Arama

Popüler aramalar

Eylem Türk ve Spor Ekonomisi

Abone OlGoogle News

‘Hedefimiz İstanbul’u e-Spor şehri yapmak’

Haberin Devamı

Gaming in Turkey Oyun Ajansı’nın Kurucusu Ozan Aydemir, eylülde düzenleyecekleri BLAST Pro Series organizasyonuyla dünyanın en iyi 6 e-Spor takımını ağırlayacaklarını söyleyerek, hedeflerinin İstanbul’u e-Spor şehri yapmak olduğunu söyledi.

Dünyanın en büyük 6 CS:GO e-Spor takımını İstanbul’da bir araya getirecek olan BLAST Pro Series organizasyonu 29 Eylül’de Ülker Spor ve Etkinlik Salonu’nda gerçekleşecek. Dünya genelinde 11.9 milyon oyuncuya sahip CS:GO, Türkiye’de ise 3 milyon aktif oyuncu tarafından oynanıyor. İlginin büyüklüğü, geçtiğimiz sene Danimarka’da ilki gerçekleşen BLAST Pro Series turnuvasını İstanbul’a getirdi. Gaming in Turkey olarak hedeflerinin en başından beri e-Spor alanındaki büyük bir organizasyonu Türkiye’ye getirmek olduğunu söyleyen Gaming in Turkey Oyun Ajansı’nın Kurucusu Ozan Aydemir, “BLAST Pro Series ile bu ilki gerçekleştirmiş bulunuyoruz. Uzun soluklu bir proje olduğu için bu etkinlik önümüzdeki senelerde de devam edecek” dedi.

Haberin Devamı

Tanıtım fırsatı

Bu organizasyonun Türkiye’yi e-Spor alanında önde gelen ülkelerden birisi haline getireceğini belirten Aydemir, şu bilgileri verdi: “Hedefimiz İstanbul’u e- Spor şehri yapmak. Organizasyonu izlemek isteyenler ve katılacak takım taraftarlarının ülkemize gelmesi, turizm ve kültürel tanıtım için güzel bir fırsat olacak. Bunun yanı sıra BLAST Pro Series’in bir diğer amacı, e-Sporu ve Counter Strike oyununu genele yayarak daha çok kitleye ulaşmak. Organizasyonu düzenleyen firma yetkililerine göre BLAST Pro Series’in rakibi, dünyadaki diğer e-Spor organizasyonları değil, NBA gibi, Formula 1 gibi etkinlikler... Bu nedenle de turnuvanın daha çok genele hitap etmesini amaçlıyorlar. Bize göre BLAST Pro Series ülkemizdeki e-Spor ekosistemi için çok önemli bir adım olacak.”

8 farklı oyun...

Gaming in Turkey ile ilgili de bilgi veren Aydemir, şöyle devam etti: “Şirketimiz, adından da anlaşılacağı gibi tamamen oyun sektörüne odaklanmış oyun ve e-Spor ajansı. 10 senedir profesyonel olarak bu sektörün içindeyiz. Şu anda 8 farklı global oyunun Türkiye ve bölgesel pazarlama kampanyalarını yürütüyoruz. Bunların yanı sıra, BLAST Pro Series’in Türkiye tanıtım, pazarlama ve sponsorluk ajansıyız. Gaming in Turkey, BLAST Pro Series gibi ülkemizde e-Sporun gelişimini artıracak farklı organizasyonları Türkiye’ye getirmeye devam edecek.”

‘e-Spora yatırım yapmamak imkânsız gibi’

Elektronik sporların 90’lı yıllara dayanan bir geçmişi olduğunu hatırlatan Ozan Aydemir, şöyle devam etti: “e-Sporun tüm dünyada trend olması 2000 sonrasına denk geliyor. Bugün gelinen noktada oyun sektörü ve e-Spor yatırımları da gün geçtikçe artıyor. Dünya genelinde 400 milyondan fazla e-Spor sever var. Hal böyle olunca da bu devirde e-Spora yatırım yapmamak imkânsız gibi... Çünkü dijitalleşen dünyada, özellikle millennial dediğimiz genç kuşak zamanının çoğunu dijitalde geçiriyor. Hem onları mutlu etmek adına hem pazarı büyütmek adına yapılan yatırımlar ise katlanarak artıyor. e-Spor, bu gençlere ulaşmak isteyen markalar için de inanılmaz bir pazarlama seçeneği sunuyor.”

