"İnsanların hayatını kolaylaştırmaya odaklandık"

21 Mayıs 2020, Perşembe 06:58 Son Güncelleme: 20 Mayıs 2020, Çarşamba 21:30
- A +

Vestel CEO’su Turan Erdoğan, salgın sürecinde insanların hayatını kolaylaştırmaya odaklandıklarını söyleyerek, “Bu anlayışla hayata geçirdiğimiz uygulamalardan en önemlisi websitemiz üzerinden yapılan alışverişleri 24 saatte teslim etmek oldu” dedi.

Koronavirüs salgını kapsamında ilk vakanın görülmesiyle eş zamanlı olarak hem çalışanlarının hem de müşterilerinin sağlığını koruyacak bir dizi önlem aldıklarını söyleyen Vestel CEO’su Turan Erdoğan, “Salgın kapsamında günlük hayatımız ve iş yapış şeklimiz büyük ölçüde şekil değiştirdi. Ancak sosyal izolasyonun hakim olduğu bu dönemde müşterilerimizin mümkün olduğunca hızlı ve kolay bir şekilde ürün ve servislerimize ulaşmalarını aksatmadık” dedi. Hayatın hali hazırda zorlaştığı bu süreçte Vestel olarak insanların hayatını kolaylaştırmaya odaklandıklarını belirten Erdoğan, “Bu anlayış ile hayata geçirdiğimiz uygulamalardan en önemlisi websitemiz üzerinden yapılan alışverişleri 24 saatte teslim etmek oldu. Bu uygulamayla zorunlu hallerde sokağa çıkmanın tehlikeli olduğu bu dönemde müşterilerimizin ihtiyaçlarını en hızlı şekilde karşılıyoruz” diye konuştu.

‘Alışveriş yaparak gittik’

Bu dönemde sosyal mesafenin hayat kurtardığını vurgulayan Erdoğan, şöyle devam etti: “Biz bu önlemden yola çıkarak insan temasını minimuma düşürebilmek için ‘Çözümü Var’ adında bir websitesi kurduk. Burada yer alan videolu anlatımlarla teknik desteğe ihtiyaç duyan müşterilerimizin sorunlarını mümkün olduğunca online olarak çözmeye çalışıyoruz. Ayrıca müşterilerimizin mart - mayıs aylarında garantisi biten ürünlerinin garanti sürelerini de 3 ay ücretsiz uzattık. Sağlık çalışanlarımız için de 7 gün 24 saat ücretsiz olarak yararlanabilecekleri müşteri hizmetleri servisi sunmaya başladık. Öte yanan 65 yaş üstü büyüklerimize servise gitmeden önce telefonla ihtiyaçlarını sorduk ve alışveriş yaparak gittik. Servis personelimiz ayrıca 65 yaş üstü kişilerin uzun zamandır görüşemediği çocukları, torunları, yakınlarıyla görüntülü görüşmesini sağladı. Okullarından ayrı kalan ve evde eğitimlerine devam etmek zorunda olan çocuklarımız için de hemen harekete geçtik. Vestel ARGE mühendisleri, EBA’ya erişimi kolaylaştırmak için Smart TV ekranlarını platforma uygun olarak dersler başlamadan önce güncelledi.”

‘Ürünlerimizle hastanelere yardımcı oluyoruz’

Turan Erdoğan, salgın döneminde yaptıkları sosyal sorumluluk çalışmalarını ise şöyle anlattı: “Koronavirüsle mücadelede en önde duran sağlık çalışanlarımızın hayatlarını kolaylaştırabilmek için ürünlerimizle hastanelere yardımcı oluyoruz. Klima, çamaşır, bulaşık ve kurutma makinesi gibi beyaz eşyaların yanı sıra kahve ve çay makinesi, tost makinesi gibi küçük ev aletlerinden oluşan setleri İstanbul, Ankara, İzmir, Manisa, Bursa, Antalya başta olmak üzere Türkiye’nin 200’ü aşkın noktasındaki sağlık kuruluşuna bağışladık. Ayrıca gelen talep doğrultusunda Manisa Şehir Hastanesi’ne 2 adet biyolojik numune alma kabini ve 3 adet entübasyon kabini tasarlayıp, üretip bağışladık. KAÇOD desteği ile tedavi gören, fakat bu ortamda ailesinin ekonomik durumu sebebi ile tedavilerine devam edemeyen çocukların tedavilerini üstlendik. Sokaktaki dostlarımızı düzenli olarak besledik, barınma ihtiyaçlarını giderdik.

‘Küçük ev aletlerinin satışı arttı’

İnsanların evlerinde kaldıkça en çok mutfakta vakit geçirmeye başladıklarını anlatan Turan Erdoğan, “Bu da mutfak eşyalarındaki eksikleri fark etmelerine neden oldu. Dolayısıyla da küçük ev aletleri ve beyaz eşya satışlarında artış oldu” dedi. Tüketicinin ihtiyaçlarını ertelemeyip, satın alma eğilimi gösterdiğini ifade eden Erdoğan, şu bilgileri verdi: “Öte yandan mücadele ettiğimiz salgının getirdiği ekstra hijyen koşulları da tüketiciyi satın alma eylemi sırasında etkiledi. İçerisindeki havayı temizleyen buzdolabımız, yaydığı doğal ışık ile zararlı oluşumları engelleyen bulaşık makinemiz, özel ışıklarla yıkadığı çamaşırlarda ekstra hijyen sağlayan çamaşır makinemiz ve özel teknolojili süpürgelerimiz müşterilerimiz tarafından ilgi gördü.”

‘e-ticaret ciddi bir ivme kazandı’

Dünyanın hali hazırda bir dijital dönüşüm içinde olduğunu söyleyen Turan Erdoğan, şöyle devam etti: “Bu salgının bu dönüşümü hızlandırdığını düşünüyorum. Pandemi dolayısıyla sürekli evdekalan insanlar işlerini ve ihtiyaçlarını online olarak çözmeye başladı. Bu süreçte birkaç yıldır sürekli bir büyümeivmesi gösteren e-ticaret sektörü deciddi bir ivmekazandı. Vestel olarak biz dee-ticarete olan yatırımlarımızı uzun zamandır artırıyorduk. İçinde bulunduğumuz bu döneme de hızla ayak uydurduk.”

‘Üst düzey hijyen önlemleri alıyoruz’

Üretim alanlarında düzenli aralıklarla sanitasyon uygulaması yapıldığını dile getiren Turan Erdoğan, “Ürünler paketlenmeden önceve paketlendikten sonra dezenfekteediliyor. Lojistik süreçlerde de hem görevli personel hem dearaçlar dezenfekteedilerek üst düzey hijyen önlemleri alınıyor” dedi. Erdoğan, şunları söyledi: “Biz uzun yıllardır dijital dönüşümeyatırım yapan bir şirketiz. Manisa’da yer alan üretim üssümüz Vestel City, Endüstri 4.0 dönüşümünü büyük ölçüdetamamlamış durumda. Bu dönüşüm yüzdeyüz olarak gerçekleştiğindesipariş aşamasından üretimin her aşamasına kadar dijitalleşmiş olacağız. En son şubat ayında dijital teşhir uygulamasını hayata geçirdiğimiz ‘Vestel Ekspres’ mağaza konseptini müşterilerimizin hizmetinesunduk. Vestel Ekspres konsepti, online satın alma deneyimini fiziksel perakendeyle buluşturuyor.”

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...