Arama

Popüler aramalar

Çevreci teknolojiler

Abone OlGoogle News
Haberin Devamı

Bir yandan mevcut konvansiyonel motor teknolojileri iyileştirilirken, diğer yandan, alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan yeni teknolojiler de hayatımıza girmeye başladı. Öte yandan daha çevreci araç, aynı zamanda daha az yakıt tüketerek, daha az emisyon salgılayan araç anlamına da geliyor. Daha az yakıt tüketimi ve verimlilik ise kullanıcılara, çevreciliğin yanı sıra ekonomik kullanım gideri, yani daha az yakıt maliyeti olarak geri dönüyor yani çift yönlü bir etki sağlıyor. Yeni nesil çevreci teknolojileri inceleyelim…

Benzinli motorlar

Downsizing ismi verilen, motor hacmini küçülterek yakıt ekonomisi sağlayan teknoloji, turbo şarj sayesinde küçük hacimden yüksek güç, düşük tüketim ve yüksek verimlilik alınabilmesini sağlıyor. Artık yollarda 1 litrelik küçük motor hacmine sahip çok sayıda yeni model görebiliriz. Ayrıca bazı VW, Audi ve Seat benzinli motorlarında da silindir kapatma teknolojisine yer veriliyor. Böylece çok güç gerekmediğinde, 4 silindirden 2 tanesine yakıt akışı kesilerek 100 km’de 1 lt yakıt ekonomisi sağlanıyor.

Dizel motorlar

Ülkemizde binek otomobil satışlarında dizel motorların payı yüzde 63’e ulaşmış durumda. Otomatik şanzımanın payı ise yüzde 57. Pazarda 1.6 lt hacimli, dizel motor ve otomatik şanzıman talebi hemen hemen tüm segmentlere yayılmış görünüyor. Dizel motorlara karşı çevreci tepkiler oldukça fazla ama yeni nesil, Euro 6 normunu karşılayan, AdBlue sistemiyle donatılmış dizel araçlar çok daha çevreci ve de az yakıt tüketiyor. Dizel motorlar için VW grubunun geliştirdiği bir teknoloji de “Serbest Sürüş Modu”. Bu mod aktive edildiği zaman, ayak gazdan çekildiğinde motor ile şanzıman arasındaki bağlantı kesiliyor ve uzun süre hız kaybetmeden sürüş sağlanabiliyor. Zaten az tüketen yeni nesil dizel motorlarda, Serbest Sürüş Modu sayesinde 100 km’de 1 lt daha fazla yakıt ekonomisi yapmak mümkün.

Hibrid araçlar

Japon Toyota’nın lideri olduğu hibrid teknolojisi, benzinli motora, bir elektrik motorunun destek vermesi ve tüketimin düşürülmesi olarak özetlenebilir. Hibrid teknolojisine Prius modeliyle adım atan Toyota’nın Yaris modeli örneğinde ise, 1.5 lt’lik benzinli motor, elektrik motoru ile destekleniyor, böylece şehir içi sürüşlerde, 100 km’de 3 ile 4 lt’lik benzin tüketimi değerine ulaşılabiliyor. Üstelik de akü, sürüşler sırasında kendiliğinden doluyor, kullanıcının aracı fişe takıp şarj etmesi gerekmiyor. Hibrid teknolojisi küçük otomobillerin yanı sıra büyük SUV’lara da uygulanabiliyor. Land Rover, Porsche, Volvo ve Lexus gibi markaların hibrid teknolojili SUV’ları bulunuyor. Hibrid teknolojisi spor otomobiller için de önemli bir performans potansiyeline sahip. Son dönemlerde kullanılan Plug-in Hybrid teknolojisi ise, daha büyük pil, daha fazla elektrikli menzil ve daha az emisyon sunabiliyor.

Elektrikli araçlar

Yüzde 100 elektrikli araçlar geleceğin teknolojisi olarak görülüyor. Üstelik bu araçlar için ülkemizde vergi avantajları var ve yakıt maliyetleri de oldukça düşük. Bu araçların en büyük handikapları menzil ve şarj süreleri. Ancak bu sorunlar da büyük piller ve hızlı şarj teknolojileri ile aşılmış durumda. Renault’nun Zoe ve Twizy modelleri, BMW’nin i3 modeli yüzde 100 elektrikli motor teknolojilerine sahip. Ayrıca bazı elektrikli modellerde, benzin motoruyla çalışan menzil uzatıcı teknolojiler de var.

Alternatif motorlar

Hidrojenle çalışan yakıt hücreleri, doğalgaz CNG veya LPG ile çalışan sistemler de alternatif yakıtlara örnek olarak verilebilir.

