Örpen Koçak: "Spor ve Outdoor ürün kategorisi yüzde 70 büyüdü"

12 Ekim 2018, Cuma 04:24
- A +

Sağlıklı yaşama olan ilgideki artışın satışlara doğrudan yansıdığını söyleyen n11.com Satış Genel Müdür Yardımcısı Örpen Koçak, “Spor ve Outdoor kategorisi geçtiğimiz yıla göre yüzde 70 oranında bir büyüme gösterdi” dedi.

Sporun son dönemde bir yaşam biçimi haline geldiğini belirten Koçak, şöyle devam etti: “Bu ilgi spor salonundaki kıyafetleri günlük hayata uyarlama trendini beraberinde getirdi. Rahat, terletmeyen ve vücudu saran taytlar hem sosyal hayatta hem günlük giyimde en çok tercih edilen parçalar olarak ön plana çıktı. Aynı şekilde spor üstleri, bomber ceketler, spor ayakkabılar, file spor üstler, beyzbol şapkaları ya da kasketler de spor salonlarından çıkıp sokaklara yayıldı diyebiliriz. Ayrıca kamp malzemeleri piknik sofralarına, deniz havuz eğlence ve spor ürünleri de yazın plajlara yayılarak satışı oldukça artan ürünler oldu.”

Ürün yelpazesi

Koçak, Spor ve Outdoor kategorisinde yer alan ürünlerle ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “n11.com’un Spor & Outdoor kategorisi fitness’tan kondisyona, spor giyimden ayakkabıya, outdoor ürünlerden kampa, bireysel-takım sporlarından avcılık ve balıkçılığa, kış sporlarından bisiklet ve scooterlara, tekne yat malzemelerinden su sporlarına kadar uzanan oldukça geniş yelpazede ürün sunuyor. Bu ana kategori, alt kategorileriyle birlikte n11.com ’un toplam cirosunun yüzde 7’sini oluşturuyor.”

Bisiklete ilgi

Bu kategoride baskın bir erkek müşteri kitlesi gözlemlediklerini ifade eden Koçak, “Alt kategorilere baktığımızda ise kategori bazlı değişimler gözlüyoruz. Özellikle pilates, yoga gibi branşlara kadınlar ilgi gösterirken, fitness ve kamp gibi kategorilere de erkek kullanıcılarımızın ilgisi yoğunlukta” diye konuştu.

Fitness ve kondisyon kategorisinde en çok satılan ürünlerin koşu bantları, kapı barfiksleri, pilates setleri ve küçük kilolu dambıllar olduğunu anlatan Koçak, “Besin takviyeleri ve kamp malzemeleri de son dönemin yoğun ilgi duyulan kategorileri arasında. Ayrıca yaz döneminde bisiklet satışlarımız da oldukça artış gösterdi. Güzel havalar bisiklet ve kamp malzemeleri satışlarını artırdı” dedi. 

‘Kadınlar pilates yapıyor, erkekler kas geliştiriyor’ 

Kadın kullanıcılarda sağlıklı beslenme ve formda kalma eğilimi gözlemlediklerini söyleyen Örpen Koçak, şu bilgileri verdi: “Buna yönelik olarak da öğün destekleyici besin takviyeleri, vitaminler, pilates ürünleri kadın profilin en çok ilgi gösterdiği ürün grupları olarak ön plana çıkıyor. Ayrıca outdoor giyim ve ekipman alışverişi de artış gösterenler arasında. Bunu da yurtiçi/yurtdışı kış tatillerinin oldukça popüler hale gelmesine bağlıyoruz.” 

Erkeklerin ise kas gelişimine daha fazla önem verdiklerini belirten Koçak, “Protein tozlarının, multivitaminlerin, ağırlık ürünlerinin daha fazla satıldığını gözlemliyoruz. Yine Outdoor grubunda çadır, kamp seti gibi malzemeler de erkeklerin gözdesi konumunda” dedi. 

‘Bir günde yüzlerce adet spor ürünü satabiliyoruz’ 

Spor & Outdoor kategorisinin her yıl düzenli olarak yüzde 70- 80 bandında büyüme kaydettiğini belirten Örpen Koçak, “Bu oldukça ilgi çekici bir veri, bunu da şöyle açıklayabiliriz: Birkaç sene öncesine kadar özellikle spor kategorisinde koşu bandı, kondisyon bisikleti gibi ürünler ana satışları oluşturuyordu. Son yıllarda ise sportif ürünlere yönelimi gözlemliyoruz” dedi.

Koçak, “Birçok alt kategoride (spor ayakkabı, giyim, aksesuar vs.) yüksek oranda satışlar söz konusu. Örneğin tek bir öğün destek ürününü ya da kamp sandalyesini bir günde yüzlerce adet satabiliyoruz. Fırsat ürünü olarak kullanıcımızın önüne çıkan bir spor ayakkabıda 500 adet sipariş aldık. Bir diğer ilgi çekici veri olarak da barfiks satışlarını verebiliriz. Altı ay içerisinde 15 bin adet barfiks satışı gerçekleştirdik.” 

‘Evde spor yaygınlaşıyor ’

Spor & Outdoor kategorisinin müşteri profiline bakıldığında, 20-35 yaş arası çalışan grubun yoğunlukta olduğunu kaydeden Örpen Koçak, şöyle devam etti: “Bu durum sezonsal değişimlere göre farklılık gösterebiliyor. Yaz döneminde bisiklet, paten, scooter, kamp sandalyesi, çadır, havuz ürünleri gibi ürünler daha çok ilgi görürken, kış döneminde ise bot, mont, fitnes ekipmanları ve besin takviyeleri daha fazla satış gerçekleştiren kategorilerimiz arasında yer alıyor. Koşu bantları, kapı barfiksleri, pilates setleri ve küçük kilolu dambıllar da satışı yüksek olan ürün grupları arasında yer alıyor ki, bu da evde spor yapan kullanıcılarımız olduğunun bir göstergesi. Zaman problemi, sıcak ya da soğuk havalar nedeniyle spor salonlarına devam edemeyen kullanıcılarımız evde form tutabilecekleri fitness ve kardiyo aletlerini tercih ediyor diyebiliriz. Sağlığa verilen önem her geçen gün arttığı için bu alandaki talebin de aynı oranda büyüme trendi gösterdiğini düşünüyoruz.” 

Koşu teknolojisi

Koşu teknolojisini geliştirmek için çalışmalar yapan Puma, yeni bir siluete sahip Hybrid Rocket’ı satışa sundu. Şirket, Hybrid Rocket’ta, IGNITE ve NRGY olmak üzere en yeni iki teknolojiyi bir araya getirmiş. Bu sayede yastıklama ve uzun süreli enerji dönüşü amaçlanmış.

Koşu esnasında ilk görevi üstlenen IGNITE köpüğü anlık enerji geri dönüşümü sağlıyor. Üstün yastıklama için devreye giren NRGY tanecikleri ise IGNITE köpüğüyle birleşerek enerjiyi tutuyor, parmak ucunda oluşan itiş alanıyla uzun süren koşular için kolaylık sunuyor. 

YORUM YAZ

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.