MENÜ

'Modaya yön veren kitle spora önem veriyor'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Asırlık bir marka olarak modayı ve trendleri etkileyen kitleyi yakından takip ettiklerini söyleyen İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, “Her projemizle onlara daha da yakından dokunuyoruz” dedi. Yıllar içinde modaya yön veren ve trendleri takip eden kitlenin değişim gösterdiğini belirten Kızıltaş, “Bugün artık modaya 18-35 yaş arası kitle yön veriyor, trendleri onlar belirliyor. Bu kitle enerjik, samimi, sosyal olmanın yanı sıra spor ve sağlıklı yaşama da önem veriyor” diye konuştu.

Erkekler renklendi

Son yıllarda hem kadın hem de erkek ayakkabılarının da bu kapsamda büyük bir değişime girdiğini kaydeden Kızıltaş, şöyle devam etti: “Kadınlar artık daha rahat ayakkabıları tercih ediyor. Dünyada da trend bu yönde ilerliyor. Sneaker’lar günün her saatinde kombinleri tamamlıyor. Kadınların sadeleşmeye başladığı bu dönemde erkek modelleri de renkleniyor. Erkekler klasik modellerin yanında daha trend ürünleri ve aksesuarları tercih ediyorlar. Erkekler de gündelik yaşamlarında ağırlıklı olarak sneakerları tercih ediyor. Takım elbise ile bile giyiyorlar.”

Daha rahat modeller

Ali Murat Kızıltaş, “Sokak modası dünyada geliştikçe ve trend daha rahat modellere yöneldikçe bizim de koleksiyonumuzda sneaker, slipon gibi gündelik kullanıma yönelik spor modellerinin satışı arttı. Spor modeller de bu sene koleksiyonumuzun yüzde 12’sini oluşturuyor” dedi.

İnternet mağazasına ağırlık verecek

2016 yılının başından bu yana e-ticaret yatırımlarına ağırlık verdiklerini belirten Ali Murat Kızıltaş, şu bilgileri verdi: “İncideri.com 2016’yı yüzde 100 büyüme ile kapattı. Yaptığımız yatırımlarla bu rakam daha da yükselecek. İnternet mağazamızın toplam cirodaki payını da yüzde 2’den yüzde 5.5’e çıkarmayı hedefliyoruz. Ayrıca, önümüzdeki dönemde aktif hale gelecek mobil aplikasyonumuzun satışlarımıza yüzde 20 oranında etki edeceğini öngörüyoruz.”

‘Kuzey Afrika’yı araştırıyoruz’

Ali Murat Kızıltaş, önümüzdeki dönem yapacakları yeni yatırımlarla ilgili olarak ise şu bilgileri verdi: “Yurtdışı yatırımlar nezdinde baktığımızda; İran ile bayilik görüşmelerimiz devam ediyor. Fas ve Tunus odaklı olarak Kuzey Afrika’yı araştırıyor, bu bölgelere de girmeyi planlıyoruz. Doğu Avrupa pazarlarında hızla ilerliyoruz. Körfez Bölgesi ve Türk cumhuriyetleri de hedeflerimiz arasında. Bu yatırımlarımızın Turquality ile büyük hız kazanacağına inanıyoruz.” Kızıltaş, “Bugün Kıbrıs’ta 3, Türkmenistan’da ve Kosova’da birer mağazası bulunan markamız, Nahcivan’daki satış noktalarıyla birlikte toplam 5 mağaza ile yurtdışında faaliyet gösteriyor” dedi.

