Esneme hareketleri nelerdir, yoga esneme hareketleri nasıl yapılır? Orijinal Yoga Sistemi ile Evde Esneme Teknikleri!

En etkili esneme, stretching hareketleri nelerdir, kaslarınıza en iyi gelecek esneme hareketleri hangileri? Evde esneme hareketlerini sağlıklı bir şekilde uygulamak mümkün mü? Esneklik nasıl kazanılır? Günümüzde birçok kişi sağlıklı ve mutlu bir yaşam istiyor ve bunun yollarını arıyor. İçinde bulunduğumuz Covid-19 sürecinde bedensel olarak daha az hareket etmenin getirdiği fiziksel sorunları aşmak, hareketsizlik ve yanlış beslenmeden kaynaklanan kilo problemlerini gidermek, oluşan gerginlik ve stresi ortadan kaldırmak için Uluslararası Yoga Federasyonu’na üye uzman antrenörler, herkesin evlerinde rahatlıkla uygulayabileceği Orijinal Yoga Sistemi tekniklerinden oluşan faydalı videolar hazırlıyor.

24 Haziran 2020, Çarşamba 11:53 Son Güncelleme:
- A +

Evde yapılabilecek esneme, stretching hareketleri neler, yoga esneme hareketleri nasıl yapılır? Kaslarımızı en etkili şekilde rahatlatacak esneme hareketleri hangileri? Üst üste iki kez Dünya Yoga Şampiyonu olan Nur Bahar Tüzüner tarafından hazırlanan “Evde Esneme Teknikleri” videosu ile düzenli uygulama yaparak bedeninizin çok etkili bir biçimde esnemesini ve canlanmasını sağlayabilirsiniz.  

Orijinal Yoga Sistemi videolarının danışmanlığını Uluslararası Yoga Federasyonu Başkanı Akif Manaf yapıyor. UYF Başkanı Manaf, Orijinal Yoga Sistemi ile ilgili şu noktalara dikkat çekiyor: “Gerçek Yoga yani Orijinal Yoga Sistemi, evrensel bir spordur. Tüm sporların hem atası hem de anasıdır. Yeryüzünde mevcut olan tüm sporlar yoga temelinin üzerine oturur. Sekiz basamaklı Orijinal Yoga Sistemi’nin üçüncü basamağı Asana olarak adlandırılan duruşlardan oluşur. Asanalar, tam fiziksel ve zihinsel rahatlamaya ulaşmak için bedeni ve zihni uyumlu bir şekilde harmanlar. Orijinal Yoga Sistemi’ndeki duruşların düzenli uygulanması fizyolojik sistemi tümüyle gençleştirir. Asanalar sağlık, güzellik, güç, dayanıklılık, hafiflik, aydınlık, sinirsel dinginlik ve mutluluk verir. Omurga esnekliğini artırır, bağışıklık sistemini güçlendirir. Düzenli uygulama mükemmellik getirir. Orijinal Yoga Sistemi’nde yer alan duruşlar aşama aşama, belirli bir sırada ve uzman eşliğinde uygulandığında beden ve ruh sağlığına çok önemli yararlar sağlar. Etkili olmalarının en büyük sebebi, doğru nefes ve konsantrasyon eşliğinde uygulanmalarıdır.”

UYF Başkanı Akif Manaf, “Evde Esneme Teknikleri” videosunda uygulanan duruşların faydalarını ise şu şekilde anlattı: “Uygulayacağınız bu teknikler sayesinde tüm vücut sağlıklı ve dengeli bir esneklik kazanmaktadır. Bedenin sertliği, boyun, sırt ve eklem ağrıları giderilmektedir. Duruşlar, omurga, gövdedeki yan kaslar, diz arkasındaki kirişler, bacak, kol, omuz ve göğüs kaslarını esnetmekte; boyun, sırt ve bel kaslarını güçlendirmektedir. Omuzların arasındaki kaslar gelişmekte ve göğüs genişlemektedir. Omurga ve omurlar canlanmaktadır. Karın ve bel bölgesinde yağlar giderilmekte ve bel çizgisi incelmektedir. Ayrıca duruşlarla sinir sistemi dengelenip düzene girmekte, fiziksel ve zihinsel denge gelişmektedir.”

Üst üste iki kez Dünya Yoga Şampiyonu olan Nur Bahar Tüzüner, videonun düzenli bir şekilde uygulanmasını önererek, duruşları uygularken bedeni aşırı zorlamadan çalışılmasının önemine dikkat çekti. Bu videoda kullanılan Orijinal Yoga Sistemi’ndeki etkili tekniklerin evde sıkılmadan kolaylıkla uygulanabileceğini, düzenli uygulama ile esnek bir bedene sahip olmanın kesinlikle mümkün olduğunu sözlerine ekledi.

Bu konuda daha fazla detaylı bilgi UYF Başkanı Akif Manaf’ın “Yoga - Asana Vücut Çalıştırma Sanatı” kitabından edinilebilir. 

YORUM YAZ
Sıradaki haber yükleniyor...