MENÜ

Erden Timur: Galatasaray Stadı'na isim sponsorluğu gündeme geldiğinde bile müthiş heyecanlandık

Abone Ol Google News

Galatasaray Stadı’nın isim sponsoru olan Nef’in Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur, “İsim sponsorluğu gündeme ilk geldiğinde olur mu olmaz mı diye düşünürken bile müthiş heyecanlandık” dedi.

Haberin Devamı

Galatasaray Stadı’nın isim sponsoru olan Nef’in Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur, isim sponsorluğu konusunda ilk önce Galatasaray Spor Kulübü Başkan Yardımcısı Rezzan Epözdemir, sonrasında ise Galatasaray Spor Kulübü Başkanı Burak Elmas ile görüştüklerini söyleyerek, “Gündeme ilk geldiğinde olur mu, olmaz mı diye düşünürken bile müthiş heyecanlandık” dedi. Kendisini iyi bir Galatasaraylı olarak tanımlayan Timur, “Sadece taraftar kimliğiyle bakmıyorum, toplumun birçok alanında vakıf olarak hizmet veriyoruz. Değer yaratacağımızı düşündüğümüz noktalarda sponsor olmaya karar veriyoruz. Güzel işler yapacağımıza inanıyorum” diye konuştu. Timur, sponsorluk sonrası ilk kez FANATİK’e konuştu.

■ Galatasaray stadına sponsor olma fikri nasıl doğdu? İlk önce Galatasaray Spor Kulübü Başkan Yardımcısı Rezzan Epözdemir Bey, sonrasında ise Galatasaray Spor Kulübü Başkanı Burak Elmas Bey ile görüştük. Gündeme ilk geldiğinde olur mu olmaz mı diye düşünürken bile müthiş heyecanlandık. Ben iyi bir Galatasaraylıyım ama sadece taraftar kimliğiyle bakmıyorum, toplumun birçok alanında vakıf olarak hizmet veriyoruz. Değer yaratacağımızı düşündüğümüz noktalarda sponsor olmaya karar veriyoruz. Güzel işler yapacağımıza inanıyorum.

Haberin Devamı

Erden Timur: Galatasaray Stadına isim sponsorluğu gündeme geldiğinde bile müthiş heyecanlandık

■ Gelecek planlarınızda bunun benzeri yeni sponsorluklar var mı? Geçmişte FC Barcelona ile bir sponsorluğumuz olmuştu. Yine yurt dışında farklı sponsorluklar için görüşmelerimiz var. Ancak sadece büyük takımlara ve markalara sponsor olduğumuzu zannetmeyin. Karaçay SK, kulübüne yaptığımız ‘umudun takımı Karaçay’ sloganlı sponsorluğumuz da ilk günden bu yana kesintisiz devam ediyor.

■ Nef olarak spor yatırımlarına ne kadarlık bir bütçe ayırıyorsunuz? Şu ana kadar Galatasaray ile olan sözleşme 1 milyarın üzerinde gerçekleşti. Öte yandan Barcelona da gerçekleşti. Devam eden sponsorluk sözleşmelerimiz, Nef Vakfı’nın yürüttüğü çalışmalar var. Total bütçe yıllık olarak 100 milyon TL’nin üzerinde.

Erden Timur: Galatasaray Stadına isim sponsorluğu gündeme geldiğinde bile müthiş heyecanlandık

■ Spor yatırımlarına bakış açınız nedir? Toplumsal değer üretmek, topluma değer kazandırmak, değersel dönüşümü yani manevi dönüşümü yaşatmak ve geliştirmek için en katma değerli mecra spor. Nef’in de kuruluş amacı topluma değer üretmek. Çünkü dünyadaki doğa, sürdürülebilirlik, toplumsal cinsiyet eşitliği, gelir adaletsizliği gibi tüm sorunların dayanağının hepsi değer. Dolayısıyla Nef’i bu amaçla kurduk, Nef bir sosyal şirket. Bazı projeleri Nef Vakfı ile hayata geçiriyoruz. Nef olarak yarattığımız değeri, topluma ulaşmanın ve mesaj iletmenin en etkin yollarından birinin spor ve futbol olduğunu düşünüyoruz. Spor sponsorlukları elbette markalara katkı sunuyor ve geliştiriyor. Fakat bu noktada da farklı düşünüyoruz. Sponsorluğu markaya katkı olsun diye yaparsak, niyetimizin sadece yüzde 10’unu hayata geçirmiş olacağımıza inanıyoruz. Nef olarak attığımız her adımın mutlaka topluma bir faydası olması gerektiğini düşünüyoruz.

Haberin Devamı

‘Olimpiyatlara sporcu yetiştirmeyi hedefliyoruz’

■ Spor alanında başka ne gibi yatırımlarınız bulunuyor? Galatasaray’da stat isim sponsorluğumuz bulunuyor. Galatasaray Nef Erkek Basketbol takımının isim sponsoruyuz. Onun dışında Nef Vakfı Spor Akademisi’ni kurduk. Akademi ile bireysel sporlarda topluma katkı sağlamayı, olimpiyatlara sporcu yetiştirmeyi hedefliyoruz. Çünkü sporun insan gelişiminde çok önemli bir yeri var. Hele ki günümüz için önemi giderek artıyor. Her şeyin dijitalleştiği, insanların dışarıya çıkma ihtiyacının bile kalmadığı, birçok işi dijitalde yaptığımız bir dünyada yaşıyoruz. Sporla insanların etkileşimini artırmayı, çocukları sporla dışarı çıkarmayı, sporla bütünleştirmeyi, sporla kazanmanın ve kaybetmenin normalleştirilmesini hedefliyoruz.

Nef Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur

Erden Timur: Galatasaray Stadına isim sponsorluğu gündeme geldiğinde bile müthiş heyecanlandık

‘Türkiye’de ve yurt dışında 42 tane proje ürettik’

■ Nef şu anda nasıl bir noktaya geldi? Bugüne kadar kaç yurt içi ve yurt dışı projeye imza attınız? Türkiye’de ve yurt dışında 42 tane proje ürettik. Nef’in globaldeki yolculuğu farklı farklı ülkelerde devam ediyor. Önümüzdeki süreçte ABD Brooklyn’de yeni bir projemiz başlayacak. Los Angeles’ta, San Francisco’da projeler geliştiriyoruz. Almanya’da, Dubai’de, Kazakistan’da da yeni projeler geliştirmek için çalışıyoruz.

YORUM YAZ