Arama

Popüler aramalar

Spor mağazacılığı enflasyonun iki katı oranında büyüyor

Abone OlGoogle News
Haberin Devamı

Gelişen toplumlar, sağlıklı bir yaşamın anahtarının spordan geçtiğinin bilincinde. Dolayısıyla spor ve spora katkı veren üretimler de büyük bir ivme ile artarak büyümeye devam edecek gibi görünüyor. Bu nedenle Türkiye’de özellikle spor giyim üretiminin çok ileri seviyede olduğunu söyleyen KDM AVM Yönetim ve Danışmanlık’ın Kurucu Ortağı Murat İzci, “Spor mağazacılığı son 5 yıldan bu yana enflasyonun en az iki katı oranında büyüyor. Birkaç yıl önce Fransızlar’ın ünlü spor marketinin Türkiye’ye girdiğini ve genç Türk insanın yoğun ilgi gösterdiğini özellikle vurgulamak isterim” diyor.

200 milyon dolarlık hacim

İstanbul’un hazır giyim ihracatının 13.6 milyar Dolar olduğunu, Merter bölgesinin de bu ihracatın 5 milyar Dolar’lık kısmını üslendiğini kaydeden İzci, şöyle devam ediyor: “Biz de bölgenin yeni projesi olan Real Merter için kolları sıvadık. Yurtdışına açılan toptan tekstil ve aksesuar oyuncularını tek çatı altında toplayacak bu projemiz, 130 milyon TL’ye mal olacak. Real Merter’in hazır giyimle ilgili en az 1 milyar Dolar’lık bir ticaret oluşturacağını tahmin ediyoruz. Projemizin tekstil toptan kısmının en az yüzde 20’lik kısmının da spor giyimden oluşabileceğini söyleyebilirim.”

Federasyondan ekonomik smaç

Türk sporunun en başarılı branşlarından voleybol, ekonomik potansiyelini de yükseltmeye devam ediyor. Bunun en son örneği ise yakın zamanda yaşandı ve Türkiye Voleybol Federasyonu, Saran Medya ile güçlerini birleştirdi. Spor yayıncılığı ve pazarlaması konusunda faaliyet gösteren Saran Medya, 2020 yılına kadar Türkiye Voleybol Federasyonu’nun pazarlama ve medya ortağı olacak. Şirket, Türkiye Voleybol Federasyonu’na pazarlama hakları, medya ve yayın hakları, dijital ve sosyal iletişim planlaması ve takibi konularında destek verecek.

Fabrika Voleybol

Türkiye Voleybol Federasyonu Başkanı Özkan Mutlugil, konuyla ilgili olarak, voleybolu küçük yaşlardan itibaren tüm ülke geneline yaymayı ve voleybolsever kitleler oluşturmayı amaçladıklarını söylüyor. Mutlugil, “Bu amaca ulaşmakta önemli projelerimizden bir tanesi ülke geneline yaygınlaştırdığımız ve binlerce çocuğumuzun eğitim aldığı ‘Fabrika Voleybol’ dur. Sportif alanda seviyesi sürekli yükselen bu başarılarımızın yanında, Saran Group ile birlikte yapacağımız ortak çalışmalarla ekonomik yapısı da devamlı büyüyen bir federasyon olacağımıza inanıyoruz” diyor.

Tüketiciler potaya çıkacak

Alışveriş merkezleri düzenledikleri etkinliklere ‘spor’u da dahil etmeye başladı. Öyle ki, Marmara Forum Alışveriş Merkezi, Anadolu Efes Spor Kulübü’ne sponsor oldu. 2015-2016 sezonu boyunca geçerli olacak anlaşma kapsamında Marmara Forum ve Anadolu Efes, basketbol sporuna yönelik etkinlikler düzenleyecek.

Anadolu Efes Spor Kulübü Asbaşkanı Ahmet Boyacıoğlu, bir alışveriş merkeziyle partnerlik anlaşmasıyla önemli bir girişime imza attıklarını söyleyerek, “Anadolu Efes Spor Kulübü, Abdi İpekçi Spor Salonu’nda basketbolseverlere sunduğu deneyimi artık Marmara Forum’a da taşıyacak” diyor.

Söz konusu anlaşma, Marmara Forum’a, Anadolu Efes Spor Kulübü’nün yurt içinde ev sahibi statüsünde olduğu tüm maçlarda pazarlama aktivitesi düzenleme hakkı veriyor.