Eylem Türk ve Spor Ekonomisi

01 Şubat 2018, Perşembe 06:00
- A +
Sponsor değil, yol arkadaşıyız’

Altınordu Futbol Kulübü  birlikte çıktıkları yolun, standart bir forma sponsorluğunun çok ötesinde olduğunu söyleyen Petrol  Ofisi CEO’su Selim Şiper, “Bu nedenle yaptığımız işbirliğine ‘sponsorluk’ değil, ‘yol arkadaşlığı’ diyoruz”  dedi

Petrol Ofisi olarak, geçmişten günümüze her alanda spora katkı sağlayan bir kuruluş olduklarını söyleyen Petrol Ofisi CEO’su Selim Şiper, “Geçmişte başta milli takım resmi sponsorluğu olmak üzere birçok  sportif etkinliğe  katkılarımız oldu. Bunlar arasında deniz yarışları, voleybol, tenis, yüzme ve güreş  gibi pek çok  farklı spor disiplini bulunuyor” dedi. Son olarak Altınordu Futbol Kulübü ile yaptıkları işbirliğinin her iki taraf için de güçlü bir sinerji oluşturacağını belirten Şiper, “Bu işbirliğine imza atmamızın en önemli nedeni ise hiç şüphesiz Altınordu’nun sahip olduğu özgün ve güçlü felsefesi” dedi. Şiper, şöyle konuştu: “Petrol Ofisi olarak biz de insanın değerini bilen, insana yatırım yapan bu felsefeyi benimsiyor ve destekliyoruz. Petrol Ofisi ve Altınordu Futbol Kulübü, birçok açıdan birbirlerine benziyorlar. Aynı yönde yürüyen, geleceğe bakan ve bu geleceğe katkı yapmayı amaç edinmiş iki lider marka olarak azimli bir şekilde ilerliyor. ”

Felsefi beraberlik

“İşte bu nedenle biz, Altınordu ve Petrol Ofisi arasındaki bu birlikteliğe ‘sponsorluk’ değil de, ‘yol arkadaşlığı’ diyoruz”  diyen Şiper, şöyle devam etti: “Bizimkisi aslında felsefi bir beraberlik. Altınordu FK ile birlikte çıkılan yol, standart bir forma sponsorluğunun çok ötesinde bir işbirliği. Öyle forma reklamı ile ya da sportif başarılar gibi konu başlıklarımız hiç olmadı. Elbette ki sportif başarılar bizleri sevindirir. Ancak bizim hedefimiz 38’e ulaşan Altınordu’dan yetişmiş milli futbolcu sayısının birkaç  yıl sonra 50’ye çıkabilmesi... Sonra 100’e, 150’ye çıkabilmesi. Türkiye futbolunun, ülkemiz sporunun yarınlarına katkı sağlayacağız. Bizim amacımız, hedefimiz bu.”

‘Sadece reklam amaçlı olmamalı’

Dünya çapında yıldız bir futbolcu olma yolunun, alt yapı kulüplerinin çoğaltılmasından geçtiğine inan dıklarını söyleyen Selim Şiper, “Altınordu’nun bu konudaki en iyi, en başarılı örnek olduğunu ve ‘İyi Birey’, ‘İyi Vatandaş’, ‘İyi Futbolcu’ mottosunu başarıyla hayata geçirdiğini düşünüyoruz” dedi. Şiper, “Bizim gibi kurumların spora destek olmak suretiyle Türk insanına katkıda bulunması gerektiğine inanıyorum. Öte yandan bu sponsorlukların sadece reklam amaçlı ve sportif başarı odaklı olmamasını diliyoruz” dedi.  Şiper, Petrol Ofisi’nin bugün geldiği  noktayı ise şöyle anlattı: “Bugüne gelindiğinde Petrol Ofisi Türkiye’nin en geniş bayi ağına sahip, akaryakıt ve madeni yağlar sektörünün lideri. Özel sektör kuruluşları arasında Türkiye’nin değeri ve en büyük iki şirketinden birisi... İçinde bulunduğumuz sektör, yatırımların süreklilik arz etmesini gerektiren bir sektör. Bu nedenle, mevcut operasyonlarımızı en iyi ve en güçlü şekilde devam ettirmek için alt yapımıza gereken yatırımları yapmaya devam edeceğiz.”  