Peugeot’nun sporcu serisi

Fransız otomobil üreticisi Peugeot, kısa bir süre önce satışa sunduğu 270 HP gücündeki 1,6 litrelik turbo benzinli motora sahip 308 GTi by Peugeot Sport’tan sonra, şimdi de 1,6 litrelik turbo benzinli motoruyla 208 HP güç üreten 208 GTi by Peugeot Sport’u satışa sunuyor. Her iki GTi modelinin ortak özelliği markanın yarış departmanı olan Peugeot Sport imzasını taşıyor olması. Yine her 2 GTi da yüksek performansı, düşük tüketim ve emisyon değeriyle harmanlıyor. Kompakt sporcu Peugeot 308 GTi 1.6 THP 270 HP 139.000 TL fiyata sahip, küçük sporcu Peugeot 208 GTi 208 HP ise 88.400 TL’den satışa sunuluyor.

Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın, Peugeot’nun sporcu serisini Türkiye pazarına oldukça rekabetçi fiyatlarla getirdiklerini, güncel GTi versiyonlarının markanın performans departmanı Peugeot Sport tarafından geliştirilmiş olduğunu söyledi.

Honda HR-V yeniden Türkiye’de

İlk kez 1999 yılında satışa sunulan ve küçük SUV sınıfını yaratan Honda HR-V’nin yeni versiyonu, 89 bin 900 TL’den başlayan fiyatla Türkiye’de satışa sunuldu. Bir MPV kadar geniş ve fonksiyonel iç mekan sunan Honda HR-V ayrıca birbirine tamamen zıt iki kavram olan sürüş keyfiyle yakıt verimliliğini aynı potada eritiyor. Yeni Honda HR-V’de 130 HP gücünde 1.5 i-VTEC benzinli ve 120 HP gücünde 1.6 i-DTEC dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği yer alıyor. Her iki motor da 6 ileri manuel şanzımanla donatılmış. Ayrıca benzinli motor versiyonunda CVT otomatik şanzıman seçeneği de sunuluyor. Benzinli motor seçeneğinde manuel şanzımanla karma kullanımda 5,6 lt/100 km’lik tüketim değerlerine erişilebilirken otomatik şanzımanda 5,2 lt/100 km’lik tüketime ulaşılabiliyor. Dizel motorla donatılmış yeni HR-V, 4,0 lt/100 km’lik tüketim değerine sahip. HR-V tanıtım toplantısında Honda Türkiye Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Sümer, Honda HR-V’nin bir SUV kadar güçlü ve bir coupe kadar dinamik tasarımıyla crossover segmentine yeni ve benzersiz bir seçenek olacağını söyledi.

Tucson en kullanışlı SUV seçildi

Hyundai’nin yeni SUV modeli Tucson, 2016 J.D. Power araştırmasında, en çekici ve en kullanışlı otomobil kategorisinde birinci oldu. 77 farklı marka ve model arasında yapılan kullanıcı araştırmasına göre Tucson özellikle konfor ve motor performansında öne çıktı. Otomotiv araştırma ve analiz kuruluşu olan J.D. Power’ın araştırmasında Tucson’un, tüm küçük SUV’lar arasında en yüksek skorlara imzasını attığı görülürken, özellikle yakıt ekonomisi, koltuk rahatlığı, yükleme kapasitesi, görüş kalitesi, sürüş özellikleri, iç mekan ferahlığı, havalandırma ve navigasyonlu multimedya sistemiyle kullanıcılarının beğenisini kazandı.

EyeSight’lı Subaru Levorg

Subaru mühendisleri tarafından geliştirilen stereo kamera teknolojisinden oluşan sürücü destek sistemi EyeSight, Levorg modellerinde de sunulmaya başlandı. Subaru’nun Sport Tourer modeli Levorg’un EyeSight ile birlikte pek çok donanımı barındıran 1.6 GTS-S Sport Plus versiyonu 131 bin 990 TL fiyatla satışa sunuldu. Subaru Levorg, güçlü versiyon WRX’in DNA’sında bulunan sportif sürüş zevkini, Legacy’nin kullanışlılığı ve geniş iç mekan konforuyla harmanlıyor. Levorg’da yer alan 1.6 litrelik direkt enjeksiyonlu, boxer turbo benzinli motor 170 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor.

