Ticaride ihracat yüz güldürdü

31 Ekim 2018, Çarşamba 01:29
- A +

Ticari araç endüstrisi yurtdışı açılımını genişletiyor. Yüksek Ar-Ge gücü, kaliteli üretim, otonom ve elektrikli araçlar gibi Tük mühendisliğince geliştirilen yüksek teknolojili yeni nesil modeller sayesinde yurtdışında tercih edilmeye başlanan yerli ticari araçlar, uluslararası fuarlarda da ilgi görmeye ve siparişler almaya devam ediyor. İç pazarda binek otomobillerde olduğu gibi, ticari araçlarda da daralma sürerken, ihracat rakamları sektörün yüzünü güldürüyor. Otomotiv Sanayi Derneği OSD’nin verilerine göre, bu yılın ilk dokuz ayında, son 10 yılın ilk dokuz ayı ortalamalarına göre, Türkiye iç pazarında ticari araç pazarı yüzde 33 daraldı; hafif ticari araç satışları yüzde 32 düşerken, ağır ticari araçlardaki gerileme yüzde 39 düzeyinde gerçekleşti. İç pazar düşerken, dış pazarlar sektörün umut kaynağı oldu, ticari araçların üretim ve ihracatında artışlar yaşandı. Yılın ilk 9 ayında hafif ticari araç üretimi yüzde 2, ağır ticari araç üretimi ise yüzde 23 oranında arttı. Ticari araç ihracatı ise ilk 9 ayda 327 bin 500 adet olarak gerçekleşti ve ihracatın artış oranı yüzde 11’lere ulaştı. Türk otomotiv sektörünün ticari araç konusunda, yurtdışında daha etkin pazarlama stratejileri izlemesi ve uluslararası fuarlardaki katılımları ihracatın artışında etkili oldu. 2018 yılında Türk otomotiv sektörünün zirvesi, iki yılda bir Almanya’nın Hannover şehrinde düzenlenen IAA Ticari Araç fuarında gerçekleşti. Birçok Türk firmasının, hem yük hem de yolcu taşımacılığı alanında birden fazla yeni ürününü sergilediği fuarda öne çıkan yerli markalar arasında Ford- Otosan, Karsan, BMC, Anadolu Isuzu, Temsa ve Mercedes-Benz Türk yer aldı.

Ford F-Max

Türkiye’de geliştirilen Ford’un yeni çekicisi FMAX, Uluslararası Yılın Kamyonu ödülüne layık görüldü. F-MAX’te, 500 HP gücünde ve 2500 Nm torka sahip Ecotorq motoru yer alıyor. ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY)’ ödüllü Ford Trucks’ın yeni çekicisi FMAX, Hannover’deki dünya prömiyerinin hemen ardından yollarla buluştu. Yeni F-MAX’in 2,5 metre genişliğindeki kabini, yenilikçi ve ileri teknolojileri yeni bir tasarımla buluşturarak sürücülere konfor ve ferahlığı bir arada sunuyor. Yeni FMAX, güçlü ve verimli 12.7L E6D Ecotorq motoru sayesinde, sahip olma maliyetlerinde de avantajlı. Ford'un konfor, güç, verimlilik ve teknoloji ilkeleri çerçevesinde geliştirilen yeni F-MAX’ın, tasarım, verimlilik ve kullanılabilirlik açısından en iyiyi vermesi hedeflenmiş. F-MAX, beş yıllık bir süreçte 500 mühendis tarafından tasarlanıp geliştirilmiş ve test edilmiş. Testler dört kıtada, 11 ülkede gerçekleştirilmiş, 5 milyon kilometre yol testi yapılmış. Testler sonrasında iyileştirilen aerodinamik özellikler, aktarma sistemi kalibrasyonu ve teknik özellikler sayesinde, tüketimde önceki modellere göre % 6'lık iyileşme sağlanmış. Bakım maliyetleri %7'ye varan oranda azaltılmış ve bakım aralıkları da 120.000 km olarak belirlenmiş. F-MAX’in 12-vitesli ZF otomatik şanzımanı, Eco- Mode ve Power-Mode gibi farklı sürüş modlarına sahip. Adaptif Hız Kontrolü, hız tolerans seçenekli Predictive Hız Kontrolü (Max Cruise), Gelişmiş Acil Fren Sistemi, Yokuş Kalkış Desteği, Şerit Takip Uyarısı, Adaptif Hız Sınırlayıcı Cihaz ve Elektronik Denge Kontrolü gibi özellikler ise F-MAX’in sürüş destek sistemleri arasında.

Karsan

4 modeliyle çıkarma yapan Karsan, Atak Electric ve Star okul otobüsünü ilk kez dünyanın beğenisine sundu. Karsan’ın BMW ile olan işbirliği doğrultusunda yeniden geliştirilen Jest Electric ve Jest’in otomatik vitesli versiyonu Jestronic de yoğun ilgi çekiyor. Karsan ayrıca 8.1 metre uzunluğundaki konforlu ve ekonomik yolcu otobüsü Star’ın okul versiyonunu da tanıttı. Özgün tasarımıyla rakiplerinden ayrılan Star okul otobüsünde şoför alkol testi, koltuk sensörüyle araçta öğrenci unutmayı engelleme ve acil çıkış kapısı gibi güvenlik önlemleri bulunuyor.

Mercedes

Mercedes-Benz Türk’ün yeni kamyonu Actros’da dikiz aynası yerine kamera sistemleri kullanılıyor. Dünyanın ilk kameralı kamyonu olan ve uzun yol testleri Türkiye’de yapılan Actros’un üretimi Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası’nda yapılıyor. Ayrıca Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda üretilen ve dünyaya ihraç edilen Mercedes-Benz Tourismo RHD ve Intouro otobüsleri de ilk kez bu yıl görücüye çıktı.

TEMSA

TEMSA, seri üretime hazır hale getirdiği elektrikli Avenue Electron’u görücüye çıkardı. TEMSA yetkilileri 9 metrelik MD9’un ardından 12 metrelik Avenue Electron ile elektrikli araç ürün gamını genişlettiklerini; böylece elektrikli araç konusunda müşterilerine birden fazla model alternatifi sunabilen dünyadaki ender otomotiv markalarından biri haline geldiklerini ifade ettiler.

BMC

BMC, yeni kamyon ailesi TUĞRA ile yollara geri döndü. Uzun zamandır merakla beklenen TUĞRA, Almanya’da ilk kez dünya sahnesine çıktı.

Isuzu

Anadolu Isuzu, bu yıl 5 yeni aracının ilk gösterimini yaptı. Citiport 18, Citiport 12 HyPer, Novociti Life Premium, Visigo HyPer, Turquoise araçlarını sergileyen Anadolu Isuzu, Türkiye’de üretilen ilk yüzde 100 elektrikli kamyonu NPR 10 EV’nin de dünya lansmanını gerçekleştirdi.

YORUM YAZ

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.