‘Futbol alt yapısının bir numaralı markası’

Her bir ilmeğinde yüz yıla yaklaşan bir emeği olan Altınordu Futbol Kulübü’nün, Türk futbolunun alt yapısının bir numaralı markası olduğunu vurgulayan Selim Şiper, “Petrol Ofisi bu işbirliği ile Türk gençlerine enerji kazandırmayı, genç yetenekleri kucaklayarak bugünü değil yarının başarılarını daha ileriye taşımayı hedefledi” dedi. Şiper, şöyle devam etti: “Bu işbirliği ile iki kuruluşun birbirinden öğreneceği, vizyon ve yaklaşım açısından ilham alacağı çok şey olduğuna inanıyoruz. Altınordu FK, ayağı sağlam yere basan, ülke futboluna, sporuna gerçek katkıyı sağlayacak kalıcı başarıları hedefliyor. Tıpkı bizim gibi geleceğe bakıyor, geleceği tasarlıyor ve geleceğin alt yapısını bugünden yaratıyor. Bizler de Petrol Ofisi’nde yeni ufuklara bakıyoruz ve geleceğin hazırlıklarını yapıyoruz. Bu nedenle Petrol Ofisi ve Altınordu Futbol Kulübü arasındaki bu işbirliği, çok doğru bir zamanlama ile çok doğru bir şekilde ve bir o kadar da anlamlı olarak gerçekleşen bir birliktelik, beraberlik. ”

Arama butonundan Nike Air Max çıktı

Bu yıl GittiGidiyor’un arama butonuna tam 1.6 milyon kez ‘stres çarkı’ yazıldı. Stres çarkından sonra kullanıcılar en çok Nike Air Max, cep telefonu, iPhone 6, erkek kol saati, TV ünitesi, iPhone 7 ve avize kelimelerini aradı.

Ayda yaklaşık 70 milyon ziyaret alan ve 20 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunan GittiGidiyor, 2017 yılının ‘en ’lerini açıkladı. Bu yıl Gitti Gidiyor’un arama butonuna tam 1.6 milyon kez ‘stres çarkı’ yazıldı. Stres çarkından sonra kullanıcılar en çok Nike Air Max, cep telefonu, iPhone 6, erkek kol saati, TV ünitesi, iPhone 7 ve avize kelimelerini aradı. 2017’de GittiGidiyor’un en çok büyüyen ilk üç kategorisi ise yapı-market, cep telefonu&aksesuar ve evcil hayvan ürünleri kategorileri oldu.

Pazartesi alışverişi

Platformun paylaştığı verilere göre, kullanıcılar 2017 yılı boyunca en çok pazartesi günleri alışveriş yaptı. En çok alışveriş yapılan mevsim ise sonbahar oldu. En çok alışveriş yapan illerde İstanbul, Ankara, İzmir sıralamasını Bursa, Antalya, Kocaeli, Konya, Adana, Mersin ve Denizli izledi. GittiGidiyor’da önceki yıla kıyasla alışveriş sıklığı en çok artan il ise yüzde 90 ile Şırnak oldu. Şırnak’ı yüzde 45 ile Gaziantep ve yüzde 42 ile Denizli takip etti.

Saniyede 1 satış

2017’yi yüzde 56 büyüme oranıyla kapattıklarını vurgulayan GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay MENA Bölge Direktörü Öget Kantarcı, “Aylık ziyaretçi sayımız 70 milyona, kullanıcı sayımız ise 20 milyona ulaştı. Platformumuzda 100 bin satıcı bulunuyor ve saniyede 1 ürün satışı gerçekleştiriliyor. Sayfa görüntüleme sayımız 4 milyara çıktı. 2017’de mobil uygulama indirilme sayımız 6 milyonu aştı ve mobil büyüme oranımız yüzde 100’ü buldu. Tüm bu veriler yüzümüzü güldürüyor” dedi.

‘İhracata odaklanacağız’

Bu yıl iki önemli projeyi hayata geçireceklerini ifade eden Kantarcı, sözlerine şöyle devam etti: “2018’de e-ihracata odaklanacağız. 2016 yılında Almanya’dan başlamıştık ancak o dönemdeki çözüm ortağımız Paypal’in Türkiye’den çekilmesi sonucunda biz de operasyonu durdurmak zorunda kalmıştık. 2017’nin son döneminde başka bir ödeme sistemi firmasıyla bu konuda çalışmalara başladık. Projeyi geliştirme aşamasındayız ve en geç 2018’in ikin ci yarısında başlamayı umuyoruz.”

Vivident, potayı sevdi

Vivident, Ana Sponsoru olduğu Tahincioğlu Basketbol Süper Ligi’ndeki basketbola desteğini sürdürüyor. Vivident, ‘Çiğne ve Gülümse’ sloganıyla basketbolun enerjik temposunu birleştirdiği ‘Bu Oyunu Seviyoruz’ şarkısını, basketbol severlerin beğenisine ilk kez Tahincioğlu All-Star 2018’de sundu. Vivident’in hazırladığı şarkıyı ise Direc-t grubu gitarist ve vokalisti Bilge Kösebalaban seslendirdi. Salonu dolduran basketbol severler, Sinan Erdem Spor Salonu’ndaki canlı performans sırasında dev ekranda gösterime giren ‘Bu Oyunu Seviyoruz’ video klibini izleyerek şarkının sözlerine eşlik etti.





 
YORUM YAZ

Sıradaki haber yükleniyor...