MENÜ

‘AVM'lerde spor markalarının sayısı artıyor’

20 Aralık 2018, Perşembe 06:23 Son Güncelleme: 19 Aralık 2018, Çarşamba 23:24
- A +

AVM’lerdeki spor markalarının sayısının arttığını söyleyen Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, “Sektöre yeni giren markalarla birlikte mağazalardaki çeşitlilik de artış gösteriyor” dedi.

Alışveriş merkezlerinde spor etkinliklerine de yer verildiğini belirten Belgü, “Birçok hazır giyim markasının da artık spor giyim koleksiyonu bulunuyor” diye konuştu.

AVM’ler açısından 2018’in büyümenin devam ettiği bir yıl olduğunu ifade eden Belgü, şu bilgileri verdi: “2018 yılında şu ana kadar açılan 10 yeni AVM’miz var. Türkiye’nin 81 ilinin 63’ünde alışveriş merkezi var. Ciro olarak baktığımızda da sektörümüzün 2018 yılını yaklaşık 130 milyar TL’lik bir ciro ile kapatacağını öngörüyoruz. ”

‘Temalar öne çıkacak’

AVM yatırımlarında belli bölgelerde doygunluğa ulaşıldığını ifade eden Belgü, “Fakat hala potansiyel taşıyan şehir ve bölgeler var” dedi.

Belgü şöyle devam etti: “Biz AVM’lerimizi sadece alışveriş yapılan yerler olarak düşünmekten çoktan vazgeçtik. AVM’lerimizin toplumsal ve sosyal faydaları çok daha fazla öne çıkmış durumda. İlk yapılan ve mimari açıdan ihtiyaca yeteri kadar cevap veremeyen AVM’lerimiz kendilerini yenilemeye devam edecek. Konsept ve temalar daha çok ön plana çıkacaktır.” 

‘Alışveriş merkezi sayısı ise 412 ’ye ulaştı’

AVM Perakende Ciro Endeksi’nin her ay bir önceki yıla oranla artış göstermeye devam ettiğini söyleyen Hulusi Belgü, “En son açıklanan araştırmaya göre, ekim ayı ciro endeksi bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 16.9 artış gösterdi. Bu sektörümüz için son derece memnuniyet verici” dedi.

Belgü, “Bayram alışverişleri ve okulların açılışı ile birlikte ağustos ve eylül ayları oldukça hareketli geçti. Kasım ayında enflasyonun düşmesi ile perakendecilerin derin bir nefes aldıklarını düşünüyoruz. Şu anda sektörde toplam AVM sayısı ise 412’ye ulaştı” diye konuştu. 

‘2019 ciro hedefimiz 160 milyar TL’

2019 yılında ortalama 8-10 yeni AVM’nin açılacağını öngördüklerini kaydeden Hulusi Belgü, “Öte yandan AVM’lerde gerçekleşen perakende ciroları açısından büyüme sürüyor. 2018 yılını yaklaşık 130 milyar TL’lik bir ciro ile kapatacağız. 2019 yılı için ise öngörümüz 160 milyar TL” dedi.

2018 yılını büyüme ile sürdürdüklerini anlatan Belgü, “Alışveriş merkezlerinde ziyaretçi sayısı ise özel günlere göre değişkenlik gösteriyor. Örneğin bayramlarda, okulların açılma döneminde ziyaretçi sayısı daha yüksek oluyor” diye konuştu. 

‘İnovasyonun gücünü kullanıyoruz’ 

Tasarımcılar, Nike’ın Spor Araştırma Laboratuvarı’nda dünyadaki en iyi sporcuların çalışmalarından elde edilen yıllık vücut hareketi ve haritalama analizini kullanarak yeni bir örgü metodu geliştirdi. Nike, yeni Tech Pack koleksiyonununda bu metodla dokuma performansını artıran malzemeleri bir araya getirdi. Bu sayede koleksiyonu bir dizi hava ve egzersiz için alan sağlayan çok yönlü bir tasarıma sahip oldu.

‘Güçlü vizyon’

Nike’ın Giyim Tasarımı Başkan Yardımcısı Kurt Parker, yeni koleksiyonla ilgili olarak şunları söyledi: “Nike giysileri için güçlü bir vizyonumuz var: İnovasyonun gücünü kullanarak hem sporcuları daha iyi hale getirmek hem de performans ve tasarımda sınırları zorlamalarını sağlıyoruz. Modern üretim teknolojileri ve yeni malzemeler ile geleceğe doğru ilerliyoruz.” 

‘Türk sporuna desteğe devam ediyoruz’ 

Fenerbahçe Kadın Voleybol Takımı’nın da ana sponsoru olan OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca, Türk sporunu desteklemeye devam ettiklerini söyleyerek, “OPET olarak istasyonlarımızda sunduğumuz yüksek kaliteli ürün ve hizmetlerin yanı sıra bu ülkenin değerlerine katkıda bulunmayı hedefleyen bir şirketiz. Bu hedefle Türk sporuna hizmet etmek, takımlarımızın başarılarına ortak olmak bize gurur ve mutluluk veriyor” dedi.

Türk voleybolunun Türkiye’de ve dünyada önemli başarılara imza attığını belirten Ağca, “Bu anlaşmayla ana sponsorluğunu üstlendiğimiz ve dünya şampiyonluğu kazanmış, Türkiye’yi Avrupa kupalarında temsil etmiş bir takımın formasında OPET logosunu görmek bize gurur veriyor” diye konuştu.

Uluslararası başarı

Ağca, şöyle devam etti: “Türkiye genelindeki tüm istasyonlarımızda akaryakıt satış görevlisi olarak kadın istihdamını destekleyen ‘Kadın Gücü’ projemizle, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadının hayatın her alanında varlık göstermesine yönelik çalışmalarımıza şevkle devam ediyoruz. OPET markasının sahiplendiği ve desteklediği bir alan olan spor ise hepimizi ortak bir coşkuda buluşturuyor. Türk sporunun gelişimi ve uluslararası başarılarının artması için spora olan desteğimizi sürdüreceğiz.”

Enerji sponsoru

Uzun yıllardır A Milli Futbol Takımı’nın ve geçtiğimiz yıldan bu yana da A Milli Basketbol takımının enerji sponsorluğunu yürüten OPET, geçtiğimiz aylarda gerçekleştirdiği A Milli Kadın Voleybol Takımı sponsorluğuyla Türk voleyboluna katkı sağlıyor.

OPET, Fenerbahçe Kadın Voleybol Takımı ile imzaladığı ana sponsorluk anlaşması kapsamında desteğini 2018-2019 sezonu boyunca sürdürecek. 

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...