MENÜ

Black Friday 2018 ne zaman başlıyor? Türkiye'de Black Friday indirimleri | Black Friday nedir?

Türkiye Kara Cuma’ya hazır. Black Friday çılgınlığı Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kendini göstermeye başladı. İndirimli ürünlerden satın almak isteyenler gün içinde aldıklarını sepetlerde biriktirdi. Black Friday yani Kara Cuma yaklaşırken vatandaşlar merakla Black Friday nedir? Hangi markalarda indiri olacak? Black Friday'de ne alınmalı? Black Friday ne zaman gibi soruların cevaplarını aramaya başladı. İşte Black Friday ve tüm detayları...

Black Friday 2018 ne zaman başlıyor? Türkiye'de Black Friday indirimleri | Black Friday nedir?

Black Friday yani Kara Cuma... Bakmayın öyle kara cuma yazdığımıza o gün tam bir alış veriş çılgınlığı yaşanıyor. Black Friday yaklaşırken bu günü merakla bekleyen vatandaşlar Black Friday nedir? Black Friday ne zaman? Gibi soruların cevaplarını arıyor. İşte Picodi'nin hazırladığı verilerde Black Friday'ın tüm detayları...

Haberin Devamı

Black Friday nedir?

Black Friday, ABD’de Şükran Günü’nden sonra gelen ilk Cuma günü için kullanılıyor. Peki ABD vatandaşlarına göre kutsal bir günden sonra gelen Cuma’ya neden kara demişler. Sonuçta Kara Cuma, akılda bazı olumsuzlukların canlanmasına neden oluyor.

Bu durumun nedeni de son derece basit. Aslında Black Friday ilk zamanlar herhangi bir isme sahip değilmiş. 1932’den beri Noel alışveriş sezonunun başlangıcı kabul edilen Cuma günü, 1961’den sonra Kara Cuma olarak anılmaya başlanmış. Black Friday, dünyanın dört bir yanındaki mağazalarının ürünlerinin fiyatlarını büyük ölçüde düşürdüğü benzersiz bir gündür. Normalde Şükran gününden sonraki Cuma günü, ABD’deki marketler kepenklerini erken saatte açarlar ve geç saatlere kadar da müşterilerine hizmet vermeye devam ederler. Bu hep böyle sürmüş. Fakat sonradan bu yoğun çalışma temposuna indirim kampanyaları da eklenmeye başlamış.

Haberin Devamı

İndirim kampanyalarının işin içine girmesiyle birlikte, alış verişe olan talep de artmış. Bu talep artışı, Şükran gününden sonraki Cuma günlerinin aşırı yoğun geçmesine neden olmaya başlamış. Öyle ki 1961 yılında Philadelpihia’da insanlar yoğunluktan adım atamayacak hale gelmişler.

Trafik yüzünden araçların yerlerinden kıpırdayamadığı ve yoğunluktan insanların birbirini ezdiği o yıl, bu etkinlik Black Friday olarak anılmaya başlanmış.

Black Friday ne zamandır?

Bu yıl Kara Cuma (Black Friday) indirimleri 23 Kasım Cuma gününe denk geliyor. İndirimleri büyük heyecanla bekleyen ve bu özel günde birçok ürünü düşük fiyattan satın almak için gün sayan vatandaşlar, uygulanacak olan Black Friday (Kara Cuma) indiriminin başlayacağı tarihi bekliyor.

Black Friday günü ne tür indirimler bulabilirim?

Black Friday günü ortalama olarak fiyatlarda % 55'e varan indirimler bulunur. Gerçek bir pazarlık avcısı, bazı ürünleri tek bir dolara alma fırsatına bile sahip olabilir!

Black Friday günü alışveriş yapmak güvenli midir?

Online alışveriş yapmak kesinlikle kalabalık alışveriş merkezlerinde alışveriş yapmaktan çok daha güvenlidir. Sadece doğrulanmış mağazalardan gerçek tekliflerin sunulduğu güvenli bir yerdir Black-Friday.Global.

