e-Sporculara özel menü hazırladı

31 Mayıs 2018, Perşembe 06:00
- A +
Gençleri yakalamak adına e-spor'u sahiplendiklerini söyleyen TAB Gıda Dijital Pazarlama Direktörü Burak Akın, “Burger King markamızda oyuncular için Pro Gamer Menü’yü geliştirdik. Bu özel menü ile gaming tutkunlarına zaman kazandırıyoruz” dedi.

 Türkiye’de espor’un geleceğinin çok parlak olduğunu söyleyen TAB Gıda Dijital Pazarlama Direktörü Burak Akın, “Her geçen gün daha büyük bir pazar haline geliyor” dedi. Newzoo’nun 2017 Temmuz ayında açıkladığı verilere göre, Türkiye’de 30.8 milyon oyuncu bulunduğunu kaydeden Akın, “Ve yine tahminen Türkiye oyun sektörünün büyüklüğü 1.5 milyar doları geçtiği yönünde. Ciddi yatırımların yeni yeni başladığını düşündüğümüzde Türkiye’de gaming pazarında büyük bir potansiyel bulunduğunu söyleyebiliriz” diye konuştu. Türkiye’nin çok genç bir nüfusa sahip olduğunu hatırlatan Akın, şöyle devam etti: “İnternet kullanımı her geçen gün artıyor. Şu an gaming, Türkiye’de futboldan sonra en çok seyirci çeken ikinci spor konumunda. Profesyonel ligleri milyonlarca kişiyi ekran başına toplarken, büyük spor salonlarında yapılan finaller 10 binden fazla oyun severi bir araya getiriyor.”

Sağlıklı iletişim

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de espor’un hızla gelişen ve gelişme potansiyeli yüksek olan bir sektör olduğunu belirten Akın, “Bu alana yatırımların önümüzdeki dönemlerde çok daha fazla artacağını tahmin ediyorum. Markaların sektöre olan ilgisi, dünyaya paralel olarak gaming sektöründe büyümeyi de hızlandıracaktır” dedi. TAB Gıda olarak hızlı servis gibi oldukça rekabetçi ve sürekli devinim halinde olan bir alanda faaliyet gösterdiklerini vurgulayan Akın, “Müşterilerimize dokunduğumuz her kanalda sıcak ve samimi bir dille iletişim kurmaya özel gösteriyoruz. Özellikle gençlerle sağlıklı bir iletişim kurmak bizim için çok önemli” diye konuştu. Bu nedenle dijital dünyanın yeni trendlerini takip etmeye ve uygulamaya özen gösterdiklerini ifade eden Akın, şu bilgileri verdi: “Günümüzde başarılı bir pazarlama için markaların online olarak ulaşılabilir olması şart. Türkiye’de genç nüfus potansiyeli yüksek ve hedef kitlemiz onlar. Dolayısıyla biz de gençleri yakalamak adına son yıllarda tüm dünyada popülaritesi süratle artan espor kategorisini sahiplendik. Ve Burger King markamızda gamer’lar için Pro Gamer Menü’yü geliştirdik. Bu özel menü ile gaming tutkunlarına hem lezzet hem de zaman kazandırıyoruz.”

Mobil uygulamalar

Önümüzdeki dönemde bu alanlara yönelik özel çalışmalar yapacaklarını dile getiren Akın, projelerini şöyle anlattı: “Hedef kitlemiz gençler. Gençlere yönelik önümüzdeki dönemde de sürpriz ve eğlence dolu iletişim çalışmalarımıza devam edeceğiz. Gençlerden aldığımız feedback’ler doğrultusunda yeni ürün ve menüler geliştiriyoruz. Onların ilgi ve beklentilerine yönelik içerikte ürün ve menüler oluşturuyoruz. Bugün Pro Gamer menümüzün gelişmesi, yine gençlerden aldığımız ilhamda oldu. Türkiye’de gençler arasında mobil kullanım oranları yüksek. Gençlerin çok farklı beklentileri var. Bu beklenti ve ihtiyaçları dikkate alarak yeni mobil uygulamalar da geliştiriyoruz.”

