MENÜ

'Spor giyim, sokak modasının bir parçası halinde geldi'

Abone Ol Google News

Spor perakende pazarının büyüdüğünü söyleyen Boyner Büyük Mağazacılık Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Bal, “Son birkaç yıldır spor giyim ürünleri, spor salonlarında kullanılan ürünler olmaktan çıkıp, sokak modasının bir parçası haline gelmeye başladı” dedi. Bal, “Türkiye’de genç nüfus oranının yüksek olması, son yıllarda daha da artan sağlıklı yaşam bilinci, koşu, yürüyüş, fitness, pilates, yoga gibi farklı spor dallarına ilginin artması ile spor ürünlerine olan ilgi de artıyor” diye konuştu. Uzun yıllardır sektörde olan spor giyim markalarının yanı sıra tekstil perakendeciliğinde olan birçok yerli ve yabancı markanın ‘spor koleksiyonlarını’ tüketicilerle buluşturmaya başladığını belirten Bal, “Bu, spor farkındalığı yaratmak, spora teşvik etmek adına oldukça olumlu bir durum. Ayrıca, tüketici de artan bu çeşitlilikte kendi zevkine, bütçesine ve performansına uygun ürünleri rahatlıkla bulabiliyor” dedi.

Haberin Devamı

Ortak projeler...

Dünyaca ünlü spor markalarının Türkiye’deki stratejik iş ortağı olduklarını kaydeden Bal, şöyle devam etti: “Bu markaların global projelerini tüketicilerimizle buluşturuyor, aynı zamanda Boyner’e özel projeler gerçekleştiriyoruz. En son olarak, adidas’ın global bir sosyal sorumluluk hareketi olan ve denizlerdeki plastik atık kirliliğine dikkat çeken ‘Run For The Oceans’ projesine Boyner Şaşkınbakkal önünde başlayan bir koşu ile destek olduk. Proje kapsamında sporseverlerin koştuğu her bir kilometre için adidas tarafından denizlerin temizliği için bağış yapılıyor.”

Haberin Devamı

Stil danışmanlığı projesi

Geçtiğimiz günlerde, Boyner İstinye Park’ta İstanbul Moda Akademisi iş birliğinde bir başka projenin startını verdiklerini ifade eden Bal, “Stil danışmanları mağaza içinde kurulan özel bir alanda müşterilerimize stil danışmanlığı hizmeti veriyor. Güncel spor modası trendlerini, müşterilerimizin stil ve beğenilerine göre yorumlayıp onlara en uygun kombinleri sunuyor” diye konuştu.

'Outlet etkinlikleri son dönemde oldukça trend'

Outdoor sporlar ve hafta sonları gerçekleştirilen outdoor etkinliklerinin son dönemde oldukça trend olduğunu anlatan Ahmet Bal, şunları söyledi: “Biz de Boyner olarak bu trende, güçlü outdoor marka karmamız ve bu markaların zengin ürünleriyle eşlik ediyoruz. Çok sayıda outdoor markası, spor reyonlarımızda yer alıyor. Sıcak yaz döneminde de müşterilerimizin deniz sporları ve deniz tatili ihtiyaçları için tercih ettikleri bir destinasyonuz.” Bal, şöyle devam etti: “Boyner spor kategorisi olarak bu alandaki yenilikleri takip ediyor, müşterilerimizin beklentilerini de dinleyerek koleksiyonlarımızı sürekli yeni ürün ve markalarla yeniliyoruz. 2019 yılı ilkbaharyaz sezonu itibariyle bir ilke imza atarak National Geographic markasının tekstil ve ayakkabı koleksiyonunu müşterilerimizle buluşturduk. Önümüzdeki kış sezonunda yeni marka ve ürün grupları ile müşterilerimizin karşısında olacağız. Türkiye’de sadece Boyner’de yer alan AÈropostale markası da bu yıl müşterilerimizin alışveriş deneyimini zenginleştiren önemli markalardan biri oldu.”

Haberin Devamı

'Spor ayakkabı ciro şampiyonu oldu'

Kadın, erkek ve çocuk koleksiyonlarının yer aldığı spor kategorisinin, tüm mağaza satışları içinde yüzde 30’un üstünde bir paya sahip olduğunu kaydeden Ahmet Bal, şu bilgileri verdi: “Ve her geçen sene büyümesini artırıyor. Yaz sezonlarında bu pay yüzde 40’ların üzerine çıkıyor. Bununla birlikte her yıl çok ciddi büyümelerle ilerlediğimiz e-ticaret satışlarında spor ve denim kategorimizin payı yüzde 50’nin üzerine çıkmış durumda. En son Mayıs ayında gerçekleştirdiğimiz Çılgın Kelebek kampanyamızda ciro şampiyonu yüzde 166 büyüme ve 48 bin çift satış adedi ile spor ayakkabı oldu.”

'Yıllık denim pantalon satışımız 1,25 milyon adedin üzerinde'

Rahatlığı nedeniyle tercih edilen denimin de spor kategorileri içinde oldukça önemli bir yer tuttuğunu ifade eden Ahmet Bal, şöyle devam etti: “Eskiden çoğunlukla hafta sonları tercih edilen denimin artık ceket ya da gömleklerle, bazen şık payetli bluzlarla kullanımını hayatın her anında, sıklıkla görmek mümkün. Biz de Boyner olarak, kurulduğumuz günden bu yana hem dünyadan hem de ülkemizden ünlü birçok denim/sokak giyim markasının koleksiyonlarını zengin bir seçki ile müşterilerimizle buluşturuyoruz. Denim markalarının ve koleksiyonlarının toplam yetişkin giyim ürünleri içinden aldığı pay yüzde 30’un üzerine çıkmaya başladı. Yıllık denim pantolon satışımız 1,25 milyon adedin üzerinde. 2018 yılı sonunda denim satışlarımızda yüzde 30’luk bir büyüme elde ettik.”

YORUM YAZ