Türkiye’de Black Friday Rakamları

Türklerin %89’u Black Friday’ın ne olduğunu biliyor ve %64.74’ü etkinliğe katılacaklarını bildiriyor.

Haberin Devamı

Kullanıcıların %63.39’u etkinliğe hem çevrimiçi hem çevrimdışı alışveriş ile katılacağını bildiriyor.

Ortalama bir Türk, hedeflerinde giyim, elektronik ve ayakkabı olarak 450 Liradan fazla para harcayacak.

Black Friday ile ilgili detaylara picodi'nin hazırladığı verilerle bakabilirsiniz...

Türkiye’de Black Friday

Önceden sadece A.B.D’de bilinen bu olay, sadece birkaç yıl içinde tüm dünyada gerçek bir popülariteye ulaştı. Türkiye’de ankete katılanların %89’u Black Friday’ın ne olduğunu biliyor.

Küresel Black Friday Analiz Takımı geçen birkaç yıldır bu trendi yakından izliyor. Bu hadisenin ortalama tüketici kadar mağazalar, ulusal ve yerel ekonomiler için de ne kadar önemli olduğunu biliyoruz.

Kasım ayında Türkler arasındaki alışveriş ve indirim ilgisi nasıl seyrediyor? Hangi kategori ürünler en çok talep ile öne çıkıyor? Black Friday alışveriş çılgınlığında Türkler ne kadar harcıyor ve bu eğilim diğer ülkelerden ne kadar farklı? Bu sorulara cevap vermek amacı ile Black Friday istatistiklerini analiz ettik ve 55 ülkede anketler gerçekleştirdik. İşte analizlerimiz sonuçları:

Haberin Devamı

Black Friday’ın şu anda bir fenomen olarak anılması boşuna değil. Google verileri son 5 yılda Türk internet kullanıcılarının bu fenomene olan ilgilerinin %4900 oranında arttığını gösteriyor. Her yıl, hemen hemen her ülkede bu alışveriş çılgınlığı yeni satış rekorlarına sebep oluyor. Sadece Birleşik Devletler’den gelen trendlerin daha çabuk ortaya çıktığı Batı Yarım Küre ülkelerinde ortalama Black Friday indirimleri gözleniyor.

Geçtiğimiz 5 yılda bu alışveriş etkinliğinin popülaritesi istikrarlı olarak artış göstermiş. Anket bu yıl Black Friday etkinliğine Türklerin yaklaşık %67.74’ünün katılacağını belirtiyor (2017’ye oranla yaklaşık %22.54’lük bir artış) Tüketicilerin çoğunluğu hem çevrimiçi hem çevrimdışı alışveriş yapacağını belirtiyor (%63,39), kalanlar sadece ya geleneksel çevrimdışı (%3.57) ya da sadece çevrimiçi (%33.04) alışveriş yapacağını belirtiyorlar. Karşılaştıracak olursak 2018’de, 2017’ye kıyasla daha fazla kullanıcı çevrimiçi alışveriş yapacak (Fark küçük de olsa ortada: %1.91).

Haberin Devamı

Black Friday 2018 ne zaman başlıyor Türkiyede Black Friday indirimleri | Black Friday nedir

Küresel Ekonomiyi Gazlama

Böyle bir Black Friday kabulü her sene satışların ciddi artışına sebep oluyor. Black Friday’da yapılan çevrimiçi alışverişlerin sayısı analiz edilen 55 ülkede normal günlere göre artış gösteriyor. Mesela Yunanistan normal günlere göre %2600 daha fazla alışveriş yaparken Güney Afrika’nın işlem sayısında %2571’lik bir artış gözleniyor. Ancak işlem sayısında devasa bir %11,525’lik artış ile Black Friday ilgisi konusunda hiçbir ülke Pakistan’ın eline su dökemiyor.

