, “Spor pazarlamasını bambaşka bir boyuta taşıyacak teknoloji ile canlı yayınlanan karşılaşmalarda taraftarlara özel uygulamalarla birçok ek fayda sağlanacak” diye konuştu.
Yeni sponsorluk fırsatları…
LTE Broadcast teknolojisinin sadece yüksek çözünürlükle spor yayıncılığının dışında birçok yeniliği de beraberinde getireceğini vurgulayan Kuruöz, şöyle devam etti: “Kullanılacak farklı kamera açıları ile izleyicilerin seçeneklerini çoğaltarak onlara alternatifler kazandıracak. 4.5G teknolojisi üzerinden yapılacak LTE Broadcast için yapılacak uygulamalarla sporseverler arasında etkileşim sağlanacak. Bu teknoloji ile kulüpler yeni fırsatlar ve sponsorluk anlaşmaları imzalama fırsatı bulabilecek.” Bu teknolojiyi Fenerbahçe ile Galatasaray Odeabank arasında oynanan Spor Toto Türkiye Basketbol Ligi karşılaşması sırasında, ilk defa Turkcell’in kullandığını hatırlatan Kuruöz, şu bilgileri verdi: “Uygulamayı indiren kullanıcılar, maçı cep telefonları üzerinden 4 farklı açıdan izledi. LTE broadcast teknolojisini destekleyen akıllı telefonların kullanıldığı test sırasında, salonda bulunan misafirler HD kalitesindeki yayını istedikleri açıdan takip etme şansını yakaladı.”
Yeni nesil mobil medya
4.5G’nin, 5G’deki akıllı bant kullanımının temellerini oluşturan bir teknoloji olduğunu söyleyen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, “4.5G’nin temel farkı, daha yüksek hız, daha az gecikme süresi, daha fazla güvenilirlik ve spektrum genişliği olacak” dedi. 4.5G teknolojisinin, yüksek veri hızları ve düşük gecikme süreleri ile tüketicilerin bilgiye erişimini hızlandıracağını vurgulayan Süel, “Bu teknolojiyle 3G’nin en az 10 katı hızlara ulaşılacak” diye konuştu. 4.5G teknolojisinin ayrıca, daha güvenilir bir altyapı sunacağını belirten Süel, “Özetle, bu teknoloji, daha sorunsuz, akıcı ve zengin bir internet deneyimi sunacak” dedi.
Maç etkinlikleri…
Süel, şöyle devam etti: “Vodafone Türkiye olarak 4.5G ile başlattığımız teknoloji yolculuğumuzu LTE advanced teknolojisi ve LTE Broadcast servisleri ile geliştirerek devam ediyoruz. LTE Broadcast teknolojisi ile istenilen yayın içeriği, belirli bölgedeki herkese gönderilebileceğinden mevcut veri kapasitesini ve kalitesini etkilemiyor. Bu sayede abone bir yandan yüksek kalitede video içeriğini izlerken, diğer yandan yeni nesil mobil medya tecrübesini deneyimleyebilecek…” 4.5G kapsaması yıllar içinde yaygınlaştıkça, bu hizmetin artık neredeyse ulusal dijital televizyon yayıncılığına dönüşebileceğini kaydeden Süel, şu bilgileri verdi: “LTE Broadcast teknolojisi sayesinde sunulan yüksek kalitede yayın içeriği abonelerimiz tarafından eMBMS destekli akıllı telefonlar ile izlenebilecek. Ayrıca Türkiye’de ilk olarak Vodafone Arena’da gerçekleştirmeyi düşündüğümüz gibi; maç, konser gibi etkinliklerde akıllı telefonlardan goller, sahne arkası görüntüler ve barındırdığı diğer özel içerikler ile kullanıcıya eşsiz bir tecrübe yaşatıyor olabileceğiz.”
