MENÜ

‘Futbol yatırımlarımız devam edecek’

07 Nisan 2021, Çarşamba 06:58 Son Güncelleme: 07 Nisan 2021, Çarşamba 06:58
- A +

Mahmood Kahve'nin marka yolculuğu nasıl başladı?

1980 yılında kurulan şirketimiz ilk olarak Mahmood Tea markasıyla üretime başladı. Daha sonra 2005 yılında Mahmood Coffee markamızla kahve sektörüne girdik… Mahmood Coffee , Altunkaya Şirketler Grubu’nun Türkiye’de faaliyet gösteren, dünya çapında markalarla rekabet etmek ve yerli üretimle bu sektörde biz de varız dediği bir marka. Bir dünya markası olma yolunda olan Mahmood Coffee, dünyanın en kaliteli kahve çekirdeklerinden üretiliyor. Tüm dünyada kahve tüketicileri tarafından beğeniyle tüketiliyor. Gold, klasik, 2’si 1 arada, 3’ü 1 arada ve Türk kahvesi gibi Türkiye’de de bolca tüketilen kahve çeşitlerinin yanı sıra, sektördeki yeni trendleri takip ederek Cappuccino, Latte ve Espresso gibi yeni nesil kahve ürünlerini de geliştirdik. Aynı zamanda kahve dışı sıcak içeceklerden sıcak çikolata ve salep gibi alışkın olduğumuz lezzetleri de ürün yelpazemizde bulunduruyoruz.

Hangi ülkelerde faaliyet gösteriyorsunuz?

Altunkaya Şirketler Grubu merkezi Gaziantep’te bulunan ve birçok alanda faaliyet gösteren dev bir işletme. Gıda sektöründen içecek sektörüne, sağlık ve temizlik sektöründen tarım ve hayvancılık sektörüne kadar birçok alanda Türkiye’yi dış pazarlarda temsil ediyoruz. Mahmood Coffee olarak başta Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın 40’tan fazla ülkesinde ürünlerimizi tüketicilere sunuyoruz.

Markanızı farklı kılan özellikler neler?

Üretim kapasitesi ve kalitesiyle dünya standartlarında entegre bir tesis olan fabrikamızda teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kapasite ve verimliliği sürekli artırıyoruz. Mahmood Coffee, dünyanın en kaliteli kahve çekirdeklerinden ürettiği ürünlerle yerli mühendis ve üretim gücünü Türkiye'ye sunuyor.

Pandeminin sektörünüze etkileri neler oldu?

Pandemi sürecinde kafelerin kapatılması kahve sektörünü olumsuz etkiledi. Buna ofislerin belirgin şekilde boşalması da eklenince, kafelerde ve genel olarak ev dışında kahve tüketimi azaldı. Evde tüketim ise arttı. TÜİK verilerine göre 2019'un ilk 10 ayında 61,6 bin ton olan tüketim, 2020'nin aynı döneminde 60,4 bin ton oldu. TÜİK verilerine göre kahve makinaları ithalatı 2019 yılının ilk on ayında 155 bin iken 2020'nin aynı döneminde 251 bine yükselmesi evde tüketimin arttığına işaret ediyor.

e-ticaretteki büyüme ivmesini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Her geçen gün hacmi büyüyen e-ticaret, pandemi etkisiyle 3-5 yılda yakalayacağı ivmeyi kısa sürede yakaladı. Bu tüketim kanalının rahatlığına alışan müşterilerin pandemiden sonra da e-ticaret yapmaları öngörülüyor. Biz de pandemi döneminde ‘sonsepet.com’ sitemizi açarak e-ticaret sektörüne girdik.

‘Birçok firma spor yatırımlarını artırıyor’

Şirketinizin spor yatırımlarına bakış açısı nedir?

Mahmood Coffee olarak kurulduğumuz günden bu yana sporun birleştirici gücüne inanarak spora destek veriyoruz. Dünyada reklam harcamalarında spor yatırımları önemli bir orana sahip. Bu bağlamda dünyada ve Türkiye’de birçok firma spor yatırımlarını gittikçe artırıyor. Spor herhangi bir ayrım gözetmeksizin her kesimden insanı birleştirerek toplumun geniş kitlelerine hitap ediyor. Biz de gerek reklamlarla gerek ise sponsorluklarla spor endüstrisindeki yatırımlarımıza devam ediyoruz.

‘Forma sponsorluklarımız bulunuyor’

Şu ana kadar hangi kulüplere sponsor oldunuz?

Ankaragücü , BB Erzurumspor, Hes Kablo Kayserispor, İttifak Holding Konyaspor futbol takımları ve Gaziantep Basketbol takımına sponsor olduk. Ayrıca 3 yıldan bu yana statlarda yer alan saha kenarı reklamlarımız bulunuyor.

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...