Montoya: F1, Amerika'yı örnek almalı!
Juan Pablo Montoya, Formula 1'in izleyicilerinin ilgisini geri kazanmak için Amerika'daki yarışları örnek alması gerektiğini açıkladı.

2001 ve 2006 yılları arasında Williams ve McLaren ile 7 Grand Prix kazanan Kolombiyalı pilot, Nascar'da geçirdiği 7 sezonun sonrasında bu sezon Penske ile IndyCar'a geri dönmüştü.
Haberin Devamı ›
IndyCar serisi de IRL/CART ayrımının gerçekleştiği 1990'ların ortalarından bu yana bir takım sorunlar yaşarken, özellikle serinin bu sezonki performansı organizatörlere umut veriyor.
IndyCar'ın televizyon önündeki figürleri sezon içinde heyecan verici bir gelişim sağlarken, serideki teknik paket de ekstra icatlara gerek duyulmaksızın heyecanlı bir yarışı garantiliyor.
Kapalı kapıları da hayranlarına ardına kadar açan IndyCar'da sporseverler pilotlarla sosyal medya üzerinden iletişim kurabiliyor, tüm yarışlarda imza seansları düzenleniyor ve belirli aralıklarla padoklara erişim sağlanıyor.
Formula 1'in şu an yaşadığı sorunların tamamen ulaşılabilirlikle açıklanamayacağını ve daha karmaşık olduğunu ifade eden Montoya, IndyCar'ın pratikteki çözümlerinin, F1'in de üzerinde düşünmesi gereken şeyler olduğunu ifade etti.
Haberin Devamı ›
"En önemli konu şu; Formula 1'in sesi değişmeli. En büyük çelişki kaynağı bu. Çünkü bunu maddi tasarruf için yaptıklarını söylüyorlar ancak günün sonunda Formula 1 hiçbir zaman para tasarrufu ile ilgili değildir."
"Hala dünyadaki bütün parayı harcayıp duruyorlar. Bir Formula 1 takımı bütçesiyle muhtemelen buradaki bütün serilere baş sponsor olabilir."
"IndyCar seyircilerle ilişkiler konusunda şu an en iyi işi çıkartıyor. Hayranlar için ortalıkta dolanıp arabaları görmek çok farklı bir deneyim. NASCAR garajlarında böyle şeyler görmek asla mümkün olmazdı."
"Arabalar ortadadır ancak pilotlar daima motorhomedalar. F1'de de padok daima kapalıdır. Çok karmaşık. Doğru bir cevvap vermek çok güç."
"Formula 1 çok Avrupai. Bir spor olduğunu düşünüyorlar. Ve bu bir spor. Ancak biçim olarak izleyicilerin hoşuna gitmek zorunda."
(turkiyef1)