MENÜ

"Euro 2016 için birlikte çalışıyoruz"

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

2007 yılından bu yana Milli Takımlar Teknoloji Tedarikçisi olarak futbola destek veren TeknoSA’nın Genel Müdürü Bülent Gürcan, “Toplumun gelişiminde sporun oynadığı role ve sporla teknolojinin etkileşimine inanan bir şirketiz” dedi. TeknoSA olarak hayatın farklı alanlarında teknolojiyle katma değer yaratmak için sponsorluk çalışmaları yürüttüklerini kaydeden Gürcan, “Bu çalışmalar bize tüketicilerimizle yakınlaşma fırsatı veriyor. Ülke olarak bize ortak bir heyecan yaşatan, birlikte üzülüp birlikte sevinmemize neden olan Milli Takımımız’ın yanında olmaktan da mutlu ve gururluyuz” diye konuştu.

"Sürprizlerimiz olacak’

Gürcan, “Bunun ötesinde Türkiye’yi ve Türkiye’nin yarattığı değerleri desteklemeyi, en önemli sorumluluklarımızdan biri olarak görüyoruz. TeknoSA olarak, lider konumumuzu, Türkiye’nin lider takımıyla özdeşleştirerek Millilerimiz’in uluslararası alanda başarılara koşmasına, teknolojiyle iç içe olmasına katkıda bulunmaya odaklanıyoruz. Euro 2016 için de Türkiye Futbol Federasyonu ile birlikte çalışıyoruz. Takıma hem manevi hem teknolojik destek sağlamak adına projeler geliştiriyoruz. Müşterilerimize de bu kapsamda sürprizlerimiz olacak” ifadelerini kullandı.

Teknoloji ve spor

Teknoloji ve spor arasındaki etkileşimin çok yüksek olduğunu ifade eden Gürcan, “Son yıllarda teknolojinin gelişimiyle bu ilişki daha da güçlendi. Profesyonel spor dallarında teknolojinin sunduğu faydalardan maksimum yararlanılmaya başlandı” yorumunu yaptı. Şu anda mağazalarında 8 farklı markanın, renkleriyle birlikte 100’ü aşkın akıllı saat ve akıllı aktivite takipçisi bantlarının bulunduğunu dile getiren Gürcan, “TeknoSA olarak, pazarın büyümesine öncülük yapacağız. Hedefimiz, sporseverlere en yeni teknoloji ürün seçeneklerini sunmak ve bu konuda erişilebilir referans noktası olmaya devam etmek” diye anlattı.

‘Türkiye potansiyeli güçlü bir pazar’

Türkiye’nin genç nüfusu ve teknolojiye olan ilgisi ile potansiyeli güçlü bir pazar olduğunu belirten Bülent Gürcan, “Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2015’te 40 milyar TL seviyesinde bir büyüklüğe ulaştı. Dünya ortalamasının çok üzerinde, çift haneli büyüme trendini sürdürüyor” dedi. Gürcan, “2015 yılında en hızlı büyüyen dört sektör, sırasıyla telekom, klima, beyaz eşya ve küçük ev aletleri oldu. Bugün geldiğimiz noktada teknoloji hayatımızın vazgeçilmez bir parçası ve sürekli gelişiyor. Bizim sektörden beklentimiz pozitif; çift haneli büyümenin devam edeceği yönünde” diye konuştu.

4 yıldızlı marka olma hedefi

Teknolojide ürün, hizmet ve çözümü bir arada sunan ‘tek adres olma’ anlayışıyla hareket ettiklerini söyleyen Bülent Gürcan, “Futbol takımları her 5 şampiyonlukta bir yıldız ile taçlandırılıyor. Biz 2015’te 3 yıldızımızı tamamladık. Önümüzdeki 5 yılda da kesintisiz liderliğimizi sürdürerek, Türkiye’nin ‘4 yıldızlı tek teknoloji perakende markası’ olmak için çalışıyoruz” dedi. Teknosa.com’un 2015’te yüzde 50’ye yakın büyüme gösterdiğini belirten Gürcan, şöyle devam etti: “Mobil aplikasyonlarımız 1.5 milyon kişi tarafından indirildi. Ayrıca Click&Collect yani internetten sipariş edip mağazadan teslim alma oranı da yıl ortalamasında yüzde 15, son aylarda yüzde 25-30 seviyelerinde gerçekleşti. Çoklu kanal modelinde, yaygın mağaza ağımız müşterilerimize avantaj ve kolaylık sağlıyor.”

40 milyon TL’lik teknoloji ve mağaza yatırımı planlıyor

Mağaza yatırımlarına devam edeceklerini açıklayan Bü lent Gürcan, şu bilgileri ve rdi: “Gündemimizde 15 yeni mağaza projesi var. Te knoSA olarak 2016’da, çoklu kanalda büyüme stratejimiz çerçevesinde hem mağazacılık hem dijital ka nallara yatırımları sürdürmeyi planlıyoruz. Ya klaşık 40 milyo n TL teknoloji ve mağaza yatırım planımız var. Mağa za sayımız 300’e yaklaşıyor. Müşterilerimiz artık sadece ‘almak’ için değil, ‘deneyimlemek’ için de mağazalara geliyor. Bu doğrultuda mevcut mağazalarımızı daha fa zla deneyim sunacak şekilde yeniliyoruz.”

