MENÜ

"Kadınların gücüne inanıyoruz"

Abone Ol Google News

Son iki yıldır Türkiye Kadınlar Basketbol Süper Ligi'nin isim sponsoru olan Herbalife Nutrition Türkiye’nin Genel Müdürü Ediz Haksal, “Kadınların gücüne inanıyor, onları yüreklendirmeyi bir borç biliyoruz” dedi. Haksal, Fanatik’in sorularını yanıtladı…

Haberin Devamı

Şirketinizin kuruluşundan sponsorluğa uzanan öyküsünü anlatabilir misiniz?

Doğrudan satış sektöründe kadınlara da girişimcilik fırsatı sunan bir firmayız. Herbalife Nutrition olarak kadınların gücüne yürekten inanıyoruz. Kadın demek azim demek, mücadele demek, başarı demek. Kadınların her alanda çok başarılı olduğunu biliyoruz, basketbol da bu alanlardan birisi. Kadını odağımıza aldığımız bu noktada Kadınlar Basketbol Süper Ligi’ne adımızı verdik. Tüm kadınların verdiği mücadele ve başarılardan aldığımız ilhamla bu sponsorluğa karar verdik. Ön yargıları kıran kadın basketbolcuların bize verdiği ilham bizim en büyük desteğimiz...

Sponsorluk anlaşmanızın kapsamında neler var?

Türkiye bir basketbol ülkesi ve hem ulusal takımlar hem de kulüp takımları çapında birbiri ardına büyük başarılar ülkemize gelmeye devam ediyor. Biz de Herbalife Nutrition Türkiye olarak Kadınlar Basketbol Süper Ligi'nin heyecan dolu yarışına eşlik etmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Türkiye Basketbol Federasyonu (TBF) ile iş birliğimize başlarken “Oyuna adını vermeye geliyoruz” demiştik ve bu bizim için büyük bir gurur. İş birliğimizin hedefi, toplumsal hayatta önemli izler bırakan kadınlarımızın spordaki başarılarını da vurgulamak, hayatın her alanında olduğu gibi sporda da örnek kişiliklerin yanında olmak.

Haberin Devamı

Şirketinizin spor yatırımlarına bakış açısı nedir?

Dünyada seçkin sporcu, takım ve etkinlik dahil olmak üzere sayısız dalda 200'ün üzerinde sponsorluk anlaşmamız var. Türkiye'deki en uzun soluklu çalışmamız 2015- 2018 yıllarında Spor Toto Basketbol Süper Ligi ile gerçekleşti. Son iki yıldır da Türkiye Kadınlar Basketbol Süper Ligi'nin isim sponsoruyuz. Dünyadan örneklere profesyonel futbolcu Cristiano Ronaldo, ABD’li futbol kulübü LA Galaxy ve İspanya Kadınlar Birinci Liginde mücadele eden futbol takımlarından Atlético Madrid sponsorluğunu sayabiliriz.

‘Ekonomiye olan katma değeri önemli’

Spor ekonomisinin gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Günümüzde spor endüstrisi hem üretim hem tüketim hem de diğer sektörlerle ilişki çerçevesinde önemli bir disiplin olarak kabul ediliyor. Spor endüstrisi ile bileşenlerinin ülke ekonomileri üzerindeki etkileri de her geçen gün artıyor. Spor endüstrisi çerçevesinde üretilen ürün ve hizmetlerin ekonomiye olan katma değerinin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Sporun diğer sektörler ile olan ilişkisine baktığımızda spor ekonomisi, ülkeler açısından önemli rekabet gücü yaratma kapasitesine sahip.

‘94 ülkede faaliyet gösteriyoruz’

Hangi ülkelerde faaliyet gösteriyorsunuz?

Herbalife Nutrition olarak Amerika kıtasının tamamında, Avrupa’dan Çin’e, Hindistan‘dan Güney Afrika’ya kadar 94 ülkede binlerce distribütörlerimizle milyonlarca kişiye ulaşıyoruz. Kurulduğu günden beri aktif yaşam, doğru beslenme ve sporu destekleyen Herbalife Nutrition, dünyadaki yaşam ve beslenme alışkanlıklarını iyi yönde değiştirme mücadelesine devam ediyor.41. yılında dünyanın en büyük 3. doğrudan satış şirketiyiz. Potada da iş hayatında da kadını yüreklendiriyor aktif yaşamı önemli bir motivasyon kaynağı olarak görüyoruz.

Haberin Devamı

‘Aktif yaşama ilgi arttı’

Pandeminin sektörünüze etkileri neler oldu?

Pandemiyle beraber aktif yaşam ve doğru beslenmeye farkındalık arttı. Buna bağlı olarak da çok fazla insan ürünlerimiz tercih etti. Bunun sonucunda Herbalife Nutrition’ın Türkiye satışları çift haneli büyüdü. Nielsen ile 12 ilde bir araştırma yaptık. 18–55 yaş arası 2 bin 43 kişi ile yapılan bu araştırmada pandemi öncesinde yüzde 25 olan sağlıklı beslenmeye dikkat etme oranının pandemi ile birlikte yüzde 44’e ulaştığını gördük. Ayrıca her 10 kişiden 4’ü korona virüse karşı bağışıklığını artırmak için gıda takviyesi kullandığını söylüyor.

‘Anlaşmamız 3 yıl sürecek’

Gelecekte spor alanındaki yatırımlarınız basketbolla sınırlı mı kalacak?

Türkiye Kadınlar Basketbol Süper Ligi'ne sponsorluk anlaşmamız 3 yıl sürecek. Farklı sponsorluklara, sporun her türlüsüne açığız. Hali hazırda Türkiye’nin Milli triatleti ve aynı zamanda Ironman Triatleti İpek Onaran ile de sponsorluk çalışmalarımız var. Basketbolu tabana yaymak, daha fazla genç kızımızı basketbolla tanıştırmak ve kadın basketbolunun alt yapısını güçlendirmek için federasyonla çalışmaya devam edeceğiz.

YORUM YAZ