MENÜ

Galatasaray-Barcelona: Bir eşleşmeden daha fazlası

30 Mart 2022, Çarşamba 14:13 Son Güncelleme: 30 Mart 2022, Çarşamba 14:13
- A +

Galatasaray, Barcelona ile eşleştiğinde, işin teknik tarafındaki zorluk bir yana, iletişim açısından, reklam açısından birçok fırsat da beraberinde geldi. Tabi keşke, tüm Barcelona kariyeri boyunca herhangi bir Türk takımıyla eşleşmediği için Türkiye’ye gelemeyen Messi’yi de bu denkleme katabilseydik çok güzel olurdu. Hoş, belki Messi olsaydı UEFA Avrupa Ligi’nde göremezdik belki Barcelona’yı ama Ronaldo’yu birçok kez canlı izlemiş Türk futbolseverler olarak Messi konusunda da böyle bir eksiklik yaşayacağımız varmış, neyse.. 

Ligde hiç olmadığı kadar kötü giden Galatasaray için bu eşleşme, hem Avrupa’ya hem de kendi taraftarına bir şeyleri kanıtlama fırsatıydı, iyi de kullandı. Bu sene Avrupa’daki üstün performansını, bu eşleşmenin iki ayağındaki maça da taşıdı Galatasaray. Son dönemdeki yayın ihalesinden, hakem operasyon skandalına, borç batağındaki kulüplerden, seviyesiz ve birbirini baltalayan rekabet ortamına güneş gibi doğdu bu eşleşme. Peki bu eşleşmeden futbol hariç gerekli dersleri ve avantajları çıkardık mı veya kullandık mı? 

Barcelona, Galatasaray ile eşleştiği andan itibaren adeta bir iletişim dersi verdi diyebiliriz. İki kulubün ortak değerlerini, Hagi, Popescu, Arda Turan, çok güzel ve şık bir biçimde kullandı. Tanıtım videoları sadece kendi taraftarları tarafından değil, Galatasaray taraftarları tarafından da çok beğenildi ve paylaşıldı. Hem Türkçe hesaplarından hem de global hesaplarından bu eşleşmeden çıkarabilecek tüm etkileşimi çıkardılar. İşin teknik tarafı kadar, bu kısmı da bence çok öğretici ve değerliydi, umarım örnek alan kulüplerimiz, yöneticilerimiz vardır…

“Spotify Camp Nou”

Dijital dünyanın gücünün nereye geldiğini günümüzde fark etmek çok kolay ancak bu son gelişme hepsinden daha dikkat çekici. Formasına sponsor almayı yeni sayılabilecek kadar yakın zamanda kabul eden bir kulüp, “tahminen” mali zorluklar sebebiyle, stadının isminin başına Spotify ismini sponsor olarak aldı. İspanya’da bulunan bir gazetenin haberine göre sponsorluk rakamının 280 milyon euro olduğu söyleniyor. Spotify için mükemmel bir reklam alanı ve sponsorluk iletişimi olduğu çok açık. Ancak bu sponsorluk, değişen ve gelişen sermaye gücünün, dijital dünyanın elinde olduğunu bir kez daha kanıtlamış oldu. Bundan 10 sene önce, böyle bir platformun Barcelona gibi bir kulübün stadına sponsor olacağını biri söyleseydi, herhalde ona deli muamelesi yapılırdı. Sermayenin dijital dünyaya kaydığı kesin iken, futbolun gelecekte, bu seviyede tutunabilmesi için ihtiyacı olduğu parayı bulması için, kendinden daha ne kadar ödün vereceğini bize zaman gösterecek. Bunun ne kadar ileri gidebileceğini merak ediyorsanız, Formula 1 araçlarına ve sürücülerin giydiklerine bakabilirsiniz….

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...