MENÜ

‘Futbol tutkusu imkânsız tanımaz’

29 Mayıs 2021, Cumartesi 06:58 Son Güncelleme: 29 Mayıs 2021, Cumartesi 06:58
- A +

Mastercard’ın Hızlı Gelişen Pazarlar Pazarlama ve İletişim Başkan Yardımcısı Ceren Türkben Kaya, “2021 UEFA Şampiyonlar Ligi Finali kapsamında hazırladığımız reklam filmi ile tutku, cesaret ve kendine inanarak oynanan futbolun sonucu değiştirebileceğini istatiksel verilerle anlattık” dedi.

Porto’da bugün oynanacak UEFA Şampiyonlar Ligi’nin final etkinliğinin sponsorlarından Mastercard’ın Hızlı Gelişen Pazarlar Pazarlama ve İletişim Başkan Yardımcısı Ceren Türkben Kaya ile konuştuk. 25 yıldan uzun süredir UEFA Şampiyonlar Ligi’nin sponsoru olduklarını söyleyen Ceren Türkben Kaya, her sene bu etkinliğe dair birçok ses getiren kampanya düzenlediklerini belirtti. Kaya, “Bu yıl da Mastercard Türkiye olarak hazırladığımız ve kısa sürede büyük ilgi gören UEFA Şampiyonlar Ligi kampanya reklam filminde etkinliğin tarihi ve futbolun ruhunu ele aldık” dedi. 

‘Maçlar incelendi’

Porto’da yapılacak finaline sayılı günler kala kalpten oynanan futbolun, maç sonucunu nasıl değiştirebileceğini sayısal verilerle ortaya koymak istediklerini ifade eden Kaya, şöyle devam etti: “Ancak mesajımızı vermek için kelimelerin gücüyle yetinmedik ve istatistiklerin kesinliğine de başvurduk. Spor veri analizi şirketi Stats Perform (OPTA) ile birlikte Şampiyonlar Ligi tarihindeki efsane geri dönüşlerin gerçekleşme olasılıklarını, LWP (Canlı Kazanma Olasılığı) modelini kullanarak bilimsel yöntemlerle hesapladık. Bu kapsamda söz konusu maçlar tek tek incelendi. Yapay zekadan faydalanılarak özel bir algoritma oluşturuldu. Ortaya çıkan rakamlar ve geçmişte elde edilen skorlar karşılaştırıldığında, futbolda tutkunun istatistiklerin önüne geçtiği ve ‘imkânsız’ diye bir şey olmadığı kanıtlandı. Böylece Mastercard Türkiye olarak 2021 UEFA Şampiyonlar Ligi Finali kapsamında hazırladığımız reklam filmi ile futbolda tutkunun ‘imkânsız’ diye bir şey tanımadığını, tutku, cesaret ve kendine inanarak oynanan futbolun sonucu değiştirebileceğini istatiksel verilerle anlattık.”

 'Come back ...'

İmkansızı başarmak denince akla elbette futboldaki ‘come back’ler, yani geri dönüşlerin geldiğini kaydeden Kaya, şu bilgileri verdi: “Şampiyonlar Ligi tarihi de bu konuda oldukça zengin olduğunu söyleyebiliriz. 1999 Bayern Manchester United, 2005 Milan Liverpool, 2019 Tottenham Ajax… gibi örneklerle liste uzayıp gidiyor. Bu nedenle bu seneki kampanya temeline, bu efsane geri dönüşleri koyduk. Reklam filminde, büyük yıldızların bile bazen tökezlediğini, kazananların asla pes etmediğini ve futbolda tarihinin böyle yazıldığını vurguladık. Mastercard Türkiye olarak 2021 UEFA Şampiyonlar Ligi reklam filmi Türkiye’de hazırlayıp, dünyada farklı ülkelerde de aynı anda yayına giren ilk reklam filmimiz oldu.”

Marka Elçisi José Mourinho destek verdi

2021 UEFA Şampiyonlar Ligi finali öncesinde Marka Elçisi José Mourinho’nun desteğiyle Futbol Taraftarlık Araştırması gerçekleştirdiklerini söyleyen Kaya, şu bilgileri verdi: “Avrupa çapında İngiltere, Almanya, İtalya, İspanya, Fransa ve Portekiz’den 12 bin futbol taraftarının katılımıyla gerçekleşen Mastercard’ın anketine katılan taraftarlar; Covid-19 sonrasında en çok neyi sabırsızlıkla beklediklerini anlattılar. Ve bir futbol taraftarı olmanın oyunun ve kişisel olarak kendilerinin üzerindeki etkisinin ne olduğuna dair konuştular. Mastercard Marka Elçimiz José Mourinho taraftarların stadyumda olmasının önemini vurguladı.”


YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...