Haberin Devamı

‘Oyuncuların yüzde 44’ü kadınlardan oluşuyor’

Küresel e-Spor gelirlerinin 2018 sonunda 900 milyon Doları bulacağını kaydeden Ozan Aydemir, sektörle ilgili rakamları paylaştı: “2018’de dünyadaki toplam e-Spor kitlesinin 400 milyonu geçmesi bekleniyor. 2017’de 696 milyon Dolarlık bir gelire sahip olan e-Sporun 2021’de 1.6 milyar Dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Bu da, önümüzdeki yıllarda e-Sporun, globalde ve dolayısıyla ülkemizde kat kat büyüyeceğini gösteriyor. Bu gelişime markaların da kayıtsız kalmadığını ve yatırımlarını bu kanala aktarmaya başladığını söylemek gerek.” Aydemir, “Türkiye’deki oyun sektörüne bakacak olursak, gelir bakımından dünyada 18. sırada yer alıyor. 30 milyonu aşan oyuncuların yüzde 44’ünü kadınlar yüzde 56’sını erkekler oluşturuyor. e-Spor tarafında ise neredeyse 4 milyon kişiye yakın bir rakam bu dünyayı takip ediyor” dedi.

‘Futbol ekonomisini yakalaması çok zaman almayacak’

Spor kulüplerinin markalar gibi genç nesle ulaşmak istiyorlarsa, e- Spor branşlarını açmak zorunda olduklarını belirten Ozan Aydemir, şöyle devam etti: “Ülkemizde Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray’ın e-Spor takımları mevcut... Bursaspor da bu gruba eklendi, aldığımız haberlere göre Antalyaspor’un da bu tür bir girişimi var. Spor kulüpleri ne kadar çabuk dijital dünyaya ayak uydurur ve e-Spor branşlarını kurarsa, genç nesli o kadar çabuk yakalayabilir. Genel gelirlere baktığımızda, oyun sektörü artık sinema sektörünü geçmiş durumda. Futbol ekonomisini de yakalaması çok zaman almayacaktır. Bu sebeple elektronik sporları dijital çağın spor branşı olarak nitelendirebiliriz. Belki de çok yakın zamanda olimpiyatlarda da hak ettiği yeri alacaktır...”

Haberin Devamı

‘Markalar için farklı alternatifler mevcut’

e-Spor alanında neredeyse tüm markalarla iletişim halinde olduklarını söyleyen Ozan Aydemir, şu bilgileri verdi: “Nescafe, Migros, Monster Laptop, GameSultan, Türk Telekom, Turkcell çalıştığımız veya çalışmaya devam ettiğimiz markalardan birkaçı. Firmalar gelecekteki potansiyel müşterilerini düşünerek e-Spora yatırım yapmaya çalışıyorlar. Çünkü genç nesli artık normal mecralarda yakalamak oldukça güç... Onların sevdiği yayıncılarla, desteklediği takımlarla ortak projeler, sponsorluklar yaptığınızda göz önünde oluyorsunuz. Aksi halde geride kalıyorsunuz. e-Spora veya oyun dünyasına yatırım yaparak kitle ile olan bağını güçlendirmek isteyen markalar için birçok farklı alternatif mevcut. Mesela, elektronik sporlarla uğraşan takımlara sponsorluk desteği verebilirler. Ya da kendi e-Spor takımlarını kurabilirler. Ayrıca ülkemizde yapılan organizasyonları destekleyerek daha çok organizasyonun yapılmasını sağlayabilirler. Trafiği yüksek ve başarılı oyunların içine ürünler entegre edilerek oyuncu ile marka arasında dijitalde birebir iletişim sağlanabilir.”