Bu yıl yüzde 10 büyüme hedefliyor

Bu yıl mağazacılıkta yüzde 10, e-ticare tte ise yüzde 50’ye yakın büyüme hedeflediklerini kaydeden Gürcan, “Geçen yıl sektörde bir ilki gerçekleştirerek kendimize ait özel markalı akıllı ürünlerimizi tüketicilerle buluşturduk. Te knoSAPre o P1 model akıllı telefon ve Pwatc h akıllı saat ile ileri teknolojiyi, erişilebilir fiyatlarla tüketicilere sunmayı amaçladık. İşe sınırlı adetlerle başladık. Ancak gördüğü ilgiden memnunuz” dedi. Gürcan, “Beş ay gibi kısa bir zamanda Preo akıllı telefon ve Pwatch akıllı saatimizi daha da geliştirerek Preo P2 akıllı telefon ve Pwatch2 akıllı saati yılın son ayında tüketicilerimizle buluşturduk. Bu yıl da Preo’nun ürün gamını genişletmeye ‘aksesuar’ ürünlerimiz ile başladık. Kulaklıktan mouse’a, taşınabilir hoparlörden klavyeye , harici bataryadan selfiestick’lere kadar çeşitli ürünleri Preo markası ile uygun fiyatlarla Türkiye genelindeki 300’e ya kın mağazamızda ve teknosa.com adresi üzerinden teknoloji severlerle buluşturuyoruz” vurgusunu yaptı.

‘TEB, teniste çıtayı yükseltti’

Nisan ayının gündeminde tenis olacak. Nedeni ise TEB BNP Paribas İstanbul Cup ve TEB BNP Paribas İstanbul Open turnuvalarının önümüzdeki ay düzenlenecek olması. Geçtiğimiz günlerde her iki etkinliğe ilişkin olarak ortak bir basın toplantısı düzenlendi. Toplantıya Türkiye Tenis Federasyonu (TTF) Başkanı Cengiz Durmuş, Garanti Koza Yönetim Kurulu Başkan Vekili Murat Binark, Türk Ekonomi Bankası (TEB) Genel Müdürü Ümit Leblebici, Turnuva Direktörü Stefan Tzvetkov katıldı. TEB Genel Müdürü Ümit Leblebici, Türkiye’deki birçok tenis aktivitesini desteklediklerini, iki dev organizasyon TEB BNP Paribas İstanbul Cup ve TEB BNP Paribas İstanbul Open ile çıtayı yükselttiklerini belirtti. Amaçlarının tenis sporunu tabana yaymak, herkesin tenis oynamasını sağlamak olduğunu vurgulayan Leblebici, TEB Sokak Tenisi etkinliklerininbu bağlamda büyük önem taşıdığını söyledi.

‘Dolu dolu iki hafta’

Garanti Koza Yönetim Kurulu Başkan Vekili Murat Binark ise, Türk tenisinin son yıllarda kazandığı ivmeye yaptıkları katkıdan ötürü gururlu ve sevinçli olduklarını belirtip, hizmetlerine devam edeceklerinin altını çizdi. Binark, tüm sporseverlere önce TEB BNP Paribas İstanbul Cup, hemen ardından TEB BNP Paribas İstanbul Open’da tenisle dolu dolu iki hafta diledi.

Arzum’un satranç hamlesi

2016 Arzum Türkiye Kadınlar Satranç Şampiyonası sonuçlandı. Çeşme’de gerçekleşen şampiyonada zorlu rakiplerini eleyen Ekaterina Atalık birincilik madalyasının sahibi oldu. Şampiyonada ikinciliği Betül Cemre Yıldız, üçüncülüğü Khalaya Isgandarova alırken, dereceye giren sporculara şampiyonanın sponsoru Arzum Elektrikli Ev Aletleri tarafından toplamda 22 bin 500 TL tutarında ödül ve çeşitli hediyeler dağıtıldı. 2016 Arzum Türkiye Kadınlar Satranç Şampiyonası’nın ödül töreni Türkiye Satranç Federasyonu Başkanı Gülkız Tulay, Arzum CEO’su S. Mete Zadil, Çeşme Kaymakamı Mustafa Erkayıran, sporcular, aileler ve davetlilerin katılımıyla gerçekleşti. Arzum, 2009 yılından bu yana kadınları satranç sporuna teşvik etmek, satranca gönül veren kadınların yanında olmak ve kız çocuklarının kişisel gelişimini desteklemek amacıyla Türkiye Kadınlar Satranç Şampiyonası’nın sponsorluğunu üstleniyor. Arzum CEO’su S. Mete Zadil, konuyla ilgili olarak, “Aslında hayat da birçok yönüyle satranç oyununa benziyor. Hayatta da, satrançta da strateji önemlidir. İkisinde de kayıplar kazançlardan daha çok şey öğretir.. Ve hatta ikisinde de uzun vadeli düşünebilme yetisi, anlık fayda sağlamaktan daha önemlidir. Tüm kadınlarımızın hayat karşısındaki zorlukları mat edebileceğine dair sonsuz bir inanç taşıyorum” diyor.

YORUM YAZ