Bu yıl 100’üncü yaşını kutluyor

İnci Deri’nin bu yıl 100. yılını kutladığını söyleyen Ali Murat Kızıltaş, 100. yıla özel olarak yaptıkları çalışmaları şöyle anlattı: “İki özel çalışmaya imza attık: İnci Atölye ve 100 Koleksiyonu... Gamze Saraçoğlu Kreatif Direktörlüğü’nde hazırlanan koleksiyonlarda, 100 yıllık deneyim ve uzmanlığı özgün tasarımlarla bir araya getirdik. İnci Atölye, müşterinin hayalindeki ayakkabıyı en küçük ayrıntısına kadar tasarlamayı mümkün kılıyor. 100 Koleksiyonu’nda ise İnci’nin klasikleşen ikonik modellerini günümüzün trendlerine göre yeniden yorumladık. Gamze Saraçoğlu’nun kreatif direktörlüğünde hazırlanan bu koleksiyon, modern çizgilerin klasik modellerle buluşmasını sağlıyor.”

Yurtdışında 40 noktaya ulaşacak

İnci Deri Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, 5 yılda yurtdışında toplam 40 satış noktası açmayı hedeflediklerini ifade ederek, “Bu yıl, 280 milyon TL ciro hedefliyoruz” dedi. Kızıltaş, 16 bin 500 metrekarelik toplam satış alanında 800’ün üzerinde çalışanla hizmet verdiklerini belirterek, “İnci, gelecek 100 yıla çok kanallı yaklaşımla devam edecek” diye konuştu. Global marka olma hedefiyle yurtdışı yatırımlarını da artırdıklarını anlatan Kızıltaş, şunları söyledi: “İnci Deri, 5 yılda yurtdışında toplam 40 satış noktası hedefliyor. Devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı Turquality’ye başvurumuz yakın zaman önce onaylandı. Turquality’den alacağımız destekle yurtdışı yatırımlarımızı da artıracak, Türkiye’yi ve markamızı en iyi şekilde temsil etmeye devam edeceğiz.”

Markalar ‘yoga’yı sevdi

Tchibo, spor koleksiyonlarına yatırıma devam ediyor. Marka, şimdi de ‘Sporda Sınırlarınızı Aşın’ koleksiyonunu satışa sundu. Koleksiyonda spor kıyafetlerinden yoga setlerine kadar pek çok ürün bulunuyor. Tchibo’nun yeni temasında, renk değiştiren, çift taraflı malzemelerden ve 4 yönlü streçdevore kumaşlardan üretilmiş parçalar yer alıyor. Koleksiyonda ayrıca, esneme ve rahatlama hareketleri için ideal, organik pamuklu, kullanışlı spor kıyafetler var.

10 ülkede faaliyette

10 ülkede 1000’den fazla mağaza, 22 bin 300 satış noktası bulunan Tchibo’nun, dünya genelinde 12 bin 200 çalışanı ve 3.4 milyar Euro cirosu var. Marka, Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Almanya ve Polonya’da kavrulmuş kahve pazarının lideri ve Avrupa’nın önde gelen e-ticaret şirketlerinden birisi.

‘Tasarruf yılı olacağına inanıyoruz’

CarrefourSA’nın faaliyet gösterdiği her alanda değişim başlattıklarının altını çizen CarrefourSA Genel Müdürü Hakan Ergin, “Yıl içinde marketlerimizden alışveriş yapan tüketicilerimizin alışkanlıklarını gözlemledik. Ortaya çıkan sonuçları etiketlere yansıtmak amacıyla 550 üründe yüzde 14 indirim gerçekleştirdik” dedi. Ergin, “Böylelikle kırmızı sepetlerimizi ortaya çıkardık. Bu sayede, 2017 yılının CarrefourSA müşterileri adına tasarruf yılı olacağına inanıyoruz” diye konuştu.

