Beşiktaş'tan ciddi adımlar

Haberin Devamı ›
Dünya değişiyor... Yönetici cebine dayalı kulüp idareciliğinin daha ne kadar ömrü vardı ki... Futbolda bugün Anadolu’dan çıkan isyanın da temeli aslında buna dayanıyor. İflas kapıda. Anadolu’dan İstanbul’a akan futbolcu ihracatı bitti. Anadolu kulüpleri bırakın ürün satışını, 20 milyona sezonluk açık tribün kombine bileti satamamaktan ağlamaklı duruma düştüler. Tek kaynak kalmıştı ve bugünlerde havuzun bulanmasının en önemli sebebi de bu.Anadolu’nun hedef tahtası doğal olarak İstanbul’un üç büyükleri. Havuzdaki büyük payı onların alması kopan gürültünün de ana nedeni. Aynı anda üç büyüklerin de hali hazırda gelir paylarındaki temel kaynak havuz geliri (nispeten Fenerbahçe hariç). İşte bu noktada Türk Futbolu’nun lokomotifleri sayılan İstanbul büyükleri ‘marka olacağız’ diye yanıp tutuşurken, kolayı seçmeyecek. Zaten ülke çapında arkalarına aldıkları kitlesel güçle önemli bir avantaja sahipler. Ne yapacaklar? Bu potansiyellerini doğru kullanarak kulüp ekonomilerini geliştirme adına sponsorluk ve marketing enstrümanları ile bütünleşecekler. Nihai amaç da gelir kaynaklarını salt havuza yaslamadan 3 veya 4 ana kolda toplayacaklar. Büyük diye nitelendiriliyorlarsa, önce kendi kulüp havuzlarını büyütecekler. O havuza naklen yayın geliri benzeri 4 musluktan eşit su akarsa, bu durumda çok arzu edilen batı ile rekabete de ciddi hazırlıklar yapılmış olur.Diyelim ki, naklen yayın geliriniz 12 milyon Dolar ve varsayalım ki, buna 10 milyon Dolar ile tribün, 15 milyon Dolar ile sponsorluk, yine 10 milyon Dolar ile marketing gelirlerini eklemişsiniz. Sonuçta da naklen yayın geliriniz, total gelirinizin dörtte biri seviyesinde kalmış. İşte o zaman havuzun Anadolu’yu daha bol sulamasına fazla ses çıkarmazsınız. Bu sayede gerek içeriye dönük, gerekse uluslararası rekabet daha fazla hareketlenir.Bütün bunların ışığında Beşiktaş - Ülker işbirliği sponsorluk boyutu ile ileriye dönük önemli bir adımdır. Benzer şekilde Yıldırım Demirören’in futbola kaynak ekleme çalışmalarını ciddi tutması sevindiricidir.Hiç kimsenin kuşkusu olmasın. Yüzyılını geride bırakmış bu tarihi çınarlar, isimlerinin arkasına sponsorları yazdırdığında tarihlerine ve asaletlerine zeval gelmez. 3-5 yıl bu isim kullandırma işini manevi değerlere zarar verir diye seslendirenler de çıkacaktır. O zaman tabularla yaşayanları yaşıyormuş gibi kabul etmemiz gerekecek.Yıllar sonra Barcelona gibi bir dünya devi de göğsüne reklam almayı kabullendikten sonra bu konuda sanırım söylenecek fazla bir şey olamaz.