'Kondisyon bisikleti ve koşu bandı satışları katlandı!'

25 Haziran 2020, Perşembe 06:58 Son Güncelleme: 24 Haziran 2020, Çarşamba 23:41
- A +

Sağlıklı yaşama verilen önem çerçevesinde evde spor yapmanın bu dönemin önemli alışkanlıklarından birisi haline geldiğini söyleyen Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, “Kondisyon bisikleti, koşu bandı gibi ürünlerin satışları katlandı” dedi.

Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan, sağlıklı yaşama verilen önem çerçevesinde evde spor yapmanın bu dönemin önemli alışkanlıklarından birisi haline geldiğini söyleyerek, “Kondisyon bisikleti, koşu bandı gibi ürünlerin satışları katlandı. Ayrıca spor yaparken kullanılan akıllı saat/akıllı bileklikler 3 kat, bluetooth kulaklılar da satışlarını 7 kat artırdı” ifadelerini kullandı. Evde eğitim, eğlence ve uzaktan çalışmaya dönük olarak notebooklar, tabletler, gaming ürünleri, akıllı telefonlar, yazıcılar, wireless modemler ve oyun konsollarının da çok satıldığını belirten Gürcan, şu bilgileri verdi: “Kişisel bakımda özellikle tıraş makineleri ve saç kesme ürünlerinde satış rekorları kırıldı. Ev temizliğinde kolaylık sağlayan şarjlı ve robot süpürgelere olan talep yükseldi. Ev aletlerinde de dönem özelinde yemek pişirmeyi kolaylaştıran fırın, ekmek yapma makinesi, mutfak robotu gibi ürünler adet ve cirosunu en çok artıran ürünler arasında yer aldı. Bazı ürünlerin online satışlarında 10 kata yakın ciro artışları gördük.”

‘Mağazalar önemini koruyacak’

Tüketicilerin bu dönemde, online alışverişte kendilerine hem iyi deneyim sunan hem de güvendikleri markalara yöneldiğini ifade eden Gürcan, şöyle devam etti: “Türkiye’de hızlı büyüyen eticaret, bu zor süreçte güçlü bir rüzgârı arkasına aldı. Pek çok insan online alışverişle tanıştı. Bu süreçteki edinilen bazı alışkanlık ve deneyimler bugünden yarına değişmeyecek. E-ticarete olan eğilimin devam etmesini bekliyoruz. Öte yandan mağazalar da tüketiciler için önemini korumayı sürdürecek. Mağazaların ilk hafta performanslarına baktığımızda bunu görüyoruz. Müşterilerin kanal tercihlerinin nasıl şekilleneceğini, normalleşme süreci sonrasında daha iyi değerlendireceğiz.”

‘Espor’a ilk odaklanan markalardan birisiyiz’

Espor konusuna Türkiye’de ilk odaklanan markalardan birisi olduklarını kaydeden Bülent Gürcan, konuyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “2014 yılından beri bu alandaki önemli şampiyonalara destek veriyoruz. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Intel ESL Türkiye Şampiyonası’nı destekliyoruz. Aslında bu sene şampiyonayı da kapsayacak şekilde büyük bir Gaming Fest yapılıyor. Bu büyük oyun festivali kapsamına lig içinde mücadeleler dışında webinar serisi, workshoplar, oyunun yıldızlar ödül programı, oyun girişimciliği yarışması, müzik etkinlikleri, kariyer günleri, aile etkinlikleri ve yarışmaları yer alıyor. Espora gönül verenlerin yanı sıra Esporu merak eden herkes ile etkileşime geçiliyor.

‘12 mağazamızı gölge mağazaya dönüştürdük’

Pandemi sürecinde verinin ve veriyi analiz etme kabiliyetlerinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha deneyimlediklerini belirten Bülent Gürcan, “Bu süreçte müşterilerimizin değişen beklenti ve ihtiyaçlarını analiz ederek, fark yaratan hizmet ve uygulamaları da hayata geçirdik” dedi. Online kanalda müşterilerle gerçek zamanlı birebir iletişim kurmaya başladıklarını anlatan Gürcan, “Ayrıca, online sipariş teslimat yetkinliklerimizi geliştirdik. İnternet siparişlerini müşterilerimize daha hızlı ulaştırmak için 11 ilde 12 mağazamızı gölge mağazaya (dark store) dönüştürdük. Lojistik merkezimizle birlikte gölge mağazalarımızdan da hijyen koşullarına uygun şekilde ürün sevki de yaparak teslim sürelerini hızlandırdık” diye konuştu.

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...