Protein Tozu Faydaları Ve Zararları Nelerdir? Fitness Harici Protein Tozu Kullanılır Mı?

Vücut geliştirmek isteyenler ve yoğun spor yapanlar sıklıkla protein tozu kullanıyorlar. Antrenman öncesi ve sonrasında enerji vermesi, kas oluşumuna katkı sağlaması açısından protein yerine protein tozu da alınıyor.

04 Şubat 2020, Salı 10:37 Son Güncelleme:
- A +
Protein Tozu Faydaları Ve Zararları Nelerdir? Fitness Harici Protein Tozu Kullanılır Mı?

 Protein Tozu Nedir?

  Protein tozu, “supplement” denilen gıda takviyelerinden biridir. Bir ya da birden çok protein çeşidi içeren takviyelerden biridir. Birden fazla çeşidi bulunuyor. Her bir protein tozu içerdiği hammadde doğrultusunda adını alıyor.

 Protein Tozu Ne İşe Yarıyor?

 Yoğun antrenmanlar sonucunda vücudun protein ihtiyacı artar. Bu nedenle antrenman öncesi ve sonrası özel beslenme uygulanması gerekiyor. Günlük koşuşturmalar, gerekli protein kaynaklı besinlerin sürekli bulundurulamaması protein tozu ihtiyacını doğurmuştur. Pratik hazırlanmaları, bazı çeşitlerin kana kolay karışmaları, protein tozlarının kullanımını artırıyor.

 Protein Tozu Çeşitleri Nelerdir?

  İçerdikleri hammaddeler bakımından protein tozları; whey, kazein, soya, yumurta ve et proteini olarak çeşitlere ayrılıyorlar.

  1-Whey Proteini; Peynir altı suyundan üretilir. Bu nedenle “peynir altı suyu proteini” olarak da bilinir. Sporcular tarafından en çok tercih edilmesinin nedeni kana hızlı karışmasıdır. En hızlı şekilde etki eden protein tozudur. Bu protein tozunun en büyük artısı, gece boyunca proteinsiz kalan kasları hızlı şekilde beslemek için sabah kalkınca alınabilmesidir.

  2. Kazein Proteini; Sütten elde edilen bir proteindir. Kas protein sentezinden sorumlu elzem amino asit yönünden zengindir. Kazein tüketildiğinde mide içinde pıhtılaşır ve bu yüzden midede yavaş bir hızla sindirilir. Bu özelliği sayesinde kaslara daha uzun süreli bir protein desteği sağlıyor. 

  3. Soya Proteini; Soya fasulyesinden elde edilen bir proteindir. Bitkisel protein olmasına rağmen tüm esansiyel amino asitleri içeriyor. Laktoz (süt şekeri) içermediği için laktoz duyarlılığı olan kişiler için ideal bir protein kaynağıdır.

  4. Yumurta Proteini; Yumurtanın beyazından elde edilen proteindir. Yumurta beyazı yağ içermemesi, tüm temel amino asitleri içermesi, sindirimi hızlı ve kolay olması bakımından en kaliteli proteinlerden biri olarak gösterilir.

 5. Et Proteini; kırmızı etten elde edilen proteindir. Yüksek oranda protein ve BCAA içermesi bakımından önemli bir protein kaynağı olarak gösteriliyor. Yeni nesil üretilen et proteinlerde tat sorunu çözüldüğü için rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Protein Tozunun Faydaları Nelerdir?

 1-Glutatyon seviyelerinizin artmasına yardımcı olur.

 2-Kanınızdaki trigliserit değerlerinin düşürülmesini destekler.

 3-Kötü kolesterolünüzün düşürülmesine yardımcı olurken, iyi kolesterol seviyelerinizin artmasına yardımcı olur.

 4-Günlük almanız gereken protein miktarının eksik kalanını tamamlamanızda yardımcı olur.

 5- Bağışıklık fonksiyonlarınızı destekler.

 6- Kas kaybını önlemeye, antrenman sonrası kas onarımında yardımcıdır.

 Protein Tozunun Zararları Nelerdir?

 Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, bütün protein tozu çeşitlerinin içerik denetimlerinde ilaç katkı maddesi tespit edilmediğini açıkladı. Yaptıkları denetimlerde mevzuata aykırı bir durum tespit etmediler.

 Bakanlık onaylı satılan bu protein tozlarının yararları yanında fazla kullanılmaları halinde zararları da bulunuyor. Günlük yakılacak protein oranında protein tozu alınması gerektiği konusunda uzmanlar uyarıyorlar. Buna rağmen hızlı şekilde kas oluşumu için ihtiyacınızdan fazla alırsanız;

 -Laktoza alerjiniz varsa, alerjik hastalıklara,

 - Sindirim sorunları, mide bulantısı, ishale,

 -Böbrek hastalıklarına,

 -Protein tozu alımından sonra antrenman yapılmadığında karaciğer yağlanmasına yol açıyor.

 Fitness Harici Protein Tozu Kullanılır mı?

 Protein tozunu genellikle spor ve fitness yapanlar kullanıyorlar. Sporla veya vücut geliştirmeyle uğraşmayanlar da protein tozu kullanabilirler. Genellikle, protein tozu diyet yani zayıflama amacıyla kullanılıyor.

 Protein tozunu ister zayıflamak isterseniz yoğun koşuşturmanızda takviye olarak alın; doktor tavsiyesi ve kontrolü altında olmalıdır. Günlük alınan gıdalara ek gıda takviyesi olarak alındığını bilmelisiniz. Günlük protein ihtiyacınızı belirleyip, ihtiyacınız kadar protein tozu tüketebilirsiniz.

YORUM YAZ

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

Sıradaki haber yükleniyor...