Arama

Popüler aramalar

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Abone OlGoogle News
Haberin Devamı

Otomobilde 2016’nın moda rengi mavi

Hepimiz sporda farklı renklere gönül vermiş durumdayız ama otomobilde yılın moda renklerini, tüketicilerin eğilimleri ve otomotiv tasarımcılarının trendleri belirliyor. BASF markasının boya bölümü, bu yılki “Otomotiv Renk Trendlerini” açıkladı; yeni trend “Dijital Mavi”. Ayrıca şehirden ve doğadan ilham alan renkler arasında global-sentetik ve metalik renkler yükselişe geçecek. 65 renkten oluşan bu yılki koleksiyonun ana teması, modern dünyayı şekillendiren iki rakip bakış noktası; sanal dünyanın büyüleyiciliği ve doğallık. Sentetik, metalik mavi, gümüş ve beyaz renk tonları, yeni renk trendini simgeliyor.

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Renk trendleri bölgelere göre de değişiklik gösteriyor. Örneğin Avrupa’da bayrak kırmızısı, yeşil ve siyah tercih edilirken, Asya pazarında otomobillerde mavi, yeşil ve kum beji tonları daha fazla kullanılıyor. Kuzey Amerika ise, konu otomobilde renk seçimi olduğunda yeşil ve mavi diyor.

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Denizcilikten esinlenen Fiat 500 Riva

1957 yılında üretimine başlanan, 2007 yılında yenilenerek global bir lansman ile yeniden tanıtılan, geçen yıl ise makyajlanarak bir kez daha beğeni ile karşılanan Fiat 500 bu defa “Riva”modeli ile otomobil severlerin karşısına çıkıyor. Denizden ilham alarak yollara çıkan Fiat 500’ün Riva isimli özel versiyonu Ağustos ortasından itibaren ülkemizde de satışa sunulacak. Fiat 500 Riva, otomobil üreticisi Fiat ile, denizcilikte bir dünya markası olan Riva Yatçılık’ın, İtalyan şıklığını gözler önüne seren işbirliğini simgeliyor. Bu işbirliği ile Fiat 500 Riva, denizciliğin en önemli isimlerinden Riva’nın ikon yatı olarak adlandırılan Aquariva Süper’in sunduğu kendine özgü özellikleri yollara taşıyor.

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Otomobilsiz otomobil bayisi

Otomobil üreticilerinin ürün çeşitliliği arttıkça, tüm bu otomobillerin birden, otomobil bayiliklerinde sergilenebilmesi de fiziksel olarak imkansız hale geliyor. Bentley’in Amsterdam’da Sony işbirliğiyle yaptığı çalışma da buna güzel bir örnek oluşturuyor. Bentley’in Amsterdam’ın merkezindeki bayisi, gösterişli bir tesis olan 5 yıldızlı Conservatorium Hotel içinde yer alıyor. Otomobil meraklısı müşterileri çekmek için harika bir yer olan mekan, yalnızca 78m2'lik teşhir alanıyla otomobil üreticilerinin araç yelpazesini sergileyebilecek bir genişlik sunamıyor. Bunun yerine otomobiller müşterilere, sanal olarak dijital ortamda gösteriliyor. Bu gösterinin yıldızı ise araç yapılandırıcı teknolojisi. Ziyaretçiler Bentley modelleri arasından istediklerini seçip kişisel tercihlerine göre seçtikleri modeli özelleştirip deneyimleyebiliyor.

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Hilux’tan rekora asist

Toyota Hilux, sıcak balonla sadece 11 günde tamamlanan dünya turu rekorunun elde edilmesinde önemli rol oynadı. Ünlü Rus maceracı Fedor Konyukhov’un yönettiği sıcak balon, dünya çevresini hiç durmadan sadece 11 günde dolaşarak yeni bir dünya rekoruna imza attı. Başarıya ulaşan bu maceranın ardında ise resmi araç sponsoru olan Toyota ve onun efsanevi pick-up modeli Hilux vardı. Bir yıldan uzun bir süredir Toyota Hilux, Rusya’daki yolculuk hazırlıklarının tüm hazırlık aşamalarında yer aldı. İkinci aşamada Birleşik Krallık’ta üretilen sıcak balon ve ekipmanları Hilux’a yüklendi ve uçak ile Avustralya’ya gönderildi. Kalkış alanında balon helyum ile dolarken, Hilux gücü kullanılarak balonun erken kalkmasının önüne geçildi. Maceranın sonundaki iniş noktasında balon yere temas ettiğinde de balonun güvenli bir şekilde yere sabitlenmesi için Hilux kullanıldı.