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, genel olarak Kasım ayı en çok gelirin elde edildiği ay oluyor. Bazı tahminlere göre yıllık cironun yaklaşık %20’si Kasım ayında gerçekleşiyor. Dahası, bizim kendi verilerimiz bazı ülkelerde - Örneğin Birleşik Krallık, Yunanistan ve Güney Afrika Cumhuriyeti - yıllık işlemlerin üçte biri Kasım ayında gerçekleştiğini gösteriyor.

Zor Kazanılan Para

Araştırma Black Friday zamanında Kuzey Amerika ve Avrupa’nın en çok para harcamaya meyilli olduğunu gösteriyor. Tersine, Asyalı müşterilerin - Örneğin Pakistan, Malezya, Filipinler - görece olarak az miktarda para harcamayı planladığını görüyoruz.

Ortalama bir Türk indirim avcısının Black Friday alışveriş sepetine 452 Lira harcaması bekleniyor. Bu ortalama bir Alman’dan 692 Lira (143$) daha az, Birleşik Arap Emirlikleri’nden ortalama bir kullanıcıya göre 943 Lira (195$) daha az harcadığı göze çarpıyor.

Black Friday Pastasının Dilimleri

Her yıl dünya basını bizi elektronik mağazalarına akın eden kalabalıkların düzinelerce fotoğrafı ile bombardımanına tutuyor. Ancak, anketimizin sonuçları bizi, elektronikten ziyade giyimin indirim avcısının birinci hedefi olduğunu göstererek bizi şaşırtıyor. Tüketici elektroniği kategorisi sıralamamızda ikinci sırada yer alıyor. Listenin diğer ucunda ise spor aksesuarları ve iç giyim en az rağbet gören ürünler olarak göze çarpıyor.

Olağandışı Oranlar

Black Friday, %80-%90’a ulaşan indirim oranları ile bilinmektedir. 1 Liraya alabileceğiniz ürünler ile %90’a ulaşan indirimlerin sayısı sınırlı olsa da Black Friday etkinliğine katılanlar makul indirimler bekleyebilirler. Black Friday 2017 verilerimize göre en büyük indirimlerden Amerikanlar faydalanırken (Ortalama %68’lik bir oran) bunu %66 ile Kanadalılar ve %66 ile Ukraynalılar takip ediyor. Daha az etkileyici indirimlerin ise Rusların (%58), Brezilyalıların (%57) ve Türklerin (%56) kullanımına sunulduğu görülüyor.

Türk çevrimiçi mağazalarında geçen sene ortalama indirimlerin %56’ye çıkmasıyla Türklerin Black Friday harcamalarında ortalama 575 TL tasarruf etmesi öngörülüyor.

Black Friday 2018 ne zaman başlıyor Türkiyede Black Friday indirimleri | Black Friday nedir

Türkiye’de Black Friday Rakamları

Türklerin %89’u Black Friday’ın ne olduğunu biliyor ve %64.74’ü etkinliğe katılacaklarını bildiriyor.

Kullanıcıların %63.39’u etkinliğe hem çevrimiçi hem çevrimdışı alışveriş ile katılacağını bildiriyor.

Ortalama bir Türk, hedeflerinde giyim, elektronik ve ayakkabı olarak 450 Liradan fazla para harcayacak.

Metodoloji ve Veri Kaynakları

Bu rapor Picodi.com tarafından sağlanan verilere dayanarak hazırlandı. Picodi, 2010 yılından beri mevcut olan global bir indirim sağlayıcısıdır. Black-Friday.Global sitesi - Black Friday fırsatlarına adanmış olarak - Picodi.com tarafından oluşturulmuştur. Ankette 55 ülkeden 12.000 katılımcı yer almıştır.

Kamu Kullanımı

Black Friday görüşlerinizi kitlenizle paylaşmak ister misiniz? Bu alt sayfa bağlantılı araştırma kaynağını (Black-Friday.Global) belirtmeniz koşuluyla, rapor sonuçlarını ve infografikleri hem ticari hem de ticari olmayan şekilde kullanabilir ve paylaşabilirsiniz.

YORUM YAZ