Bostancı Polonya’da podyumda

Castrol Ford Team Türkiye ralli ekibi, yeni hedefleri doğrultusunda çıktığı Avrupa Ralli Şampiyonası’nın dördüncü yarışı olan 25’inci Polonya Rzeszow Rallisi’nden podyum başarısıyla döndü. Takımın geçen yıl Avrupa Ralli Kupası’nı da kazanan pilotları Murat Bostancı ve Onur Vatansever ikilisi, Polonya’daki zorlu yarışı ERC3 sınıfında üçüncü olarak tamamladı. Önümüzdeki günlerde Avrupa Ralli Şampiyonası programı kapsamında Çek Cumhuriyeti ve Kıbrıs Rallileri’ne de katılacak olan Murat Bostancı ve Onur Vatansever’in ERC3 sınıfında Avrupa şampiyonluğu şansı devam ediyor.

Bir imzayla fiyatı uçtu

Lexus’un yüksek performanslı F modellerinin ikincisi olan LFA, tasarımı, teknolojisi, sürüş özellikleri ve performansıyla dikkat çeken bir model oldu. 2012’de dünyada sadece 50 adet üretilen LFA’nin yarış pisti versiyonu olan Nürburgring Edition modeli ise 445 bin Dolar’dan satışa çıkmıştı. Bu 50 araçtan sadece 1 tanesi ise markanın başkanı Akio Toyoda’nın imzasını taşıyor. Bu imzalı özel otomobil geçtiğimiz günlerde, kullanıcısı tarafından Almanya’da 7 milyon Dolar’a satışa çıkarıldı. Tek bir imzayla ikinci eldeki değeri 6.5 milyon Dolar prim yapan Lexus LFA, 571 HP güç üreten 4.8 litre V10 motora sahip. 100 km/s hıza sadece 3.6 saniyede ulaşan LFA 325 km/s son hıza sahip.

Tofaş, Dodge Neon’la Meksika’da

Ürün geliştirme sürecinde Tofaş mühendislerinin öncü rol oynadığı Egea Projesi’nin Sedan modeli şimdi de Amerika kıtasına adım atarak, Meksika’da Dodge markasıyla yollara çıkıyor. Temmuz ayında Dodge Neon adıyla Meksika pazarına sunulan model, beklentilerin üzerinde talep gördü. Meksika pazarında 2 farklı benzinli motorla satılan Neon’da manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri var. Aracın Meksika’daki lansmanı hakkında bilgi veren Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Dodge markasıyla Meksika pazarına giriyoruz. Egea Projesi’nin Meksika pazarına girmesinden ve Dodge Neon’un hızla kabul görmesinden büyük memnuniyet duyduk” dedi.

Seat CUPRA 20 yaşında

Seat’ın Leon ve Ibiza modellerinde sunduğu ve gerçek bir spor otomobilin vadettiği yüksek performansın keyfini günlük hayatta yaşamanızı sağlayan CUPRA versiyonu, 20’nci yaşını kutluyor. Seat, 1996 yılında, Ibiza Kit Car ile 2 litre kategorisinde Dünya Ralli Şampiyonası’nı kazanmasının ardından en çok gurur duyduğu genetik özelliklerinden yarış tutkusunu daha da ileriye taşımaya karar verdi. Bu tutku, tüketicilere gerçek bir spor otomobil performansına sahip yol otomobili sunmayı amaçlayan ve devrim niteliğinde bir girişim olan CUPRA konseptini hayata geçirdi. Bu girişime, Cup (Kupa) ve Racing (Yarış) konseptlerinin birleşiminden türetilen bir isim verildi. Ve CUPRA, Seat’ın sportif karakterini belirleyen temsilcisi haline geldi.

Crafter Okul’lu oldu

VW Ticari Araçlar’ın yeni modeli Crafter Okul, çift turbo motoru, düşük yakıt tüketimi, orijinal üst yapısı ve sunduğu güvenlik donanımlarıyla, yeni servis sezonuna hazır. İsminden de anlaşılacağı gibi, okul servisleri için geliştirilen Crafter Okul, 16+1, 18+1, 19+1 ve 22+1 yolcu kapasitesi seçeneklerine sahip. 2.0 TDI Euro 6 dizel motoru 163 PS güç üreten Crafter, şehir dışında 100 kilometrede 6.7 lt yakıt tüketiyor. Ayrıca 12 yıl paslanmazlık, 3 yıl boya, 2 yıl sınırsız km + 1 yıl için 250 bin km’ye kadar mekanik ve üst yapı garantisi de sunuyor.

Volkicar’lar İzmir’de yarışacak

Şampiyon rallici Volkan Işık tarafından üretilen Volkicar’lar bu yıl İzmir’e taşınıyor. Volkicar yarış araçlarıyla düzenlenen V1 Challenge özel kupasının tüm yarışları bu sezon İzmir Park Ülkü Yarış pistinde organize edilecek. 21 Ağustos’ta start alacak olan V1 Challenge’da bu yıl Ümit Erdim de Konfor sponsorluğunda yarışacak.