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Buzdan lastik ödül getirdi

İngiltere’nin önde gelen yol güvenliği organizasyonu TyreSafe, 2016 Yılın Otomobil Üreticisi Ödülü’nü Lexus’a vererek, markanın lastik güvenliği konusunda yaptığı yaratıcı sosyal medya çalışmalarını ve bayi aktivitelerini taçlandırdı. Bu prestijli ödülün alınmasında Lexus’un, kış aylarında lastik güvenliği ve performansına dikkat çekmek için sunduğu dünyanın ilk buzdan lastik projesi etkili oldu. Lexus NX modeli için oluşturulan el yapımı buzdan lastik ve jantlar güvenlik konusuna farklı bir yaklaşım getirirken, tasarımıyla da dikkat çekti.

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Renault SUV'da güçleniyor

Renault, son dönemin gözde segmenti olan SUV sınıfında elini, yenilenen Koleos ile güçlendiriyor. Yeni Koleos 1.6 lt ve 2.0 lt dCi dizel motorlarla yılın son çeyreğinde Türkiye pazarına sunulacak.

Fransız Renault, SUV sınıfındaki yerini, yılın son çeyreğinde Türkiye’de pazara sunulacak olan Koleos modeliyle iyice güçlendiriyor. Renault SUV sınıfının amiral gemisi olarak, Captur ve Kadjar modellerinin ardından pazara sunulacak olan Koleos, Türkiye pazarına 1.6 lt dCi (130 HP) ve 2.0 lt dCi, (175 HP, 4x4) dizel motorlarla ve X-Tronic isimli CVT otomatik şanzımanlarla ithal edilecek.

Koleos, atletik dış tasarımını ve teknolojik iç mekan dizaynını, Renault’nun Kurumsal Tasarım Direktörü Laurens van den Acker’e borçlu. İç tasarımda konforun yanı sıra SUV etkisi de yine öne çıkarılan özellikler arasında yer alıyor. Örneğin sürüş pozisyonu, geleneksel sedanlarla kıyaslandığında 150 mm daha yüksek. 2.0 lt dCi versiyonunda sunulan All Mode 4x4-i teknolojisinde ise 2WD, 4WD Auto ve 4 WD Lock var. 4.673 mm’lik toplam uzunluk ve 2.705 mm’lik dingil mesafesi de iç mekandaki genişlik ve konfor algısını güçlendiren etkenler. Ayrıca üst modellerde, iç mekanda R-Link 2 ve 8.7 inçlik navigasyon ekranına da yer verilerek Koleos’un teknolojik yönü de vurgulanmış. Bose işbirliğiyle geliştirilen
13 hoparlörlü ses sistemi de yolculuk sırasında kaliteli müzik keyfini Premium seviyesinde sunmayı hedefliyor.

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar:

“Koleos’un dahil olduğu D SUV segmenti Türkiye pazarında en dinamik segmentlerden biri. 2016 Haziran rakamları itibariyle D SUV segmenti toplam binek pazarının yüzde 3,5’unu, D segmentinin ise yüzde 24’ünü temsil ediyor. Bu rakamların geçtiğimiz yıl yüzde 2 (toplam binek içinde) ve yüzde 18 (D segmenti içinde) olduğunu hatırladığımızda segmentin gelişim ve dinamizm trendi de açıkça ortaya çıkıyor. Son 3 yılda 3 katı büyüme gerçekleştirmiş D SUV segmentinde markalar, amiral gemisi prestijli modelleri ile rekabet ediyorlar. Yeni Koleos ile D SUV segmentine iddialı bir geri dönüş gerçekleştiriyoruz. İmaj olarak markamıza önemli katkı sağlayacak ayrıca premium segment gamını tamamlıyor. Yeni Koleos’un fiyatını ise satışa sunacağımız 2016 son çeyrekte açıklayacağız.”

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Cayenne Platinum Edition

Cayenne kullanıcılarının öneri ve yorumlarıyla geliştirilen özel Cayenne Platinum Edition serisi showroomlarda yerini aldı. Cayenne Platinum Edition, premium kalitenin yanında, diğer modellerde opsiyonel olarak sunulan güvenlik ve konfor donanımlarını da barındırıyor. Daha önce Türkiye’de Panamera’da da sunulan bu özel seri, şimdi de Cayenne Diesel ve Cayenne S E-Hybrid modelleriyle Porsche tutkunlarıyla buluşuyor.

