‘Satrancı kitlesel bir spor haline getirmeyi hedefliyoruz'

Haberin Devamı ›
Satrancın eğitim ve sporun tek potada eridiği bir alan olduğunu söyleyen Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Senar Akkuş, 2005 yılından bu yana Türkiye Satranç Federasyonu’nun ana sponsoru olduklarını belirtti. Sporun, genç nesillere disiplin kazandırmak, onların boş vakitlerini verimli değerlendirmelerini sağlamak noktasında son derece önemli olduğunu vurgulayan Akkuş, “Üstelik satranç oynayanların analitik düşünme yeteneklerinin, sorunlara farklı açılardan bakma ve çözüm bulma yetilerinin geliştiği de biliniyor” dedi. Akkuş, şöyle devam etti: “Satrancı sadece zihinsel gelişimi değil, atılacak hamlelerle kişisel beceri, yetenek ve algılamayı da olumlu etkileyen, aynı zamanda eğitsel bir spor dalı olduğu için benimsedik. Satranç, düşünmeyi bilen, problemlere analitik yaklaşabilen, strateji geliştiren, yenilmeyi kabul edebilen, yenilginin nedenlerini analiz etmeyi ve hatalarından ders çıkarmayı öğrenen bir gençlik yetiştirebilmek için eşi benzeri olmayan bir spor dalı.”
‘321 madalya geldi’
Türkiye Satranç Federasyonu ile işbirliği kapsamında, olanakları sınırlı ilk ve orta öğretim okullarında satranç sınıfları açtıklarını belirten Akkuş, “Bu okullara, satranç takımları, satranç eğitim panosu, İş Bankası Kültür Yayınları tarafından basılan satranç ders kitapları gönderiyoruz. Ayrıca, çeşitli organizasyon ve turnuvalar düzenliyoruz” diye konuştu. Akkuş, “İş Bankası olarak, satrancı Türkiye’de yaygın bir şekilde oynanan kitlesel bir spor haline getirme hedefiyle yola çıktık ve bu hedefe çok yerinde adımlarla ilerlediğimizi de gönül rahatlığı ile belirtebilirim” dedi. Satranca destek vermeye başladıkları 2005 yılından bu yana 15 dünya şampiyonluğu elde edildiğini kaydeden Akkuş, şunları söyledi: “Bununla birlikte 25 dünya ikinciliği ve 28 dünya üçüncülüğünün yanı sıra 44 Avrupa şampiyonluğu, 43 Avrupa ikinciliği ve 39 Avrupa üçüncülüğü, 4 Ülke Avrupa Şampiyonluğu elde edildi. Uluslararası turnuvalarda kazanılan madalya sayısı 321 oldu. “
‘Sayısı 16 bini aşkın sınıf açtık ’
Senar Akkuş, federasyona ana sponsor olduktan sonra bu alanda gerçekleştirdikleri çalışmaları şöyle anlattı: “İlkokul ve ortaokullarda satranç sınıfları açıyoruz. Türkiye genelinde bugüne kadar açtığımız satranç sınıflarının sayısı 16 bini aştı. Aynı zamanda bu okullara satranç kaynak kitapları da gönderiyoruz. Bankamız, 250 bin kayıtlı kullanıcısıyla dünyanın en büyük internet satranç platformu olan Playchess ile 2008 yılında kapsamlı bir işbirliği projesi hayata geçirdi. Sitenin içeriği Türkçeleştirilirken, Türkiye’den siteye bağlanan oyunculara ücretsiz olarak online satranç oynama olanağı sağlanıyor.” Akkuş, Türkiye İş Bankası sponsorluğu sonrasında bu alanda kaydedilen sonuçlarla ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “2005’ten bu yana satranç oynayan lisanslı sporcu sayısı 30 binden yaklaşık 690 bine çıktı. Beraberinde satranç antrenörü sayısı 2 binden yaklaşık 79 bine, satranç kulüplerinin sayısı ise 600 ’den 2 bin 104’e yükseldi.”
Ligi bile var
Açtıkları satranç sınıfları dışında 2005 yılından bu yana çok sayıda etkinliğe, turnuvaya destek verdiklerini belirten Senar Akkuş, “Türkiye Küçükler Satranç Şampiyonası, Türkiye Yıldızlar Satranç Şampiyonası, Türkiye İş Bankası Süper Satranç Ligi, İş Bankası 8 Yaş Altı Minikler Satranç Şenliği bunlardan bazıları” dedi. 2006 yılından bu yana ‘İş Bankası Minikler Satranç Şenliği’ düzenlediklerini hatırlatan Akkuş, “Şenliğe katılan 6-8 yaş arası minik satranç severler hem satranç oynama hem de çeşitli oyun ve aktivitelerle eğlenme fırsatı buluyor” diye konuştu. Akkuş, Türkiye İş Bankası Süper Satranç Ligi ile ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “2014-2015 sezonunun Türkiye İş Bankası Süper Satranç Ligi şampiyonu ‘Beşiktaş Jimnastik Kulübü ’ oldu. Türkiye İş Bankası Süper Satranç Ligi Türkiye ’nin en güçlü ligi olup Avrupa’nın en kuvvetli ligleri arasında yer alıyor.”
