MENÜ

Yarışma genlerinde var

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Bir erkek çocuk düşünün, babası 80’li yıllarda başarılı ve ünlü bir ralli pilotu. Hemen yan koltuğunda ise annesi co-pilot olarak oturuyor. Yıllarca omuz omuza hem yurt içinde hem de yurtdışında sayısız yarışlara çıkıyorlar. Çok kez başarılar elde edip şampiyonluklara beraber koşuyorlar. İşte Castrol Ford Team Türkiye’nin başarılı ve genç pilotu Orhan Avcıoğlu böyle bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geliyor.

2016 yılını Türkiye Ralli Şampiyonası 2’ncisi olarak tamamlayan Orhan Avcıoğlu, hem elde ettiği başarılar hem de centilmen kişiliğiyle dikkatleri fazlasıyla üzerine çekiyor. Ralli sporunun gelecek vaat eden yeteneklerinden Orhan Avcıoğlu hedeflerini ise şu şekilde anlatıyor, “Türkiye Ralli Şampiyonu olmak için artık bir tek adımım kaldı. Çok yakın bir zamanda bu hedefime ulaşacağıma inanıyorum. Ardından öncelikle tecrübe edinerek ve basamakları teker teker çıkarak Avrupa arenasında zaferler kazanmak istiyorum.”

Fair Play ödüllü sporcu

Orhan Avcıoğlu, pilotlar şampiyonası ikinciliğinin yanı sıra Castrol Ford Team Türkiye’nin takımlar şampiyonu olmasında önemli rol oynadı. 2012 ve 2013 yıllarında Türkiye Ralli İki Çeker Şampiyonu, 2014 yılında ise motorsporlarında bir ilk olan Milli Olimpiyat Komitesi tarafından FairPlay Ödülü’ne layık görülen Orhan Avcıoğlu’nun başarısının sırrı ise ailesindeki yarışçı genlerden geliyor. Orhan’ın annesi Beyza Avcıoğlu, Türkiye Bayanlar Ralli Şampiyonu olmuş bir isim, babası Azmi Avcıoğlu ise ülkemizi yurtdışında sayısız kere temsil etmiş 80’li yılların Türkiye şampiyonlarından. Üstelik Azmi Bey ve Beyza Hanım yıllarca aynı yarış aracının içerisinde zorlu parkurlara birlikte göğüs germişler. İşte ülkemizde motor sporlarına gönül vermiş Avcıoğlu Ailesi’yle yaptığımız keyifli söyleşi...

Şampiyonluk hedefine yaklaştı

Orhan Avcıoğlu’ndan 2016 ralli sezonunu değerlendirmesini istiyoruz. Avcıoğlu sözlerine şöyle başlıyor; “Bu sezon Castrol Ford Team Türkiye olarak önceliğimiz Türkiye Ralli Şampiyonası’nda Takımlar Şampiyonluğu’nu elde etmekti. Çünkü son 5 yıldır üst üste kazanıyorduk. Arkasından biz de pilotlar ve co-pilotlar olarak Türkiye Ralli Şampiyonluğu hedefiyle mücadele ettik. Sonuç olarak 7 yarışlık maratonun sonunda şampiyonayı ikinci olarak tamamladık. 7 yarıştan iki tanesinden birinci, iki tanesinden ikinci ve iki tanesinden de üçüncü olarak ayrıldık. Yani her zaman ilk 3’teydik. Sadece sezonun ikinci yarışı olan Marmaris Rallisi’nde talihsiz bir kaza yaptık ve sezonun en önemli yarışından sıfır puanla ayrılmak durumunda kaldık. O yüzden şampiyonlukla ilgili ciddi bir darbe yedik.”

