MENÜ

"Gelecek yıl spora verdiğimiz desteği artıracağız"

27 Ekim 2020, Salı 06:58 Son Güncelleme: 27 Ekim 2020, Salı 01:32
- A +

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, gelecek yıl spora ve sporcuya verdikleri desteği artıracaklarını söyleyerek, “Damat Tween ve D’S Damat markalarımızla Türkiye’nin üretim, ihracat ve istihdamına olan güçlü katkımızı sürdürmeye devam edeceğiz, bunun için gerekli moral ve enerjiye sahibiz” dedi. Orakçıoğlu, Fanatik’in sorularını yanıtladı:

n Orka Holding olarak şu anda hangi kulüplere, sporculara ve spor dallarına sponsorsunuz?

Futbolda A Milli Futbol Takımları başta olmak üzere Süper Lig’de Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor, yurt dışında Makedonya ve Güney Afrika Kadın ve Erkek Milli Takımları’nın sponsorluyuz. Ayrıca İspanya’da La Liga’nın önemli takımlarından biri olan Deportivo Alaves ile olan sponsorluğumuz da devam ediyor. Geçtiğimiz ay en yeni sponsorluk anlaşmamızı ise NK Istra ile imzaladık. Futbol takımları haricinde farklı spor dallarında da sponsorluğumuz sürüyor. Basketbolda İtalya Seri A’da Fortitudo takımının, Türkiye’de Fenerbahçe Beko, Galatasaray, Tofaş ve Darüşşafaka’nın, voleybolda ise Fenerbahçe ve Galatasaray takımlarının sponsoruyuz. Ayrıca Galatasaray’da tekerlekli basketbol takımının hem giyim hem de forma sırt sponsoruyuz.

n Spor yatırımları sizin için neden önemli? Bu desteklerin marka bilinirliğine ve ruhuna etkileri neler?

Orka Holding olarak bulunduğumuz her ülkenin yerel değerleri, bizim için büyük önem taşıyor. Sporun gerek ülke sınırları içinde gerekse uluslararası alanda bireyleri ve toplumları birleştirici bir özelliğe sahip olması, bu bakış açımızla bütünleşerek güzel bir uyum yakaladı. Bu güçlü birliktelik, yani spora sunduğumuz katkı, elbette marka bilinirliğine yadsınamaz bir ivme getiriyor. Ancak bizim asıl önem verdiğimiz nokta: müşterilerimizle duygusal bağımızın ve uzun soluklu yol arkadaşlığımızın adeta birer elçisi niteliği taşıması…  

Pandemi süreci spor sponsorluklarını ne yönde etkiledi? Bu süreç spor ekonomisinin büyümesini nasıl etkiledi? 

Pandemi süreci sponsorlukların askıda kalmasına sebep oldu diyebiliriz. 2020 yılına girdiğimiz ilk günlerde dünya futbolunun ünlü İngiliz kulüplerinden biri ile görüşmelere başlamıştık. Kendilerini İstanbul’da ağırlayarak toplantılarımızı yaptık. Tam anlaşmaya varmak üzereyken Covid-19 pandemisi oldu ve o dönem görüşmelerimize kısa bir ara vermek durumunda kaldık. Geçtiğimiz hafta yeniden online toplantılar ile bu iletişimlerimize kaldığımız yerden yeniden başladık. Önümüzdeki sezon markamızın güzel iş birliklerini duyuracağız.  

2021 yatırım hedefleriniz nedir? 

Gelecek yıl spora ve sporcuya verdiğimiz desteği artırarak sürdüreceğiz. Damat Tween ve D’S Damat markalarımızda sürdürülebilir moda anlayışıyla üretilen doğa dostu, fonksiyonel ve tekno ürünlerden oluşan koleksiyon yatırımlarımız da artarak sürecek. Ve yine Türkiye’nin üretim, ihracat ve istihdamına olan güçlü katkımızı sürdürmeye devam edeceğiz, bunun için gerekli moral ve enerjiye sahibiz.

Sanal defile düzenlediler

Türkiye’de ilk kez gerçekleştirdiğiniz sanal defile ile ilgili bilgi verebilir misiniz? Neden ihtiyaç duydunuz? 

Orka Holding olarak Damat Tween ve D’S Damat markalarımızla erkek modasında daima ilklerin öncüsü olduk, gerek tasarım gerekse inovasyon anlamında... Yatırımlarımızı da ağırlıklı olarak Ar-Ge, inovasyon ve dijital üzerine kurguluyoruz. Dolayısıyla küresel çapta emin adımlarla yükselmemize hizmet edecek bu alandaki her yeni girişimi markalarımızın yolculuğunda uygulamayı sürdüreceğiz. Damat Tween markalarımızın 2021 İlkbahar/Yaz Koleksiyonunu da Virtual Runway (Sanal Defile) şovu ile sunmamız, bu bakış açımızın bir yansıması oldu. Türkiye’de bir ilk olarak greenbox teknolojisini 3. boyutla buluşturan dijital platformlar aracılığı ile markaya özel yaratılan İtalya sokaklarında gerçekleştirdik. Defilemize Damat Tween’in dört yıl önce giriş yapmasına rağmen kısa sürede hızla büyüyerek 32 mağazaya ulaştığı dünya moda merkezi İtalya’daki başarısına atfen sanal ortamda oluşturulan İtalya sokakları ev sahipliği yaptı.

‘431 mağazaya ulaştık’

Orka'nın geldiği büyüklük nedir?  

Şu anda 210 yurt dışı ve 221 yurt içi olmak üzere toplam 431 mağazamız bulunuyor. Şu anda sadece Giresun’daki üretim tesislerimizde 2 bin 500’e yakın çalışanımız var. Yurt dışı mağazalarımızı da eklersek 5 binin üzerinde çalışana sahibiz.  

Bugün geldiğimiz noktada pandeminin etkisiyle hazır giyim sektörü açısından nasıl bir tablo görüyorsunuz?

Hepimiz için artık bitmeyecek yeni bir dönem başladı. Covid-19 salgını, tüm dünyada insan sağlığını yaşamın merkezine koyması ile birlikte ülke ekonomilerindeki hazır giyim sektörü dahil tüm aktörlerin mevcut ve gelecek planlarına “sürdürülebilirlik” kavramını yerleştirdi. Yine bu yeni dönem, özellikle içinde bulunduğumuz sektörde şunu da gösterdi ki; artık ortada paylaşacağımız bir pasta yok, sadece bölüşmemiz gereken bir ekmek var. Sektörümüzün tüm paydaşlarının aynı gemide olduğunun bilincinde olması, ekonomik ve toplumsal refaha olan katkımızın sürmesi adına büyük önem arz ediyor.

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...