Aydın Ayhan Güney: ‘Gelecek yıl sponsor sayımızı 30’un üzerine çıkaracağız’

02 Kasım 2019, Cumartesi 06:01
- A +

Bu yıl altıncı kez düzenledikleri Salomon Cappadocia Ultra-Trail koşusunun destekçi ve sponsor kurum sayısı ile rekor kırdığını söyleyen Argeus Travel & Events’in Sahibi Aydın Ayhan Güney, “Gelecek yıl destekçi marka ve sponsor sayımızı 30’un üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

Koşuya 80 ülkeden 2 bin 650 sporcunun kayıt olduğunu kaydeden Güney, şu bilgileri verdi: “Sporcu yakınları ile birlikte hafta sonu boyunca Kapadokya’da 3 bin 500’e yakın oda rezervasyonu yapıldı. Yarışma, bu yıl ilk kez Youtube üzerinden 16 saat canlı yayınlanarak dünyanın dört bir yanında izlendi. Salomon Cappadocia Ultra-Trail katılımcıları, 20 milyon TL’den fazla harcama yaparak bir haftalık dönemde önemli bir turizm girdisi gerçekleştirmiş oldu. Bu organizasyon spor turizminin ülke turizmi için ne kadar önemli olduğunu gösterdi. Ayrıca gerek canlı yayınlar gerekse sosyal medya paylaşımları ile tanıtıma da katkısı oldu.”

Bölge ekonomisine katkı

Patika koşusu ve atletizm dünyasının gözlerinin Kapadokya ve Ürgüp’e çevrilmesini sağlayan organizasyonun aynı zamanda bölge ekonomisine de çok önemli katkılarda bulunduğunu ifade eden Güney şöyle devam etti: “Salomon Cappadocia Ultra-Trail, çok uzun süreli bir hazırlık süreci gerektiren ve yüzlerce insanın aynı uyumda çalışmasına ihtiyaç duyan bir organizasyon. Tüm ekiplerimizle spor organizasyonları deneyimlerimizi sahaya yansıtmaya çalıştık ve katılımcılara en üst seviyede organizasyon deneyimi sunduk. Organizasyona sporcu ve diğer katılımcılarla birlikte 4 bin 500 kişi katıldı.” 

‘Kayıt sayımızı yüzde 35 artırdık’

Salomon Cappadocia Ultra-Trail’in, sadece Kapadokya’ya fayda sağlayan bir organizasyon olmadığını anlatan Aydın Ayhan Güney, şunları söyledi: “Özellikle bu yıl Youtube üzerinden gerçekleştirdiğimiz yayınlarla birlikte ülkemizin tanıtımına da büyük katkılar sunduk. Aileleriyle birlikte yurtdışından gelen sporcular, yarış deneyiminin yanı sıra Kapadokya’nın sunduğu tatil fırsatlarını da yerinde gördüler. Bu sayede yurtdışında Kapadokya takipçisi haline gelen büyük bir kitle oluştu. Katılımcı sayısı bakımından elimizde bulundurduğumuz rekorları da geliştirmiş olduk. Bir önceki yıla göre kayıt sayımızı yaklaşık yüzde 35 artırdık. Havayolu ulaşımı ve konaklamada yüzde 100 doluluk sağladık. Oteller, turistik tesis işletmecileri, restoranlar, taksi şoförleri, transfer şirketleri, balon firmaları, hediyelik eşya dükkanları ve yerel esnaf, Salomon Cappadocia Ultra- Trail’in Kapadokya’ya verdiği katkıdan oldukça memnun.” 

‘Sporcu sayımızı 3 bin olarak hedefledik’

Salomon Cappadocia Ultra-Trail 2020 için şimdiden çok heyecanlı olduklarını belirten Aydın Ayhan Güney, şöyle devam etti: “Cappadocia Ultra-Trail 2020 için isim sponsorumuz Salomon ile birlikte şimdiden çalışmalarımıza başladık. Gelecek yıl kayıtlı sporcu sayımızı 3 bin olarak hedefledik. Tabii ki bu rakamlara ulaşabilmek için daha kapsamlı uygulamalara imza atacağız. 3 bin kişinin aynı anda parkurda yarışabilmesi için gerekli çalışmaları yapmalı, bölgenin ve çevre illerin konaklama kapasitesini doğru şekilde planlamalıyız. Kamu kurum ve kuruluşlarının yanı sıra sponsorlarımızdan ve destekçi markalardan aldığımız destek de bu konuda bizim için cesaret verici.” 

Rakamlarla Salomon Cappadocia Ultra-Trail 2019 

■ Organizasyona 80 ülkeden 2 bin 650 sporcu kayıt oldu.

■ Kayıt olan sporcuların yüzde 55’ini yabancı sporcular oluşturdu.

■ Organizasyon kapsamında bölgedeki otellerde 3 bin 500’e yakın oda rezervasyonu yapıldı.

■ Salomon Cappadocia Ultra-Trail, ülke ve bölge ekonomisine 20 milyon TL’den fazla katkı sağladı. 

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...