MENÜ

'Fitness'da büyük artış'

Abone Ol Google News

AdColony, kullanıcıların spor alışkanlıklarının ve spor uygulamaları kullanımlarının pandemi ile nasıl değiştiğini ortaya koymak için bir araştırma yaptı. “AdColony Mobil ve Fitness” adını verdikleri araştırma, salgın sebebiyle yeni normaldeki spor yapma ve mobil kullanım alışkanlıklarını gözler önüne seriyor. Özellikle 2019’a kıyasla önceliklerin büyük oranda değiştiği bir gerçek. Evde vakit geçirdikçe öğünleri kontrol etmek de iyice zorlaştı. Yeni antrenman teknikleri aramak pandemi döneminde yüzde 9, öğün takibini yapan uygulamalar ise yüzde 7 artış gösterdi. Yılın en başında kullanıcıların yalnızca yüzde 50’si spor ve fitness için mobil cihazlarını kullandığını söylerken, salgınla birlikte bu oranın yüzde 75’e çıktığı görülüyor.

Haberin Devamı

Evde spor…

Araştırmaya göre, evde kalınan dönemde sağlığa dikkat etmek ve fit olmak için spor uygulamaları kullanmak en pratik çözümlerden oldu. Katılımcıların yüzde 38’i pandeminin başlamasıyla spor ve beslenme uygulamalarını daha sık kullandığını söylerken, yüzde 22’si mobil cihazlarına yeni sağlık uygulamaları indirdiğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 28’i ise mobil cihazlarından egzersiz videoları izleyerek evlerinde spor yaptıklarını belirtiyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 70’i evde egzersiz yaparken müzik dinlemeyi tercih ediyor. Film veya dizi izleyerek spor yapanların oranı ise yüzde 21. Evde spor yaparken katılımcıların yüzde 21’i mobil cihazlarından oyun oynuyor, yüzde 19’u ise sosyal medyada vakit geçiriyor.

Haberin Devamı

Mobil cihazlar

Katılımcıların yüzde 54’ü egzersizlerini takip edebilmek için ilk tercihlerinin mobil cihazlar olduklarını belirtiyor. Popülerliği günden güne artan akıllı saatler yüzde 26 ile ikinci tercih olurken, tabletler ise yüzde 7 ile son tercih oluyor. Dijital cihazların sunduğu tüm imkanlara rağmen katılımcıların yüzde 13’ü ise egzersizlerini takip etmek için hiçbir cihaz kullanmadıklarını belirtiyor. AdColony EMEA&LAtAM Genel Müdürü Volkan Biçer, araştırmayla ilgili olarak, “İçinde bulunduğumuz süreçte sosyalleşme ve spor alışkanlıklarımızın yeniden şekillenmesi tabii ki kaçınılmaz. Evlerimizde çok daha sık vakit geçirdiğimiz bu dönemde her konuda olduğu gibi spor yaparken de yine mobil kurtarıcımız oldu” dedi. Biçer, şöyle devam etti: “Hem fiziksel hem psikolojik sağlığımızı korumak için spor uygulamaları, hayatımızda artık çok daha fazla yer edindi. Yaptığımız araştırma pandemi öncesine göre fitness ve sağlık uygulamalarının kullanımının yüzde 25 arttığını gösterdi. Aynı zamanda katılımcıların yüzde 57’si mobil cihazların spor ve antrenman için önemli olduğunu ve vazgeçemeyeceklerini düşünüyor.”

‘Futbol oyunları tercih ediliyor’

Volkan Biçer, “Mobil dünya hayatımızda daha büyük yer almaya başladıkça sosyalleşme seçeneklerimiz de dijitale kaymaya devam ediyor” dedi. Biçer, şunları söyledi: “Mobil oyunlar, özellikle günümüzde daha da artan gündelik stresle başa çıkmak ve dertlerimizi unutmak için en hızlı ve ulaşılabilir platformlar oldu. AdColony olarak Türkiye'nin de dahil olduğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’yı kapsayan EMEA bölgesinde gerçekleştirdiğimiz Coronavirus Etkisi Araştırması da, bu verileri doğruluyor. Spor oyunları trafiklerinde ise Covid-19 vakasının Türkiye'de ilk görüldüğü tarih 11 Mart’tan 17 Nisan’a kadar gözle görülür bir artış oldu.”

Haberin Devamı
YORUM YAZ