Konsept Showroom

Skoda, global alanda başlattığı ve Yetkili Satıcı-Servis alanlarındaki kapsamlı yenilenmeyi içeren yeni konsept çalışmalarını tamamlıyor. Bu kapsamda 6 ay içerisinde 1500 Skoda showroomu yeni konsepte geçerken, 2000’nci yeni konseptli Yetkili Satıcı ise İstanbul’daki Doğuş Oto Maslak oldu. Markanın yeni tasarım dilini taşıyan İstanbul’daki Doğuş Oto Maslak showroomu, 435 metrekarelik bir alan üzerine kuruldu.

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Honda’da cazip kampanya

Honda, yenilenen Jazz ve Türkiye’de üretilen Civic Sedan modellerinde Ağustos ayı sonuna kadar devam edecek olan kampanyalar ve satın alım kolaylıkları sunuyor. Jazz’da 20 bin TL için 12 aylık vadede yüzde 0 faiz veya 2 bin TL takas avantajından yararlanılabiliyor. Honda Civic Sedan’da ise 18 ay vade için yüzde 0,92 vade oranı var.

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

DS 4 ve Crossback birlikte geldi

Fransız premium otomobil markası DS, premium kompakt segmentte yer alan yeni DS 4 modelini Türkiye’de satışa sundu. DS 4 ile birlikte serinin Premium Crossover modeli DS 4 Crossback de aynı anda pazara verildi. DS 4 yenilenirken, seriye Crossover görünümlü ve yüksek sürüş pozisyonlu DS 4 Crossback olarak isimlendirilen yeni bir versiyon daha eklendi. Türkiye’de verimliliği ve düşük yakıt tüketimi ile ön plana çıkan çevreci 1.6 lt dizel BlueHdi 120 HP motor seçeneğiyle satışa sunulan DS 4 ve DS 4 Crossback’te % 40 daha hızlı tepki veren EAT6 tam-otomatik şanzıman da standart olarak bulunuyor. Yeni tam otomatik şanzımanın da katkısıyla DS 4 modelinin ortalama yakıt tüketimi 3.9 lt/100 km. DS 4’ün fiyatları 104.550 TL’den başlarken, DS 4 Crossback’in başlangıç fiyatı 110.050 TL.

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Motor ödüllü aslanlar Türkiye’de

Peugeot, Türkiye pazarına Ağustos ayı itibariyle 2 yeni model ve teknoloji sunuyor. 2016 Yılın Motoru ödülünü kazanan 1.2 PureTech teknolojisi ve EAT6 isimli yeni nesil otomatik şanzımanla donatılmış 208 ve 2008 modelleri ay içerisinde bayilerin showroomlarında tüketicilerin beğenisine sunulacak. 3 silindirli benzinli bir ünite olan 1.2 PureTech, 208 ve 2008 gövdesi üzerinde, 110 HP’lik güçlü haliyle EAT6 şanzımanla buluşuyor. Yeni Peugeot 2008 ise, 1.2 Puretech 110 HP EAT6 Tam Otomatik şanzımanın yanı sıra, 1.6 e-HDi ve ETG6 olmak üzere üç farklı motor ve şanzıman seçeneği ile satışa sunuluyor. 208 modelinde ise 1.2 PureTech EAT6, Allure ve GT Line donanımlarıyla pazara çıkıyor. Bu güçlü benzinli motorlu 208 versiyonunun ortalama yakıt tüketimi ise 4.6 lt/100 km.

Hırant Kasapoğlu ile Otomotiv Dünyası

Nissan’ın SUV’ları güneşten korunuyor

Nissan, SUV ailesinde kullanılan karoser boyasındaki UV koruma seviyesinin oldukça yüksek olduğunu açıkladı. Zorlu testler Qashqai, X-Trail ve Juke modellerinin karoser renklerinin otomobillerin ömürleri boyunca dayanacağını gösterdi. Yılın bu döneminde dermatologların tavsiyesi, cildinizi güneşin zararlı ultraviyole (UV) ışınlarına karşı 50 faktörlü güneş kremleri ile korunmanız yönünde. Japon Nissan ise, yaz tatili döneminde, Qashqai, Juke ve X-Trail modellerinin UV korumasını açıkladı. Japon markanın araştırmasının sonucuna göre, SUV modellerinin karoser boyalarında 500 faktöre denk gelen bir koruma mevcut.