‘Sponsorluğumuzu uzatma kararı aldık ’
Satranca verdikleri desteğin, toplum nezdinde karşılık bulduğunu görmenin ve başarılara tanıklık etmenin kendilerini mutlu ettiğini anlatan Senar Akkuş, şöyle devam etti: “Biz de satrançta yakalanan bu ivmenin artarak devam etmesi için, Türkiye Satranç Federasyonu ana sponsorluğumuzu uzatma kararı aldık. Ve 2015 yılı sonunda 6 yıllık bir anlaşma daha imzaladık. Sürdürülebilirlik anlayışımızla, geleceğimizin emanetçisi olan çocuklarımıza ve gençlerimize yeni ufuklar açabilmek için desteğimizi sürdürüyoruz. Satranca 11 yıldır sunduğumuz katkıyı, Türkiye’yi bir satranç ülkesi haline getirme yönündeki çabalarımızı önümüzdeki yıllarda da sürdüreceğiz. Gençlerimizin, çocuklarımızın gelecekte çok daha iyi başarılara imza atacaklarına yürekten inanıyorum.”
Futbolun gayri resmi atıştırmalığı ay çekirdeği oldu
Türk toplumunun en sevdiği keyif ürünü olarak öne çıkan ay çekirdeğinin tüketimi, havaların ısınmasıyla birlikte artıyor. Ancak 2016 yazının ayrı özelliği var. Aynı döneme denk gelen Euro 2016 maçları nedeniyle tüketimin yüzde 20 arttığı belirtiliyor. Son birkaç yıldır ülkemizde yılda 140-150 bin ton çerezlik ay çekirdeği üretiliyor. Yaklaşık yüzde 20-25 ’i ihraç edilirken, geri kalanı iç piyasada tüketiliyor. Türkiye’deki tüm kuruyemiş tüketiminin yüzde 35-40’ı ay çekirdeğinden oluşuyor. Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi, “Tüketim, yaz aylarında üst noktalara ulaşıyor. Temmuz ve ağustos aylarında, kış aylarına göre yüzde 50 daha fazla ay çekirdeği tüketiliyor” dedi.
Tüketimi yüzde 20 arttı
Euro 2016 nedeniyle ilginç bir dönem yaşadıklarını dile getiren Kani Emekçi, şöyle devam etti: “Özellikle uluslararası futbol turnuvalarının olduğu dönemde kuruyemiş ve özellikle de ay çekirdeği, futbol ile birlikte önemli bir keyif unsuru olarak öne çıkıyor. Bu yıl Avrupa Futbol Şampiyonası var. Maçlar genelde akşam saatlerinde. Dolayısıyla bu dönemde ay çekirdeği tüketiminin normal gelişiminden farklı olarak yüzde 20 daha fazla olduğunu öngörüyoruz. ”
Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı
Kani Emekçi
Nike ve Liberty’den pastoral işbirliği
İngiliz yazları, her ne kadar güneşle pek bağdaşmasa da, insanlara çim kortta tenis oynamayı ve parlak çiçekler arasında dolaşmayı hatırlatıyor. Yaz aylarının vazgeçilmezlerinden biri olacak NikeCourt ve Liberty koleksiyonu da tüm ilhamını buradan almış. Nike, NikeCourt ve Liberty Tennis Classic iş birliği ile yazı ayakkabılara getirmiş. Koleksiyonda, İngiltere’nin bahçeleri, pastoral arazilerini kaplayan Wood Anemone, Stitchwort, LondonPride ve Cornus Sanguinea gibi vahşi çiçekler yer alıyor. Liberty arşivlerindeki botanik çizimlerden esinlenen elle boyanmış çiçekli manzara altı farklı klasik Nike silüetini renklendirmiş. The NikeCourt ve Liberty Tennis Classic koleksiyonunda Air Zoom Vapor 9.5, Air Max 1, Air Rift, Benassi Slide ve Cortez gibi modeller yer alıyor.
İşletmeler hazırlık maçlarını artık bireysel abonelik fiyatıyla sunacak
D-Smart, ticari işletmelere bireysel abonelik fiyatına sunduğu yeni kampanyasını hayata geçirdi. D-Smart abonesi ticari işletmeler, istedikleri adette TV ekranı üzerinden, ek ekran bedeli ödemeden tek fiyat ile yayın yapabilecek. Ticari Çözümler Kampanyası’nda Aile Plus Paketi’ne abone olan ticari işletmeler; 3 Büyükler’in yeni transferlerinin ilk kez seyirci karşısına çıkacağı sezon öncesi hazırlık maçlarını, Fenerbahçe’nin Şampiyonlar Ligi 3.Tur Ön Eleme Maçı’nı futbolseverler ile buluşturacak.
‘Ayrım ortadan kalktı ’
D-Smart Satış Grup Başkanı Cemal Şimşirliler konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “D-Smart olarak sektörde bir ilki gerçekleştiriyoruz; bireysel abonelik ile ticari abonelik arasındaki ayrımı ortadan kaldırıyoruz. Artık tüm ticari işletmeler bireysel abonelerin faydalandığı fiyatlarla D-Smart abonesi olabiliyorlar. Bunun yanı sıra işletmelere; yayın yapılan ekran adedi, masa sayısı, mekânın büyük veya küçük olması fark etmeksizin tek fiyat sunuyoruz. İşletmelerin ihtiyaçlarına yönelik çözümleri, avantajlı fiyatlarla sunmaktan mutluluk duyuyoruz ”.
D-Smart Satış Grup Başkanı
Cemal Şimşirliler