Yılbaşı sofranız sağlıklı olsun

31 Aralık 2018, Pazartesi 06:32
- A +

Yeni yılın ilk gününü hazımsızlık, baş ağrısı, yorgunluk gibi şikayetler olmadan, sağlıklı bir şekilde karşılamak istiyorsanız yılbaşı sofranıza özen gösterin. İşte, birbirinden lezzetli, hafif ve pratik tarifler:

Antioksidan Balkabağı Çorbası

Yarım küçük balkabağını dilimleyin, az suda biraz tuzla haşlayın. Pütürsüz hale gelene kadar çatalla iyice ezin. İçine istediğiniz kıvama gelene kadar su, süt, et suyu veya su-süt-et suyu karışımı ekleyin. Kimyon, pul biber, tarçın, yenibahar gibi baharatlarla lezzetlendirin.

Tahin Sos ve Narlı Maydanoz Salatası

2 demet maydanozun yapraklarını kıymadan bir salata kasesine ekleyin. Üzerine ince ince kırmızı soğan doğrayın. 1 ölçü limon, bir tutam tuz, 3 ölçü zeytinyağı ve 1-2 çorba kaşığı tahinle salata sosunu hazırlayıp salatanıza ilave edin. En son üzerine nar taneleri ekleyin.

Portakallı Tavuk

Tavuğunuzu bir gece önceden ya da sabahtan akşama bire bir ölçekte soya sosu, portakal suyu ve zeytinyağı ile hazırladığınız marinede, buzdolabında bekletin. Yılbaşı akşamı üzerine yeteri kadar tuz ve biber ekleyin. Tavuğun içine dörde böldüğünüz bir adet portakal ve birkaç defne yaprağı yerleştirin. 1-1.5 saat 180 derece fırında, üzeri nar gibi olana kadar kızartın.

Çift peynirli karnabahar püre

1 adet orta boy karnabaharı az suda bir tutam tuzla yumuşayana kadar haşlayın. Karnabaharı bir çatal yardımı ile püre haline getirin. Sıcakken içine biraz tereyağı, biraz süt, 1 çay bardağı taze kaşar, yarım çay bardağı eski kaşar ve istediğiniz kadar karabiber ekleyin. Peynirler eriyinceye kadar karıştırın.

Fırında kekikli küp patates

4 adet orta boy patatesi küp küp doğradıktan sonra yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yayın. Üzerlerine biraz zeytinyağı, kuru kekik ve tuz gezdirin. 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Kakaolu Yılbaşı Dondurması

4 adet orta boy muzu dilim dilim kesip bir naylon torba içinde buzlukta dondurun. Donmuş muz dilimlerini 4 çorba kaşığı kakao ile birlikte bıçaklı bir rondoya koyun, 2-3 çorba kaşığı süt ekleyip cihazı çalıştırın. Karışımı dondurma kaselerine alın. Dövülmüş fındık, fıstık veya kakao tozu ekleyin. Üzerine küçük bir parça bitter çikolata koyabilirsiniz.

NOT: Tarifler 4 kişi için düzenlenmiştir. Misafir sayınıza göre miktarları artırabilirsiniz

Yemek öncesi atıştırmalıklar

■ Çeşit çeşit yöresel peynirlerin eşlik ettiği ceviz, badem ve fındık.

■ Çiğden hazırlanmış kıtır kıtır brokoli, havuç gibi sebzeler.

■ Çiğ sebzelerin yanına yoğurtlu sos hazırlayabilirsiniz. Bir kase yoğurda kuru nane, kekik, biberiye, tarhun, taze soğan gibi otlar ve kimyon, zerdeçal, pul biber gibi baharatlar ekleyip karıştırın. 

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...