‘Dünyaya spor teknolojisi ihraç ediyoruz’

15 Ekim 2020, Perşembe 06:58 Son Güncelleme: 15 Ekim 2020, Perşembe 01:47
- A +

Rapsodo’nun hikayesinin; bireysel ihtiyaçtan doğan global bir markanın öyküsü olduğunu söyleyen Rapsodo Kurucusu ve CEO’su Batuhan Okur, “Görme konusunda yaşadığım sorun, bana önemli bir girişimcilik fırsatı sundu” dedi. Okur, şirketin kuruluş hikayesini şöyle anlattı: “Golf oynarken attığım topun gittiği yeri görmek için; Türkçesine Atış Monitörü diyebileceğimiz bir Mobil Launch Monitor araştırdım. Bu süreçte pazardaki yüksek fiyatlı ürünleri inceledim. Ve daha yüksek teknolojiye sahip, taşınması kolay ve daha erişilebilir bir fiyat politikası olan bir ürün geliştirmeye karar verdim. O gün aslında Rapsodo’nun da temelleri atıldı. 2010 yılında Singapur’da yatırım alarak Rapsodo’yu kurdum.”

İlk müşterisi Dodgers oldu

Hedeflerinin ilk başka golf pazarı olduğunu belirten Okur, “Golften sonra topun hızlı olduğu bir diğer spor dalı olan beyzbola göz diktik” diye konuştu. Singapur’da beyzbol diye bir kavram olmadığını ifade eden Okur, “Beyzbol pazarına girmeye karar verdiğimizde Singapur’da beyzbol topu bile bulamadık. Hala tebessümle andığım çok kıymetli deneyimler bunlar. Zorluklara rağmen, ürünü geliştirdik” dedi. Okur, şöyle devam etti: “Ürünü akademilere satmaya başladık, birinci lig takımlarından Dodgers bizi aradı, ‘Ürününüzü gördük, deneyebilir miyiz’ dediler. Denediler ve ilk kurumsal müşterimiz Dodgers oldu. Hala anlatırken ilk gün gibi heyecanını yaşıyorum. Ardından diğer takımlar gördü, teknolojiyi beğendiler ve hepsi teker teker müşterimiz oldu. Beyzbol takımlarıyla yıllık kontrat yapıyoruz. Ciromuzda ve marka bilinirliliğimizde beyzbol takımlarının payı çok büyük.”

Japonya’ya odaklanacak

Rapsodo’nun bir spor teknolojisi firması olduğunu kaydeden Okur, şu bilgileri verdi: “Dünyaya teknoloji ihraç ediyoruz. Güçlü marka vaadimiz, yüksek teknolojiye hakim altyapımız, çok uluslu insan kaynağı profili ve yeni nesil yönetim anlayışımız ile global bir şirketiz. Rapsodo şu an itibarıyla 4 ayrı kıtada 4 farklı ülkede yaklaşık 110 kişiye istihdam sağlıyor. Amerika, Singapur, Türkiye ve Japonya’da ofislerimiz var. Amerika’da tüm beyzbol takımları; 30 takımın 30’u da bizim müşterimiz. Amerika’daki ünlü kolej takımlarının da yüzde 70’i müşterimiz. Japonya’da 11 profesyonel beyzbol takımı var, yarısı müşterimiz ancak Japonya pazarı daha fazla odaklanacağımız bir pazar olacak.”

‘Sporcuları ve antrenörleri analiz ediyoruz'

Rapsodo’nun şu an hizmet verdiği spor dallarına ek olarak farklı spor dallarına da yatırım yapmayı hedeflediğini söyleyen Batuhan Okur, “Geliştirdiğimiz yazılım ve spor teknolojileriyle profesyonel ve amatör olmak üzere tüm sporcuların tam potansiyellerine ulaşmalarına yardımcı olma vizyonu çerçevesinde faaliyet gösteriyoruz. Aynı zamanda, sporcuları ve antrenörleri, oyunlarını analiz etme ve iyileştirme konusunda güçlendirmeyi de hedefliyoruz” dedi. 2018 yılının ortalarında Türkiye’de de faaliyete başladıklarını ifade eden Okur, “İzmir Urla’daki Teknopark içerisinde bulunan Ar-Ge ofisimizde şu an 45 arkadaşımızla çalışıyoruz. 2021 yılında da bu sayıyı 100’e çıkarmayı planlıyoruz. Türk yazılımcılarımızla dünya çapında spor sektörüne yön veriyoruz” diye konuştu.

‘Golfte en çok satan markayız, beyzbolda pazar lideriyiz’

Rapsodo’nun marka hikayesinin golf ile başladığını dile getiren Batuhan Okur, “Rapsodo, şu anda dünyanın en çok golf atış monitörü satan firması. Yani tüm rakiplerimizin ürünlerinin toplamından daha fazla ürün satıyoruz. Golften sonra girdiğimiz beyzbolda ise pazar lideriyiz. Her iki alanda bireysel kullanıcıya yönelik ürün ve hizmet sunarken beyzbolda daha çok B2B satış yapıyoruz. Amerika'da sporcular Draft denen bir süreçten geçiyorlar. 2020 yılında Beyzbol Draft sıralamasındaki tam 20 oyuncunun 17’si Rapsodo kullanıcısı. Yani en iyi 20 oyuncunun 17'si bizim ürünü kullanarak pratik yapıyor.”

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...