‘Ne yediğini bil’

Bundan 1.5 yıl önce tüm üretim süreçlerini şeffaf bir şekilde anlattıkları bir platform olan ‘neyediginibil.com’ platformunu hayata geçirdiklerini kaydeden Burak Akın, şöyle devam etti:

“Kurduğumuz bu platformla müşterilerimiz ürünlerimizle ilgili merak ettikleri her şeyi bütün şeffaflığıyla öğrenebiliyor. Biz Gıda Güvenliği Derneği’nin ilk üyelerindeniz. Kurulduğumuz günden bu yana kusursuz hizmet ve hijyen konularında daima maksimum hassasiyet gösteriyoruz. Bu platformu kurarak, gıda güvenliği standartları ve ürün kalitemizdeki bu hassasiyeti tüm şeffaflığıyla müşterilerimizle paylaşmak istedik. Aradan geçen bu kısa süreye rağmen, platformumuza ilgi yoğun oldu. İnanıyoruz ki bu platform sektör için de çok iyi bir örnek olacak.”

'Bu yıl da büyümeye devam edeceğiz'

TAB Gıda olarak dijital kanalların kullanımını artırmaya ve dijitalleşmeye devam edeceklerini vurgulayan Burak Akın, “Daha çok müşterilerimize ve satış rakamlarını artırabilmeye dönük mobil site ve mobil uygulama kanallarına ağırlık vermeyi sürdüreceğiz” dedi. Akın, şu bilgileri verdi: “Burger King, Popeyes, Sbarro, Arby’s ve Usta Dönerci markalarıyla yurtiçinde binden fazla restoranın operasyonlarını yürütüyoruz. Ata Şirketler Grubu’nun üretim yatırımları, operasyonel gücü ve dikey entegrasyon modeli ile bu yıl da büyümeye devam edeceğiz. Sektörün beklentisi, tıpkı geçtiğimiz yıl olduğu gibi sosyal medya, pazarlama ve satış kanalları arasındaki yükselişinin ve haliyle ayrılan bütçelerin de artan bir ivmeyle o kanala akışının devamlılığı yönünde. Biz de TAB Gıda olarak yenilik, değişim ve inovasyonda öncüyüz. İnternetin hızlı dünyasında özgün olmanın ve dikkat çekebilmenin her geçen gün zorlaştığı bu dönemde gitgide gençleşen hedef kitlemizi yakalayabilmek için nokta atışı yapmaya özen gösteriyoruz.”

‘Sektörün dijitalleşmesine öncülük ediyoruz'

Türkiye’nin teknolojiye ve dijitalleşmeye uyum sağlama konusunda dünyanın önde gelen ülkelerinden birisi olduğunu belirten Burak Akın, “Günümüz dünyasında dijital dönüşümün artık bir tercihe bağlı olmayacağını ve bunun bir zorunluluk olduğunu düşünüyorum” dedi. Akın, şöyle devam etti: “TAB Gıda olarak değişen tüketici davranışları doğrultusunda hayata geçirdiğimiz Ne Yediğini Bil, Tıkla Gelsin gibi online uygulamalar ile hızlı servis restoran sektörünün dijitalleşmesine öncülük ediyoruz. Diğer yandan dijital platformları ağırlıklı olarak e-ticaret (paket servis) ve müşterilerimizi tükettikleri ürünler hakkında bilgilendirme amacıyla kullanıyoruz. Güncel internet sitelerimiz ve güçlü sosyal medya hesaplarımız ile müşterilerimizle 7/24 iletişim halindeyiz.”

116 milyar dolarlık pazar

Dünyada Kore ve Çin gibi ülkelerin başı çektiği gaming sektörünün, Avrupa ve ABD’de de büyük hayran kitlesine sahip olduğunu söyleyen Burak Akın, şu bilgileri verdi: “Newzo’nun 2017’nin son çeyreği için yaptığı analizde dijital oyunların dünyada 116 milyar dolarlık büyük bir pazara ulaştığına işaret ediliyor. Totalde mobil oyun pazarının 2017 yılında yüzde 10.7 büyüdüğüne dikkat çekiliyor.”
YORUM YAZ

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.