MENÜ

‘Spor ekonomisinin geleceği parlak’

23 Şubat 2021, Salı 06:58 Son Güncelleme: 23 Şubat 2021, Salı 00:45
- A +

2019 yılından bu yana Galatasaray’ın global resmi sponsoru olan Nef’in İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, “Türkiye’de sporun da spor ekonomisinin de geleceğinin çok parlak olduğuna inanıyorum. Türk futbol ve spor endüstrisinin yarattığı rakamlar daha çok büyüyecek” dedi. Timur, Fanatik’in sorularını yanıtladı:

Nef olarak spor yatırımlarına bakış açınız nedir?

Spor, yüzyıllardır hayatımızda ve bugün artık kendi anlamının ötesine geçmiş önemli bir endüstriye dönüşmüş durumda. Sporun büyümesinde ise en büyük rol paydaş şirketlere düşüyor. Bugün dünyanın birçok ülkesinde dev şirketlerin en çok yatırım yaptıkları alanın başında spor olduğunu görüyoruz. Bu hem sürdürülebilirlik hem de daha iyi bir dünya için olmazsa olmazlar arasında... Nef olarak ana misyonumuz, hayata değer katmak ve iyi hikayelerin oluşmasına katkıda bulunmak. İşte bu nedenle bizim spora bakış açımız sadece “sponsorluk”lardan ibaret değil. Sporun toplumları ve insanları birleştirici gücü olduğuna inanıyoruz; bu nedenle bu alana her yıl yatırım yapmaya devam ediyoruz. Spor, aynı zamanda, özellikle bu yıl yaşadığımız pandemi süreci gibi, zorlu dönemlerde toplumsal duyguları ve birliği ortaya çıkaran, dayanışmanın, takım olmanın önemini ortaya koyan bir alan. Bu nedenle sporun bu birleştirici ve dayanışma felsefesi, Nef’in de ana felsefesiyle bire bir örtüşüyor. 

Bu alanda ne gibi yatırımlarınız bulunuyor?

Spora ilk yatırımımız 2016 yılında Galatasaray Spor Kulübü’nün ana sponsoru olmamızla başladı. Galatasaray ile gerçekleştirdiğimiz bu sponsorluk kapsamında aynı zamanda birçok farklı sosyal sorumluluk çalışmasını da sahalara indirdik ve geniş kitleler tarafından duyulmasını, benimsenmesini sağladık. Bundan yaklaşık bir yıl sonra, 2017 yılında, dünyanın en fazla taraftar sayısına sahip spor kulüplerinden FC Barcelona’nın resmi sponsoru olduk. Bu anlaşma sadece Nef için değil, aynı zamanda Türkiye ekonomisi ve ülkemizin marka bilinirliği açısından da ayrıca önemliydi. Çünkü FC Barcelona dünyada ilk kez bir gayrimenkul şirketiyle böyle bir iş birliğine imza attı. Bunun için de son derece gururluyuz. Bir yandan ülkemizin ve dünyanın spor devlerine yatırım yaparken, diğer taraftan yerel takımları da unutmadık. Bunlar için de en anlamlısı Karaçay Gençlik Spor Kulübü ile yaptığımız iş birliğiydi.

Neden futbol?

Bunda elbette koyu bir Galatasaray taraftarı olmamın rolü var. Ama dahası, sporun birleştirici ve dayanışma ruhu, Nef’in ana felsefesiyle bire bir örtüşüyor. Şirketimizin adı Nef, “nefes”ten geliyor. Bugün Nef olarak sadece yapılara değil, yaşamın her alanına, sanata, eğitime, sağlığa ve elbette spora nefes vermek için çalışıyoruz. Spor, aynı zamanda geniş kitlelere ulaşmak, Nef’in varoluş amacı olan toplumsal çalışmaları bu kitlelere duyurmak için de bizim için en etkili mecralardan biri. Bugün sadece Türkiye’de değil, dünyanın hemen hemen her coğrafyasında spor artık bu misyonu taşıyor. Türkiye özelinde baktığımızda ise ‘spor’ ve ‘futbol’ arasında asla gevşemeyen çok güçlü bir bağ var. Bizim gibi sporun birleştirici ve eğitici gücünü öne çıkarmak isteyen şirketler için de futbolun çok doğru bir adres olduğunu düşünüyorum.

Galatasaray'a sponsorluğunuzun kapsamı nedir?

Biz Nef olarak, gayrimenkul sektöründe uluslararası marka haline gelmek ve sektörde farklılık yaratmak için yola çıktık. Bu yoldan sapmadan da rotamızı takip ediyoruz. Nef’in gelecek vizyonunun yanı sıra toplumsal fayda misyonumuzu da göz önüne aldığımızda; Galatasaray gibi uluslararası arenada başarısını kanıtlamış, Türkiye’nin lider futbol takımlarından birisiyle iş birliğine gitmenin tüm bu hedeflere ulaşma konusunda en etkili yol olduğu fikrine vardık. 

2016-2017 sezonundan 2018-2019 sezonu sonuna kadar Galatasaray’ın ana sponsoru olduk. 2019 yılından bu yana da Galatasaray’a “Global Resmi Sponsor” olarak destek vermeye devam ediyoruz.

‘BARÇA ile iş birliği bizim için çok anlamlıydı’

Barcelona'ya olan sponsorluğunuzun markanıza etkileri neler oldu?

FC Barcelona gibi dünyanın şampiyonlar liginde oynayan bir takımın, Türk şirketiyle iş birliği yapması bizim için gurur verici. Bu sponsorluk hem Türkiye’nin global gayrimenkul markası olarak Nef’in hem de ülkemizin dünya statlarında daha fazla konuşulmasını sağladı. Bugün sadece sosyal medya hesaplarına baktığınızda, Barcelona’nın 200 milyona yakın bir takipçisi olduğunu görüyoruz. Bugün Türkiye’nin nüfusu 81 milyon. Barcelona’nın sadece Facebook’taki takipçi sayısı 100 milyonun üzerinde. Ama bizim için Barcelona sponsorluğunun değeri, bu rakamların da ötesinde. Barcelona’nın mottosu var ya ‘Bir kulüpten fazlası’ diye; bizimki de bir sponsorluktan fazlası. Öncelikle etik değerlerin global buluşması olarak adlandırıyoruz bu iş birliğini. Dünya genelinde hedeflediğimiz toplumsal faydayı yaratabilmek, Nef’in global hedeflerini aktarabilmek için gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği bizim için çok anlamlıydı.


YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...