Hipermarketlere yeni yüz

Türkiye perakende sektörünü 1990’ların başında hipermarket anlayışıyla tanıştırdıklarını hatırlatan Hakan Ergin, “İlk göz ağrımız hipermarketlerin formatını değişen tüketici davranışları, beklentiler ışığında yeniliyoruz” dedi. Hipermarketlerin alışveriş haricinde vakit geçirilebilecek bir alan olmasını hedeflediklerini kaydeden Ergin, şu bilgileri verdi: “Bu çerçevede de restoranımızı Şef Vedat Başaran ile yeniden planlıyoruz. Restoranın yanı sıra ürün çeşidimizi farklılaştırıyoruz, keyifli alışveriş sunmak için çocuk oyun alanları inşa etmeye başlıyoruz, market içi etkinlikler başta olmak üzere hipermarkette geçirilen her dakikanın keyifli olması için planlamalar yapıyoruz.”

3 bin yeni istihdam

Geçen yıl süreçlerini gözden geçirdiklerini, bu yıl marketlerden istihdama, CRM’den lojistiğe hemen her alanda yatırım yapacaklarını vurgulayan Ergin, şöyle devam etti: “2017’de en az 3 bin kişiyi işe almamız gerekecek . Ülkemizin şartlarını ve de tüketiciyi iyi anlayan ekibimizle, müşterilerimize, tedarikçilerimize, yatırımcımıza ve çalışanlarımıza değer yaratmayı sürdüreceğiz. Fransız ortağımız Carrefour’un deneyimi ve Sabancı Grubu’nun gücünü arkamıza alarak CarrefourSA’nın geleceğini daha da başarılı kılacak önemli yatırım ve atılımları gerçekleştireceğiz.”

Çok seyahat edenler için tasarlandı

W Collection, ilkbahar-yaz koleksiyonunu şehirli modern erkekler için tasarladı. İtalyan tasarımcı Mauro Ravizza Krieger tarafından hazırlanan koleksiyonda, çok seyahat eden, yoğun tempolu profesyonellere özel parçalar var. Şimdi, Yeni ve Gelecek konseptlerinden esinlenen W Collection İlkbahar-Yaz 2017 koleksiyonunda, modern terzilik anlayışıyla yorumlanan maskülen zarafet spor giyim kodlarıyla harmanlanmış. Günlük ve formal giyim ayrımını ortadan kaldıran koleksiyonda, fit kalıplardaki ceketler, pantolonlar, gömlekler ve yelekler var. Gri, mavi, siyah, beyaz, yumuşak bej, kahve ve mor tonları ile tasarlanan koleksiyon, ilkbahar-yaz ayları için alışılmışın dışında sofistike renklerle hazırlanmış.

Vintage görünüm

W Collection İlkbahar-Yaz 2017 koleksiyonunun bir diğer yeniliği ise GarmentDyed ve GarmentWashed tasarımlar. Pantolon, gömlek ve ceketlerde vintage bir görünüm sağlayan bu teknikler, W Collection stilinin olmazsa olmazları olarak öne çıkıyor.

Artık sportif kuruyemiş de var

Günümüzde sağlıklı yaşam ve spor alışkanlığının yaygınlaşmasıyla birlikte doğal lezzetlere olan ilgi de hızla artıyor.Kuruyemiş markası Tadım da bu trende yönelik yepyeni bir karışım hazırladı. Tadım Pazarlama Direktörü Zeynep Göçmen Eryürük, Tadım Sportif adını verdikleri yeni ürünün ‘cranberry, kavrulmuş beyazlatılmış badem, kavrulmuş yer fıstığı, çiğ kabak çekirdeği içi ve kurutulmuş duttan oluştuğunu söyleyerek, “Tadım Sportif, enerji, protein ve lezzet yüklü 75 gram paketleri ile raflarda yerini aldı” dedi.

Proteinli öğün

Eryürük, yeni ürünle ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Ara öğünler için lezzetli bir alternatif olan Tadım sportif, aynı zamanda hayatında spora yer verenler için de ideal bir protein kaynağı olacak. Spor öncesi ve sonrasında enerji ve protein ihtiyacını karşılayan Tadım Sportif’in bir paketi 15,3 gram protein, 383 kalori içeriyor.”

YORUM YAZ