Arama

Popüler aramalar

Markalar 2016'da spora destek için yarıştı

Abone OlGoogle News
Haberin Devamı

Spor, dünyadaki hemen herkesin birlikte tüketebildiği değerlerin başında geliyor. Başta futbol olmak üzere bir spor müsabakası dünyanın farklı noktalarından milyonlarca insanı bir araya getirebiliyor. Sporun geniş kitlelere ulaşma gücü, markalar için cazibe oluşturuyor. Pek çok marka bu yıl, geçmiş yıllara oranla spora olan desteklerini artırmış görünüyor. Müşterilerinin hayatlarına dokunmak ve marka bilinirliklerini artırmak amacıyla kulüplere, liglere, turnuvalara sponsor oluyor... Özellikle 2016’da iş dünyası, tüm Türkiye gibi haziran ayında ‘Fransa’yı konuştu. Çünkü, A Milli Futbol Takımı, tarihinde dördüncü kez mücadele ettiği Euro 2016 Avrupa Futbol Şampiyonası için Fransa’daydı.

En gözde futbol

1950 yılında Brezilya’da düzenlenen Dünya Kupası’na ekonomik koşullar nedeniyle gidemeyen milli takım, bu yıl 8 ana sponsor, 9 resmi tedarikçisi ile Fransa’ya gitti. Bilindiği üzere Türkiye Futbol Federasyonu’nun ana sponsorları Spor Toto, Nike, Turkcell, Coca Cola, Mercedes-Benz, Ülker, Türk Hava Yolları ve NG Kütahya Seramik, resmi tedarikçileri ise Acıbadem, ArkoMen, DYO, CarrefourSA, Nacar, Petlas, Opet, Sarar ve Teknosa’dan oluşuyor. Bu tablo gösteriyor ki futbol, son dönemde hangi sektörden olursa olsun pek çok şirketin gözdesi durumunda. Futbolun iş dünyası için önemi giderek artarken, dünyada dev bir endüstriye dönüşmesi de tesadüf değil.

Nesine.com sporun her alanında yer alacak

Türkiye’de bahis sektörü içinde Türk sporuna en fazla desteği sağlayan bahis markası Nesine.com, sporun her alanında yer almayı hedefliyor. Nesine.com, 2009 yılından bu yana spor kulüplerine destek veriyor. Futbolda Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray başta olmak üzere birçok Süper Lig takımı ile basketbolda Euroleague ve Eurocup gibi büyük organizasyonlardaki sponsorlukları devam ediyor.

2007’den beri teknoloji tedarikçisi

2007 yılından bu yana Milli Takımlar Teknoloji Tedarikçisi olarak futbola destek veren Teknosa’nın Genel Müdürü Bülent Gürcan, “Toplumun gelişiminde sporun oynadığı role ve sporla teknolojinin etkileşimine inanan bir şirketiz” diyor. TeknoSA olarak hayatın farklı alanlarında teknolojiyle katma değer yaratmak için sponsorluk çalışmaları yürüttüklerini kaydeden Gürcan, “Bu çalışmalar bize tüketicilerimizle yakınlaşma fırsatı veriyor” diye vurguluyor.

Barça’nın da resmi sponsoru

Yıllardır sporun farklı dallarına destek veren markalardan birisi de Beko. Bireysel ve takım sponsorluklarının yanı sıra, lig ve turnuvalara da destek veren marka, Türkiye’de ve dünyada sporun gelişimi ve kitlelere yayılımı için çalışmalar yapıyor. Beko ayrıca, Futbol Club Barcelona ya da takma adıyla Barça’nın da resmi sponsoru...

Basketbolun rengi ‘Turuncu’

ING Bank, 2014 yılında başlattığı Spor Toto Basketbol Ligi resmi sponsorluğunu 2016-2017 sezonunda ana sponsor olarak sürdürüyor. Banka, ana sponsor olmakla beraber sponsorluğunu 3 yıl daha uzattı. ING Bank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Barbaros Uygun, “İlk kez kitlesel bir spor dalına yönelik kapsamlı bir sponsorluk anlaşmasına imza atarken, bu duruşun ING’nin marka duruşuyla uyumlu olduğuna inanıyoruz” diyor.

