Yıldırım suç işliyor

Haberin Devamı ›
Aradan 5 sezon geçmiş. Hala unutulmamış kaçan bir şampiyonluk öyküsü. Sarı-Lacivertli renklere gönül verenler için tabii ki büyük bir acı. Ancak o sene son maçta ne olduysa oldu. Fenerbahçe rakibi olan Denizlispor’u yenemedi ve şampiyonluğu Kayserispor’u mağlup eden Galatasaray’a kaptırdı.
Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım bu maçta şike olduğunu söylüyor ve isteyene de ispatlayacağını iddia ediyor. Mesela ben istiyorum, bana ispatlasın. Ama daha önce Futbol Federasyonu’na ve gerekli adli birimlere ispatlasın. Bir şey ispatlayabiliyor ve bunu gerekli mercilere bildirmiyorsa, sonu yeni spor yasasına göre hapis cezasıyla tamamlanabilecek ciddi bir suç işliyor. Adalet aramak öyle masalara meze edilecek bir konu değil. Yok eğer ispatlayamayacaksa çok daha büyük bir suç... En azından etik anlamda. Gazeteci ağabeylerim keşke kendisine o gece bunları hatırlatsalardı da Sayın Başkan tedbirini alabilseydi. En azından spor kamuoyunu meşgul etmemiş olur, değerli misafirlerden bu geyiği dışarı sızdırmamalarını rica edebilirdi.
İşte hep dile getirdiğimiz durum bu. Türk Sporu’na en fazla zararı kulüplerinin başındaki bu tür açıklamalarda bulunan yöneticiler veriyorlar. Belki de Türkiye’nin ücra bir köşesindeki, sonuçları nasıl biteceği bilinmeyen bir kavganın başlangıcı olabilecek bir laf ettiğinin bilincinde değil. Kendi camiasının sempatisini toplamak için tüm gemileri yakan bir açıklama. Belki bu yazıyı okuyunca olayın önemini anlayacaktır Sayın Başkan. Benim de başka bir isteğim yok. Burada Aziz Yıldırım sadece bir örnek. Tüm kulüplerimizde bu tür açıklamalar yapan yöneticilerimiz bulunuyor. Bir tanesinin yapacağı açıklamayı engelleyebiliyorsam; bu yazı amacına ulaşmıştır.
Sporun içinde gelen yöneticiler istiyoruz. Çünkü en basit sporu yapan bir sporcu kazanmaktan önce kaybetmeyi öğrenmiştir. Bir kazanan, bir çok da kaybeden vardır. Hep kazanan daha önce olmamıştır, bundan sonra da olmayacaktır. Önemli olan kaybetmeyi de sindirebilen başkan, yönetici, sporcu ve taraftarın sayısının mümkün olduğunca artırılmasıdır. Bunun da temeli eğitimdir.