Under Armour Türkiye’deki ilk mağazasını açtı
Global performans spor giyim markası Under Armour, Türkiye’deki ilk mağazasını, İstanbul Akasya Acıbadem’de açtı. Kadın, erkek ve genç atletlere yönelik spor giyim ürünleri, ayakkabı ve ekipman sunan marka, antrenman, koşu, basketbol, golf ve birçok spora yönelik geniş ürün yelpazesine sahip. Under Armour markasının Türkiye’deki perakende ortağı Doğuş Perakende Grubu’nda Under Armour Ülke Genel Müdürü görevini üstlenen Aydın Kanatlı, söz konusu işbirliği ile ilgili olarak: “Under Armour, uluslararası pazarlara açılmaya odaklanmış durumda. Biz de bu hedef dahilinde, Türkiye’deki ilk Under Armour mağazasını açtık. Müşterilerimize benzersiz ürünler ve farklı bir alışveriş deneyimi sunacağımız için oldukça heyecanlıyız” dedi. Under Armour’ın, dünyada sponsorluğunu yaptığı, marka elçisi sporcular arasında, PGA şampiyonu ünlü golfçü Jordan Spieth, dünya şampiyonu yüzücü Michael Phelps, NBA yıldızı Stephen Curry ve iki kez Grand Slam şampiyonluğu kazanan tenisçi Andy Murray bulunuyor.
Edox, Sauber F1 Takımı’nın ortağı oldu
İsviçre'nin en hızlı büyüyen saat üreticilerinden biri olan Edox, 2016 FIA Formula Şampiyonası için Sauber F1 Takımı’nın premium ortağı oldu. Sauber F1 Team Takım Başkanı Monisha Kaltenborn, “Edox’un bizim premium ortaklarımızdan biri olarak gemide yer alması harika. Her iki şirketin iki ortak özelliğini tanımlayan sadece sanat ve zamanlama değil… Şirketlerimiz arasında aynı zamanda güçlü temeller de var” dedi. Edox & Vista SA CEO'su Alexandre Strambini, ise, “Formula 1, markamız için ideal bir platform. Ayrıca Formula 1, Edox’un büyüdüğü Avrupa, Amerika ve Asya pazarlarında ortalamanın üzerinde ilgi görüyor. Sauber F1 Takımı da bizim için ideal bir ortak” diye anlattı.
Huawei’nin marka yüzü Messi oldu
Dünyanın en iyi futbolcularından biri olarak gösterilen Lionel Messi, Huawei’nin yeni nesil akıllı telefonlarının iletişiminde, şirketin marka yüzü oldu. Huawei Terminal İş Birimi Başkanı Kevin Ho, işbirliğine ilişkin olarak, “Lionel Messi ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği, Huawei markasının kitlelerle iletişimine yeni bir soluk ve canlılık getirirken, özellikle marka bilinirliğine ve sadakatine, önemli oranda katkı sağlayacak” dedi. Kevin Ho, “İlerlemekte olduğumuz yoldan ve geldiğimiz noktadan gurur duyuyoruz ve başarıya odaklı bu yolda ilerlemeye devam edeceğiz” diye konuştu. Lionel Messi ise, yaptığı açıklamada, “Hayallerinize ulaşmak için mücadele etmelisiniz. Büyük hayaller fedakârlık gerektirir. En üst noktaya ulaştığınıza inandığınız anda dahi, diğer hedeflere odaklanarak, en iyi şekilde çalışmaya devam etmelisiniz” dedi.
Adel, 6 bin çocuğa basketbolu sevdirdi
Türkiye’de kırtasiye denince akla gelen markalardan Adel, Türkiye’de ilk, orta ve lise çağındaki çocuklara sporu sevdirmek, basketbola özendirmek ve spor yapmaya teşvik etmek için Anadolu Efes Spor Kulübü ile işbirliği yaptı. Bu işbirliğiyle Abdi İpekçi Spor Salonu’ndaki tüm Turkish Airlines Euroleague maçlarında, Türkiye’nin her yerinden gelen çocuklar Anadolu Efes’li basketbolcularla zaman geçirme fırsatı buluyor. Maç öncesi çocuklar, basketbolcuların yerine sahaya çıkma fırsatı yakalarken düzenlenen yarışmada en çok sayı atanlar, Faber-Castell ve Adeland ürünleri ile dolu olan bir çantanın sahibi oluyor. Proje kapsamında yaklaşık 6 bin çocuğun yakından izlediği karşılamalarda 100’e yakın çocuk Adel Renk Koridoru’nda sevdiği basketbolcuları yakından tanıma şansına sahip oldu.