Euro 2016’ya özel reklam kampanyası

Media Markt, Euro 2016 için hazırladığı eğlenceli reklam filmiyle de futbolu haziran gündemine taşıdı. ‘Gülmek Türkiye’ye Yakışıyor’ sloganı ve Avrupa Şampiyonası’na özel olarak bestelenen şarkısı eşliğinde Media Markt’ın yeni reklam filmi, esprili kurgusunun yanı sıra Çaycı Hüseyin karakteriyle akıllara kazınan Alparslan Özmol’un oyunculuğuyla da dikkat çekti. Media Markt bu kampanyayla, Avrupa Kupası’ndaki stadyum atmosferini tüketicilerine sahadaymışçasına yaşatmayı hedeflediğini açıkladı.

Sporda ‘iletişim’ etkisi

Vodafone, 2016 yılında da spora desteğini sürdürdü. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, sosyal yatırımları arasında spor sponsorluklarının bulunduğunu söyleyerek, “Sporun toplumların ekonomik ve sosyal yönden gelişiminde üstlendiği işlevin bilinciyle tüm ana ve alternatif spor dallarına büyük önem veriyoruz” diyor. Spor etkinliklerine verdikleri destekle, bir yandan spor izleyicilerinin dijital deneyimlerini zenginleştirmeyi amaçladıklarını belirten Buruk, “Ülkemizde sporcu yetişmesine ve altyapının zenginleşmesine katkıda bulunma ve Türkiye’yi dünyanın öncü spor ülkelerinden biri yapma hedefiyle çalışıyoruz” diye anlatıyor.

Potanın yıldızlarına özel bakım

Herbalife, sporu ve sporcuyu desteklemeye devam ediyor. Herbalife, dünyada Cristiano Ronaldo, LA Galaxy gibi 190’dan fazla dünya çapında sporcu, takım ve etkinliğin sponsorluğunu n yanı sıra Türkiye’de Spor Toto Basketbol Ligi ’nin Resmi Beslenme sponsoru... Şirket, 1980 yılından bu yana faaliyet gösteren global bir beslenme şirketi. Herbalife’ın beslenme, kilo kontrolü ve kişisel bakım ürünleri, 90’ın üzerinde ülkede, satışa sunuluyor. Dünya üzerinde 7 bin 800’den fazla çalışanı bulunan Herbalife, 2014 yılındaki net satışlarını 5 milyar Dolar olarak açıkladı.

Milli takıma Anadolu desteği

Türk Milli Futbol Takımı’nın sponsoru NG Kütahya Seramik, önümüzdeki dönemde de bu desteği sürdürmeyi hedefliyor. Bir Anadolu şirketi olarak milli takıma sponsor olduklarını ifade eden NG Kütahya Seramik’in Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral, “İyi ki bu projenin içinde yer aldık” diyor. Güral, şöyle devam ediyor: “Hem tüketicilerimizle hem vatandaşlarımızla bir buluşma noktası oldu. Bu sponsorluğun hem maddi hem manevi katkıları olacağını düşünüyordum ama toplumla bu derecede güçlü bir iletişime neden olacağını tahmin etmiyordum. Bu anlamda çok doğru bir proje olduğunu düşünüyorum.”

Potalara serinlik getirecek

Mitsubishi Electric, Spor Toto Basketbol Ligi’nin ‘Konforlu Serinlik’ Resmi Sponsoru oldu. Mitsubishi Electric Türkiye Başkanı MasahiroFujisawa, Spor Toto Basketbol Ligi resmi sponsorluğu ile güçlü ve heyecan verici bir işbirliğine adım attıklarını belirtiyor. Fujisawa, konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “Marka felsefemiz ile örtüşen ve Avrupa’nın en güçlü liglerinden biri olarak sadece Türkiye’de değil diğer ülkelerde de takip edilen Spor Toto Basketbol Ligi’ne destek olmaktan çok mutluyuz.”