Performans artıran 7 yiyecek

13 Kasım 2018, Salı 06:15 Son Güncelleme: 12 Kasım 2018, Pazartesi 23:51
- A +

Yiyecekler vücudumuza sadece enerji, besin sağlamıyor, aynı zamanda metabolizma ve genlerimizi hızlı bir biçimde değiştirebilen bilgiler veriyor. Yediklerimiz sağlıklıysa spor potansiyelimiz de artıyor. İşte, tüketmemiz gereken besinler:

1) YUMURTA

Köyde doğal ortamında serbestçe yaşayan, eşelenerek doğadaki her türlü yeşillik, tohum, irili ufaklı solucan ve böcekleri yiyen tavukların yumurtaları çok yüksek besin değeri taşır. Yumurta, başta omega 3 olmak üzere biotin ve kolin içerir. Bitoin enerjik olmayı sağlar, kolin ise toksinlerden arınma merkezi karaciğeri destekler.

2) PROBİYOTİK SÜT ÜRÜNLERİ

Yoğurt, ayran, peynir ve kefir performans beslenmesinin vazgeçilmezleri arasındadır. Protein ve doğal sağlıklı yağlar içerirler. Bağırsak florasını çeşitlendirerek zenginleştirirler.

3) DOĞAL TURŞULAR

Sadece su ve tuzla kurulan sebze turşuları metabolizmamızın çalışması için gerekli vitamin, mineral ve enzimleri sağlar. Probiyotikler bakımından zengin, bağışıklık sistemini güçlendirici, hastalıklardan koruyucu besinlerdir.

4) SAĞLIKLI ETLER

Merada gezinerek otlayan hayvanlar, kendi doğalarına uygun yiyecekleri tükettikleri için omega 3 bakımından zengin olur. Ayrıca büyüme faktörleri, genetiği değişmiş gıda parçacıkları veya antibiyotik taşımazlar. Bu hayvanların etlerinin yanı sıra karaciğer, yürek, böbrek, işkembe, şirden, bağırsak, dil, paça, yumurtalık, beyin gibi sakatat kısımları da çok faydalı.

5) KEMİK SUYU

Sağlıklı şartlarda ve kendi doğalarına uygun koşullarda yetiştirilen hayvanların kemikleri de çok değerli. Bu güçlü kemiklerdeki kolajen, mineral ve vitaminler kemik suyuna geçerek eklem ve kemiklerimize kuvvet verir. Aynı zamanda bağırsaklarımızın yapısını ve florasını destekler, antioksidan etkileri sayesinde performansı artırır.

6) KIRMIZI SEBZE VE MEYVELER

Ahududu, böğürtlen, yaban mersini, kiraz, vişne ve üzüm gibi meyveleri; kırmızı lahana, pancar gibi sebzeleri sofranızdan eksik etmeyin. Kırmızı meyveler düşük şekerli oldukları için kan şekerini yükseltmez. Yüksek miktarda anti-oksidan içerikleriyle performansı artırır. Kırmızı pancar çok miktarda nitrik oksit içerir ve sportif performansı ve beynin bilişsel gücünü destekler.

7) TURPGİLLER

En önemli sebze gruplarından. Brokoli, karnabahar, Brüksel lahanası, roka ve lahana turpgiller ailesindendir. Toksinlerden arınmaya ve spor sonrası toparlanmaya çok yardımcı olur. Sağlıklı ve bol sporlu günler dilerim. 

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...