MENÜ

Göze Çarpanlar

Abone Ol Google News

Futbol sezonu tamamlanıp, maçları yerini kısa bir süre sadece transfer, duyum ve pazarlama işlerine bıraktığında bazıları için çile, bazıları için de eğlence başlıyor... Ben ikisi arasında duruyorum sanırım. Kaliteli bir futbol maçının yerini hiçbir transfer tutmaz ama olası veya bitmek üzere olan transferleri takip etmek, yerli-yabancı takımların nasıl şekil aldığını izlemek de ayrı bir keyif. Bir yandan da sponsorluk anlaşmaları, forma lansmanları da hız kazanıyor haliyle. Temmuz sonuna doğru Avrupa maçları başlayana kadar durum böyle.

Haberin Devamı

Görmeden Forma Almak!

Özellikle Beşiktaş’ın ‘Görmeden de severiz’ kampanyası ile yaptığı forma lansmanı, ters köşe bir iş olarak hoşuma gitti. Bazı kesimler tarafından beğenilen bazı taraftarlar tarafından da eleştirilen bu forma kampanyası; ne olursa olsun, rutinden farklı bir çalışma ve dikkate değer…Fakat, böyle bir işe kalkıştığınızda, gerçek anlamda formayı tanıttığınızda da kreşendo etkisi yaratmanız gerekir. Belki görmeden alanlara ayrıcalıklar olabilirdi, forma gerçekten göründüğünde bir transfer yetişebilirdi vs. Detayları tabi bilemem ama daha heyecanlı bir ikinci kısım beklerdim.

Haberin Devamı

Maç Sırasında Bedava Oyun Dağıtmak

Dünyanın en büyük 2 bilgisayar yazılımı üreticisinden biri olan bir firma, haftalardır sahip olduğu konsol platformu için kampanyasını yürüttüğü Game Pass’in seri numaralarını İngiltere – Makedonya maçında reklam panolarından dünyaya dağıttı. Kim ne kadar kullanmıştır bilinmez ama PR etkisi olarak şahane bir iş olmuş. Öncelikle maç İngiltere’nin maçı, yani futbolla ilgilenip maçı izlemeyenler bile bir şekilde o maçtan haberdar olacaktı. Bir de böyle bir haber değeri açığa çıkınca, normalde bu pazarlama çalışmasının ağına takılmayacak insanlar da bu durumdan haberdar oldu. Uzun zamandır Game Pass’i pazarlıyorlardı zaten ama bu işte yukarıda dediğim “kreşendo” olmuş. Rakamları tatmin ettiyse, futbol sahalarını böyle işler için daha çok görebiliriz. Not: İçerik olarak tam benzer olmasa da spor sahalarının böyle lansmanlar için kullanımı konusunda işin kralını görmek isteyenler, God of War oyununun bir NBA maçında (Golden State Warriors’un evinde “War on the Floor” event diye geçiyor) yaptığını izleyebilir.

Sol Bekten Önce İçerik Lazım

Sol bekten önce içerik tabi ki lazım değil ancak özellikle yakın zamanda yurt dışında farklı spor dallarında şampiyon olmuş takımların içeriklerini gördükçe hayrete düştüğüm için, bu alt başlık geldi aklıma. Galatasaray bildiğimiz üzere müthiş bir sistem ile transfer ve yeni sezon planlaması yapıyor. Sadece transferde değil, kulübün hiç olmadığı kadar iyi bir yapılanma içinde olduğunu hem görüyor hem de arkadaşlarımız aracılığıyla duyuyoruz. Ancak, içerik konusunda eskisinden de geride kaldığını söyleyebilirim. Türkiye’nin 100.yılında şampiyon olunduktan sonra üzerinden de 3 hafta geçmişken, bu şampiyonlukla ilgili içerikler o kadar az ki, yani insan acaba tüm sezonu çekmediler mi diye düşünüyor. Şu ana kadar taraftarın merak edeceği, hiçbir yerde göremeyeceği birçok içerik paylaşılmalıydı. Kutlama konusunda sınıfta kalındığı gibi, şampiyonluğun hikayesini taraftarla paylaşma konusunda da sınıfta kalındığını söyleyebiliriz.

Haberin Devamı
YORUM YAZ