'Markaların, hedeflerine ulaşması için çalışıyoruz'

27 Şubat 2020, Perşembe 07:06 Son Güncelleme: 27 Şubat 2020, Perşembe 07:06
- A +

Beşiktaş YönetimKurulu Üyesi Berkan Gocay, “Bizimiçin sponsorluk, markaya sağladığımız görünürlükten ibaret değil. Markaların hedeflerine en etkin şekilde ulaşması için çalışıyoruz” dedi.

Son yıllarda 4 milyar TL’ye ulaşan marka değeri ve Avrupa’nın en fazla gelir yaratan liglerinden biri olan Süper Lig, tüm markalar için oldukça önemli bir mecra... Son dönemde markalar da bu mecra da daha fazla görünebilmek için verdikleri destekleri hızla artırmaya başladı. Bu süreçte en çok merak edilen ise, “Peki kulüpler sponsorlardan ne ister?” sorusu... Bu soruyu Beşiktaş’ın Yönetim Kurulu Üyesi Berkan Gocay’a yönelttik... Beşiktaş olarak yaptıkları tüm ticari anlaşmaları uzun soluklu ortaklıklar olarak değerlendirdiklerini söyleyen Gocay, “Kulübümüzün tarihi, değerleri ve camiası ile örtüşen ortaklarımızla kendimizi sürekli geliştirerek, her iki taraf için de katma değer yaratan bir iş birliği inşa etme misyonuyla hareket ediyoruz” dedi.

‘Taraftar potansiyelimiz...’

Sponsorlarının, yürüttükleri sosyal sorumluluk projelerinin de kendileri için en önemli kriterlerin başında geldiğini belirten Gocay, “Bizim için sponsorluk, markaya sağladığımız görünürlükten ibaret değil. Taraftar potansiyelimiz, markaya özel projelerimiz, tüm branşlardaki sporcularımız, dünyanın en iyi konumlarından birine sahip stadyumumuz ile markanın hedeflerine en etkin şekilde ulaşması için çalışıyoruz” diye konuştu.

‘23 sponsorumuz bulunuyor’

“Peki sponsorlukların, kulüplerin gelir-gider dengesine etkisi nedir?” sorumuzu Gocay, şöyle yanıtladı: “Sponsorluk, reklam, isim hakkı, ürün satış gelirleri ve spor toto hakedişlerinin dahil olduğu ticari gelirlerimiz, toplam gelirlerimiz içinde yüzde 40 ile en büyük payı oluşturuyor.” Beşiktaş’ın 117 yıldır Türkiye’de sporun gelişmesine katkı sağladığını vurgulayan Gocay, şöyle devam etti: “Türk sporun da her anlamda gelişen, altyapıya önem veren, olimpiyatlarda ve uluslararası müsabakalarda başarılı sporcular yetiştiren bir kulüp olmak için çalışıyoruz. Türk spor camiasının ilk ve lokomotif kulübü Beşiktaş bu dönüşümde üzerine düşen görevi değerli sponsorlarımızla birlikte yerine getirmeye hazır. Kulübümüzde bugün basketbol şubemiz dahil toplam 23 sponsorumuz bulunuyor.”

‘Aynı hedefe koşan ortaklar...’

Sponsorlarını, kulüp ve destekçisini aynı hedefe koşan ortaklar olarak değerlendirdiklerini ifade eden Berkan Gocay, şunları söyledi: “Kulübümüz kadar ortağımızın da ihtiyaçlarına uygun projelere imza atmayı önemsiyoruz. Çünkü, birlikte geliştirdiğimiz ve her iki tarafın da maksimum fayda sağlayacağı projelerin daha uzun soluklu olacağına inanıyoruz. Bu anlamda iş ortaklarımızla bugüne kadar pek çok örnek proje geliştirdik. Bundan sonraki dönemde de aynı prensiple yeni projeler için çalışacağız.”

‘Kartal Yuvasısayısı 95’e ulaştı’

Kartal Yuvası mağazalarının sayısının 95’e ulaştığını kaydeden Berkan Gocay, “Şu an ki hedeflerimiz doğrultusunda ise yeni mağazalar açmak gibi bir önceliğimiz bulunmuyor” dedi. Gocay, şöyle devam etti: “Taraftarımıza da fayda sağlayacak hizmetler, etkinlikler, kampanyalar bizim için çok önemli. Zira bu tür projeler çok daha hızlı sahipleniliyor ve tüm paydaşlar için katma değer yaratıyor. Bu nedenle hem halihazırdaki ortaklıklarımız hem de farklı iş modelleri geliştirerek yeni ortaklıklarla bu yönde projeler üretmeye devam etmek istiyoruz.”

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...