Yarış merakı çocukken başladı

Orhan Avcıoğlu, anne ve babasının ralli pilotu olmasının onu nasıl etkilediğini şu sözlerle aktarıyor; ”Ben çocukluğumdan beri yarışmak istiyordum. Annemle babama sürekli yarışmak istediğimi söylerdim. Bir gün karting posterlerinden birisi kucağımdayken uyuyakalmışım. Annem odamın ışığımı kapatmaya geldi ve posteri elimden aldı. Babama dönerek ‘Ne yapacağız bu çocuğu’ dedi? Babam ise, ‘Yapacak bir şey yok herhalde, yarıştıracağız’ yanıtını verdi. İşte aslında her şey böyle başladı. 1999 yılında yani henüz 13-14 yaşlarında karting ile yarışmaya başladım. Bir süre yurtdışı eğitimime odaklandığım için ara verdim. 2007 yılında ilk defa tam manasıyla ralliye adımımı attım. Annem yarışlardaki en büyük destekçimdir. Her yarışımda yanımdadır. Eğitimini psikoloji üzerine aldığı için özellikle yarış öncesi mental hazırlık ve yarış esnasında duygularımın yönetimi konusunda bana yol gösterir. Babam ise heyecanlandığından dolayı yarışlarıma katılamaz. Ancak işin teknik kısmında bir uzmandır. Otomobil kullanmak ile ilgili verdiği önemli tavsiyeler ve işin mekaniğiyle ilgili bana öğrettikleri çok değerlidir. Onlar için biraz gizli kahramanlar diyebiliriz.”

Türkiye motorsporlarının şampiyonları

Yağız Avcı zirvede

2016 Türkiye Ralli Şampiyonası sezonu, 43. Hitit Rallisi ile sona erdi. Yarışta 36 araç ve 72 sporcu start aldı. Hitit Rallisi, Castrol Ford Team Türkiye’den Murat Bostancı-Onur Vatansever ekibinin zaferi ile sonuçlandı. Yarışı ikinci sırada tamamlayan Neo Motorspor ekibi Yağız Avcı-Bahadır Gücenmez bu sonuçla 2016 Türkiye Ralli Şampiyonluğu’nu ilan etti.

Pist’te 14’ncü zafer

Borusan Otomotiv Motorsport takımı, İbrahim Okyay (BMW Z4 GT3) ile takip ettiği Türkiye Pist Şampiyonası’nın İzmir’de gerçekleşen son yarışını da kazanarak 2016 Türkiye Pist Şampiyonası Maxi Grup şampiyonluğuna ulaştı. 2008 yılında kurulan takım, böylece Türkiye Pist şampiyonalarında elde ettiği şampiyonluk sayısını 14’e çıkarmış oldu.

Trial’de Team Mobil 1

2016 Türkiye Trial Şampiyonası’nda sezonun final organizasyonunda Oğuz Kağan Öztürk–Emin Ali Özgedik ve Andan Ofluoğlu–Selçuk Akan ekiplerinden oluşan Avc–Osmanlı Takımı birinciliğe ulaştı. Ertan Uçar–Berat Atagün ve Şencan Özkurt–Fuat Sarper ekiplerinden kurulu Team Mobil 1 ikinciliğin sahibi olurken sezonu 2016 Türkiye Trial Şampiyonu olarak tamamladı.

Tırmanmanın kralları

Türkiye Tırmanma Şampiyonası’nın son yarışı, 13 sporcunun katılımı ile geride kaldı. Honda Civic Type-R ile İsmet Toktaş en hızlı isim oldu. Türkiye Tırmanma Şampiyonası’nda sezonun son yarışının ardından Kategori 1’de Burak Başlık, Kategori 2’de Hakan Ertarman, Kategori 3’de İsmet Toktaş ve Kategori 4’te de Ümit Ülkü Türkiye Şampiyonluğu kazanan isimler oldular.

Karting’de hızlı sezon

Karting sezon finali renkli mücadelelere sahne olurken, kategorilerde şampiyonlar da belirlendi. Mini kategoride Zekai Özen Formula Junior’da Mert Dalkıran, Formula Senior’da Berkay Besler, Formula Masters’da Mehmet Çınar sezonu birincilikle tamamlayan sporcular oldular. Berkay Besler 2016’daki zaferiyle, üst üste 5. kez Türkiye Karting Şampiyonluğu’nu da elde etmiş oldu.

YORUM YAZ